logo de la 28a ed de 080
  • ALL THAT SHE LOVES; ÁLVARO CALAFAT ; ANTONIO MARCIAL; AVELLANEDA; CUSTO BARCELONA; EIKO AI; EÑAUT; ESCORPION; GUILLERMINA BAEZA; JÚLIA G. ESCRIBÀ; IS COMING; LEBOR GABALA; LOLA CASADEMUNT BY MAITE; LR3; MARTÍN ACROSS; MOISÉS NIETO; PALOMA WOOL; PAOLA MOLET; THE LABEL EDITION; THE (REAL) GARCIA; TXELL MIRAS, i Y_COMO presentaran les seves propostes en la propera edició del certamen de moda que impulsa la Generalitat i que tindrà lloc la setmana de 25 d’octubre en format digital a l’Espai XC, de l’escultor Xavier Corberó, a Esplugues de Llobregat

080 Barcelona Fashion —certamen de moda que impulsa la Generalitat a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM)—, presenta els dissenyadors i marques que participaran a la propera edició, que tindrà lloc la setmana del 25 d’octubre. L’organització torna a apostar pel format 100% digital, amb l’emissió de continguts de moda en streaming al llarg de la setmana a través del canal 080TV, obrint l’esdeveniment a tots els públics, que podran seguir les presentacions de les col·leccions des d’un frontrow virtual.

L’escenari de la 28a edició serà l’Espai XC, obra de l’escultor català de renom internacional, Xavier Corberó, és un espectacular projecte de formes i volums als que va dedicar els seus darrers anys, on hi han estat convidats nombrosos artistes nacionals i internacionals . Tot el conjunt d’habitatges i el mateix carrer Montserrat d’Esplugues de Llobregat van ser rehabilitats o creats per l’artista des del 1968 . La impressionant construcció de 4.500 metres quadrats reflexa a la perfecció l'esperit i intenció de l’artista, la integració de l’art a la natura i crear espais poètics i màgics.

22 dissenyadors i marques

Un total de 22 dissenyadors i marques de moda conformen el cartell de la propera edició, amb propostes creatives diverses, seleccionades pel seu talent, creativitat, originalitat, qualitat i sobretot, autenticitat i caràcter únic.

En aquesta edició participen els següents dissenyadors i marques (per ordre alfabètic):

ALL THAT SHE LOVES: Clara Esteve, dissenyadora especialitzada en swimwear & intimates, va estudiar a la Idep Bcn, i s’inicià a la firma TCN. Amb 16 anys d’experiència, el 2015 inicia el seu projecte personal, Clara Esteve Studio, i el 2017 llença la seva marca pròpia, All that she loves. ATSL uneix la tecnologia amb l’artesania i la producció local, en l’elaboració de peces amb teixits d’alta qualitat descruats amb preparats per la posterior tintura. És una marca responsable que aposta per la filosofia made in local produint en tallers de Girona, el Maresme i Barcelona.

ÁLVARO CALAFAT: (Málaga, 1989) Aquest jove dissenyador va arribar a la moda procedent del món de la cuina, la seva primera vocació. Va estudiar Disseny de Moda a l’Escola d’Art de Cadis i ha estat guanyador del premi Bulevar Sur, que li va donar la possibilitat de desfilar a Code41 amb la seva primera col·lecció “Tobalo”, inspirada en l’artesania andalusa, i que li va obrir les portes per continuar treballant en noves col·leccions com “Qamida”. En el seu debut a 080 Barcelona Fashion va presentar “Capítulo 1. Desequilibrio”.

ANTONIO MARCIAL: (Talavera de la Reina, 1993) Antonio Viéitez, director creatiu de la firma, va iniciar estudis de Belles Arts a Madrid, un background que li ha servit com a principal font d’inspiració com a creador de moda. Ha completat la seva formació amb el Màster de Disseny de Moda de l’Escola Ravensbourne, a la University of the Arts London. Ha estat treballant amb el dissenyador Santiago Bandrés, i finalment, al 2020 crea la seva pròpia firma ANTONIO MARCIAL. La seva primera col·lecció ha estat Fresh and Bloody. Les seves creacions han aparegut en publicacions nacionals i internacionals.

