- Maximitzarà esforços en la promoció de la destinació al mercat domèstic i espanyol, i s’han activat accions als mercats europeus de proximitat
Catalunya és una destinació segura per viatjar i on es pot fer turisme amb tranquil·litat. Té implementats uns protocols sanitaris anti covid-19 sòlids que permeten controlar i vigilar el compliment de les mesures de seguretat per evitar la propagació del virus en allotjaments i serveis turístics. El sistema sanitari català està preparat tal com ho demostra el fet que el ritme de vacunació plena és el més alt d’Europa. Aquestes són algunes de les idees que les oficines de promoció a l’exterior de l’Agència Catalana de Turisme, del Departament d’Empresa i Treball, estan traslladant als diferents mercats emissors per transmetre confiança vers la destinació catalana.
“L’aplicació de les mesures de seguretat per part de tota la cadena de prestació de serveis del sector turístic és estricta”, explica la directora general de Turisme, Marta Domènech. “Des que va començar la pandèmia, la màxima prioritat del nostre ecosistema turístic ha estat la seguretat de les persones. Volem traslladar aquest missatge a l’exterior perquè el sector turístic està fent molt bé la feina i necessita reactivar-se”.
A més de transmetre aquest missatge de seguretat, des de les oficines de promoció a l’exterior, en el marc de l’estratègia Catalunya reStart Europe, també s’estan duent a terme accions per posicionar Catalunya com a destinació competitiva que s’ha sabut adaptar a les noves demandes sorgides de la pandèmia. En aquest sentit, des de mitjans del mes de juny s’està realitzant una gira per les principals capitals europees per donar a conèixer el Grand Tour de Catalunya, un nou producte turístic en forma de ruta circular que permet recórrer els principals atractius del territori en 5 trams.
“Catalunya sempre ha estat una destinació líder i capdavantera. Durant aquest últim any i mig, sector públic i privat hem estat treballant de manera cooperada per encarar de la millor manera possible la difícil situació derivada de la covi-19”, diu Domènech. “Hem estat atents a les noves tendències per oferir als nostres visitants tot allò que ara necessiten. La nostra ha estat sempre una destinació d’acollida i com no podia ser d’una altra manera hi continua havent una Catalunya feta a mida per cada persona que ens visiti”.
Paral·lelament, a nivell de xarxes socials, es durà a terme una campanya als comptes exteriors del CatalunyaExperience per transmetre també aquest missatge de confiança i destinació segura.
Mercat de proximitat, públic clau per aquest estiu
Aquest estiu, el mercat emissor domèstic i estatal continuarà sent clau. Es manté la tendència de viatge de proximitat, majoritàriament en desplaçaments en vehicle propi, i a llocs coneguts i que generin confiança.
Per aquest motiu, des de Turisme de la Generalitat de Catalunya es reforçarà la promoció de la destinació en aquest mercat. Segons les últimes dades, un 81,3% dels espanyols té intenció de fer una escapada d’oci o unes vacances durant aquest estiu i que un 68,7% ho farà en territori estatal.
A més de la campanya publicitària “Catalunya, un lloc fet a mida”, que incrementarà el seu impacte als mercats català i espanyol, es durà a terme una acció a les xarxes socials amb la col·laboració del jugador de bàsquet català Ricky Rubio.
Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________
- Twitter: @turismecat | @empresacat | @coneixementcat
- Youtube: https://www.youtube.com/turismecat