- Aquest mes de juliol s’iniciaran els treballs previs preparatoris per posar en marxa la tuneladora que ha de perforar el tram central entre les estacions de Manel Girona i de Mandri
Aquest mes de juliol començaran els treballs previs per reprendre la posada en marxa de la tuneladora per continuar amb l’obra del túnel del tram Zona Universitària - Mandri de L9 del Metro de Barcelona.
Per a connectar les branques sud i nord de les línies L9 i L10, entre les estacions de Sagrera i Zona Universitària, cal acabar poc més de 4 km de túnel entre les futures estacions de Manel Girona i Lesseps. L’ordre signada avui pel Departament de la Vicepresidència, i de Polítiques Digitals i Territori permetrà endegar els treballs previs per tal de poder arrancar una de les dues tuneladores que es troben en aquest punt segons les previsions del Pla Econòmic financer (PEF) d’Ifercat, aprovat pel Govern el passat desembre. Aquesta tuneladora realitzarà el tram entre Manel Girona i Mandri.
La tuneladora, que està situada a l’entorn de la futura estació de Manel Girona reprendrà la perforació del tram central a principis de l’any vinent en direcció a l’estació de Lesseps fins arribar a Mandri, un cop es completin els treballs previs pel seu funcionament. Aquests treballs, que requereixen d’uns mesos, consisteixen en l’adaptació dels elements auxiliars de tunelació (campa de Camp Nou, pou d’introducció i forjats necessaris per introduir els anells, etc), així com en la posada a punt de la tuneladora.
Les obres del tram central de l’L9/L10 del metro, entre Sagrera i Zona Universitària estan valorades en 946 milions d’euros. Els treballs de perforació del tram central per part de la tuneladora tenen un pressupost previst de 79 milions d’euros.
1