AVELLANEDA: (Barcelona, 1982), Juan Avellaneda és el director creatiu de la seva pròpia marca (www.avellaneda.eu), icona d’estil, i estilista de famosos. Entre els seus clients figuren celebritats com Nieves Álvarez, Ronnie Wood o Jaime de Marichalar. És un dels referents masculins en el món de la moda, i  ha aparegut en publicacions com Icon, Vanity Fair, GQ o Harper's Bazaar España. A més, realitza projectes i exerceix com a consultor creatiu per a altres marques, ha publicat el llibre POTÉNCIATE, un manual pràctic d'estil, i col·labora habitualment en diaris com El País, La Vanguardia o La Razón. Així mateix, ha aparegut a diversos espais de televisió com a jurat i comentarista de moda.

CUSTO BARCELONA: Creada els anys 80s pels germans Dalmau, fruit dels seu viatge al llarg del món, amb especial influència de l’estil de Califòrnia, expressat en el look dels surfistes del sud i la psicodèlia del nord. Amb aquests elements com a punt de partida, la marca es va llançar amb el nom de CUSTO LINE, i amb el temps, la investigació en l’ús del color i els estampats es va convertir en innovació, audàcia i sofisticació. Actualment, CUSTO BARCELONA existeix com un estil en ell mateix.

EIKO AI: Firma creada el 2018, que dissenya i produeix a Catalunya. La seva directora creativa, Glo Lladó, ha estat formada a l’Istituto Europeo di Design de Barcelona i la Central Saint Martins. EIKO AI és una marca prêt-à-porter femenina, nascuda fruit d’una “necessitat creativa” i perquè segons paraules de la creadora “sempre em costava trobar roba a les botigues; volia alguna cosa que fos única i diferent per a mi i normalment no ho trobava”. Posa un gran valor en l’artesania, els materials de qualitat i la producció local.

EÑAUT: Firma creada el 2018 pel dissenyador guipuscoà establert a Barcelona, Eñaut Barruetabeña, graduat només un any abans on posa en pràctica l’après amb Llamazares y de Delgado i Josep Abril. El 2018 guanya el concurs REC.0/080 Barcelona Fashion al Millor Dissenyador. Debuta a la 080 Barcelona Fashion el juny de 2019 amb “Newfoundland”, on guanya el premi a millor col·lecció de disseny emergent. Amb una estètica minimalista, EÑAUT presta molta atenció al detall, acarona el seu patronatge i aposta per una filosofia ètica i sostenible. Està pensada per l’home actual, preocupat per la seva imatge, amant de l’art i el disseny.

ESCORPION: Des de 1929 és un referent en el sector del knitwear internacional gràcies al disseny sofisticat i a l’herència de les seves col·leccions. Des de la seu a Barcelona i Igualada, ESCORPION defensa una moda audaç i sostenible a través de processos responsables amb el medi ambient. La dona ESCORPION tria conscientment les peces que vesteix i opta per la qualitat. Actualment, sota la direcció creativa de Carles Gràcia, la firma es comercialitza a través de 900 establiments, a més de 20 països.

GUILLERMINA BAEZA: La dissenyadora Guillermina Baeza neix en el protectorat espanyol del Marroc. En els anys 60 es trasllada a Barcelona i, als 70, comença el seu camí professional que la va portar, als anys 80, a desfilar a les principals passarel·les de moda europees. La seva continuada presència a les passarel·les ha creat un estil propi, que referma la màxima de la filosofia de Guillermina Baeza: "El bany i la llenceria no són mers accessoris”.

JÚLIA G. ESCRIBÀ: Jove dissenyadora catalana, que presenta a 080 la seva primera col·lecció termorreguladora amb una tecnologia desenvolupada per a la NASA que compta amb el Certified Space Technology de la Fundació Espacial Nord-Americana. Compromesa amb l’emergència climàtica, la seva missió és fer peces de roba urbanes més utilitàries que s’adaptin climàticament amb tecnologies termoreguladores. Com a visió, vol esdevenir un referent de marca de roba urbana amb noves tecnologies que millorin les condicions de la humanitat davant l’escalfament global.

IS COMING: Constan Hernández, ànima d’aquest projecte, amb més de quaranta anys en el sector de la moda, president i fundador de la firma Intropia. IS COMING és un projecte slow fashion basat en l’economia circular: produccions limitades de peces de gran qualitat, tant pel sofisticat disseny com pels seus teixits, duradores i fabricades a preu just alliberant-se de les rigideses dels calendaris de la moda i rebaixes massives. Es recolza en el concepte BUY BACK: el client té la possibilitat de revendre la peça adquirida en el període d’un any a la firma, que donarà una segona vida a la peça en el món cinematogràfic, on la roba juga també un paper fonamental. Amb aquest reciclatge creatiu o upcycling, les peces utilitzades passaran a formar part del vestuari de sèries, cine, teatre o televisió.

LEBOR GABALA: Projecte de Maite Muñoz, que va aprendre l’ofici a través de pioners de la indústria de la moda, com Pedro Morago, Rap Diffusion o Mila i Tucho Balado. Un nom preciós i sonor va ser la seva primera declaració de principis. És la traducció de Leabhar Ghabhála Erenn, un conjunt de manuscrits gaèlics del segle XI que expliquen la fundació d’Irlanda. La fantasia de les històries i el fet que Irlanda estigui tan unida a la tradició llanera van fer que decidís adoptar la fonètica del títol. LEBOR GABALA tria les matèries primeres més exquisides, a la recerca de la màxima qualitat.

LOLA CASADEMUNT BY MAITE: Línia premium de LOLA CASADEMUNT, la versió més sofisticada i trendy de la firma catalana. Des de 2018, Maite Casademunt està al capdavant de la companyia como a presidenta i directora creativa, un canvi general que ha permès unir l’experiència de més de 40 anys, amb la il·lusió, frescor i visió més particular de Maite. Feminitat, sofisticació i vitalitat són els conceptes que distingeixen les col·leccions LOLA CASADEMUNT. Les dues línies de la firma es renoven cada temporada oferint 4 col·leccions a l’any, seguint les tendències del mercat però sempre reinventades amb el segell singular de la firma.

LR3: Projecte creatiu nascut a finals de 2019, de la mà de Louis Rubi i Daniel Corrales. Tots dos compten amb una amplíssima experiència en el sector, on han treballat durant més de 15 anys en multinacionals i grans empreses de moda. Un bagatge que els ha ajudat a definir els termes del seu projecte. Des de la seva creació, LR3 ha apostat per l’slowfashion, la responsabilitat, la qualitat, i l’ecommerce. La majoria de les seves peces es creen des del seu atelier barceloní; propostes atemporals, dissenys exclusius, i totalment genderless.

MARTÍN ACROSS: Ubicat en un lloc entre els records d’infantesa i els paisatges andins de l’Equador, l’aire salat de les costes d’Espanya i els colors sempre canviants just abans d’adormir-se, es troba MARTIN ACROSS. Els seus dissenys inspirats en els sediments, capes i minerals estan pensats per al viatger, exploradors d’una consciència superior, inspirats pel color i la transformació. Cada peça està exquisidament elaborada a mà amb materials locals conciliant la relació amb el planeta i amb la forma de produir i consumir moda.

MOISÉS NIETO: Moisés Nieto crea la seva pròpia marca de moda el 2012 després de guanyar el Premi L´Oréal a Ego de Cibeles.  Premiat per Vogue Italia  i Who´s on next el 2016, Moisés internacionalitza la seva marca venent a Opening Ceremony, a Osaka i Tokio. Des de 2016, la sostenibilitat i la moda ètica són claus per al desenvolupament de les seves col·leccions.

PALOMA WOOL: Firma de moda creada a Barcelona el 2014, de la dissenyadora Paloma Lanna (San Sebastián, 1989), formada a ESADE. Influenciada per l’experiència del projecte de moda dels seus pares, Nice Things, la dissenyadora va posar en marxa aquest projecte d’exploració artística multidisciplinar que gira al voltant de les idees i els espais creatius entorn a l’acte de vestir-se. Fundada al 2014, PALOMA WOOL neix amb la convicció de no seguir els estàndards establerts per la indústria de la moda, com un projecte digital centrat en l’exploració artística, la producció local i limitada. L’exploració de diferents formes de producció sostenibles i amb un pilar molt important: crear i créixer gràcies al suport mutu entre amics desenvolupant una plataforma on convergeixen mirades i disciplines artístiques.

PAOLA MOLET: (Tarragona, 1998) Graduada en Disseny de Moda a LCI el 2020, ha estat finalista en el prestigiós concurs internacional Arts Of Fashion Foundation (AOFF) de San Francisco, amb el seu treball de final de grau, la col·lecció AJAL 1851. Compta amb marca pròpia des de novembre de 2020, i les seves creacions ja han aparegut a publicacions internacionals com Vogue Rússia o L’Officiel Monaco. Així mateix, el fashion film de la seva primera col·lecció ha estat seleccionat en el Fashion Films RD de la República Dominicana. La seva meta és crear moda cuidant al màxim cada detall per tal que el resultat sigui únic i conèixer i compartir noves experiències amb professionals del sector.

THE LABEL EDITION: Creada el 2019 a Barcelona per dues expertes en màrqueting i luxe (Véronique Vaillant von Siebenthal, i Laura Johansson). Amb un ADN 100% digital, la seva estratègia comercial gira al voltant del comerç online. Atemporalitat, moda ètica i honesta, i exclusivitat són els seus principals pilars, claus del seu creixement, basat en la producció de càpsules confeccionades en proximitat i amb unitats limitades, i el slowfashion. Introdueix un plantejament més dinàmic en el procés creatiu, incloent la filosofia del reciclatge en algunes càpsules i donant una segona als dead-estocs. La firma té un fort arrelament a Barcelona, on té la seva seu, i una àmplia projecció internacional i en dos any, s'ha assentat en el món com una marca desitjada tant per clientes com per actrius i influencers.

THE (REAL) GARCIA: Marca que constitueix un armari intel·ligent per l’home, amb peces còmodes i versàtils, gràcies al desenvolupament de teixits intel·ligents i tecnològicament avançats. El disseny es realitza a l’estudi de United Weavers, de la mà de José Maria García-Planas i el seu equip, amb una dilatada experiència internacional en la indústria i la moda.  

TXELL MIRAS: Dissenyadora catalana amb marca pròpia des de 2004. Llicenciada en Belles Arts per la Universitat de Barcelona, Miras ha treballat per a la línia femenina de Neil Barrett de 2003 a 2016. 2016: Premi a la Millor Col·lecció de 080 Barcelona Fashion. 2010: On/Off de la London Fashion Week. 2009: nominada a la London International Creative Competition. 2007: finalista del Mango Fashion Awards “El Botó” i finalista de Gen Art New York Fashion Awards. Inclosa al llibre European Young Fashion Designers (Ed. Daab). 2006: Premi Barcelona és moda Millor Professional del Sector. 2005: Premi Lancôme Millor Dissenyador Jove de la Passarel·la Gaudí.

Y_COMO: Yolanda Pérez (Sabadell, 1978), directora creativa de la firma, i cofundadora junt amb la seva germana Cristina, es va interessar pel món de la moda gràcies a la seva mare, Mercedes, que va obrir el 1985 un negoci dedicat a les núvies, i va despertar en la dissenyadora l’interès per l’ofici familiar durant segles. Quan tenia només vint anys va decidir obrir el seu taller al centre de Sabadell. El 2004, YOLANCRIS presenta la seva primera col·lecció a la Bridal Fashion Week de Barcelona. El 2012 presenta en la Setmana de Moda de Paris, la seva primera col·lecció de festa, i el 2019 la primera col·lecció Couture. A la recerca de noves oportunitats, el 2020 i 2021 han portat nous projectes, com una segona marca, Y_COMO de RTW i el desenvolupament d’una app de moda, entre d’altres.

 

El Departament d’Empresa i Treball, a través del CCAM, impulsa 080 Barcelona Fashion, la plataforma de moda de Catalunya de referència al sud d’Europa. Amb dues edicions l’any, és un esdeveniment compromès amb la innovació, la creativitat i la sostenibilitat. Una plataforma de moda oberta, plural, multidisciplinar i internacional que, a través de la diversitat dels creadors i marques de moda participants, projecta a nivell global la nostra indústria i creativitat, i converteix Barcelona en un pol de talent i creativitat. Així mateix, vol contribuir a potenciar la cultura de la moda i la seva vinculació amb les indústries culturals i creatives i acostar la moda a tots els públics.

Patrocinadors i marques col·laboradores d’aquesta edició

Com a novetat destacada d’aquesta propera edició, 080 Barcelona Fashion amb Clearpay, el mètode de pagament ajornat líder en el sector de la moda, com a patrocinador principal.

També són patrocinadors:  Kevin Murphy (perruqueria oficial) i Thuya Professional Line (manicura oficial). Participen com a marques col·laboradores M·A·C Cosmetics (maquillatge oficial), Thuya Formación Profesional (equip de maquillatge), Rowenta (planxat i eines d'higienització), Font Vella (aigua oficial). Les firmes reiteren el seu suport al projecte.

 

Segueix-nos a les xarxes socials___________________________

Facebook CCAM: https://www.facebook.com/ccamcat/

Twitter CCAM: https://twitter.com/ccamcat

Facebook 080 Barcelona Fashion: https://www.facebook.com/080BcnFashion

Twitter 080 Barcelona Fashion: https://twitter.com/080_bcn_fashion 

Instagram 080 Barcelona Fashion: https://www.instagram.com/080bcnfashion/

Twitter: @empresacat