7. Millores en la informació
La comunicació dels nous serveis de transport té en el planificador de rutes Mou-te un aliat àgil i senzill que facilita accedir als horaris dels serveis del tren Lleida – La Pobla, del Bus del Parc i del telefèric de la Vallfosca.
Per tal de garantir l’èxit de les mesures de transport implantades al projecte es demana la implicació dels diferents agents (ajuntaments, parcs naturals i oficines de turisme) dedicades a promoure el turisme de la zona APIA, per tal fer de difusió i promoció de la utilització del transports públics i de les rutes ciclo turístiques.
Paral·lelament, es treballa conjuntament amb els operadors de transport per dotar de xarxa WIFI les estacions d’autobusos i ferroviàries de l’APIA. Actualment, el 66% de la flota d'Alsina Graells disposa de wifi, i està previst arribar al 85% de la flota amb wifi.
L’etapa post Covid-19
La crisi del COVID-19 ha afectat els sistemes de transport sostenibles i flexibles implementats gràcies al Last Mile: es van incrementar els modes de viatge individuals per minimitzar el risc d’infecció alhora que hi havia restriccions de moviment, amb efectes sobre el comportament del viatger i recreatiu de les persones. En algunes regions, però, com Catalunya, hi ha hagut un augment del turisme local, creant nous reptes com l’augment del trànsit individual o la necessitat de gestió de visitants i aparcaments. Per tot plegat, els sistemes de transport sostenible i flexibles després de la pandèmia podrien guanyar importància.
En aquesta nova etapa del projecte, els socis intercanviaran els impactes de la Covid-19 a les seves regions per implantar noves solucions per al futur. Cada regió estudiarà l’afectació en els mitjans implementats en el període anterior, n’intercanviarà opinions amb els agents regionals i analitzarà les bones pràctiques per a la recuperació dels serveis.
Catalunya, basant-se en els aprenentatges de l’intercanvi, té com a objectiu la implementació de nous projectes relacionats amb els reptes que planteja la Covid-19, és a dir, la millora dels serveis de transport públic; ampliar les rutes cicloturístiques i enfortir la digitalització dels serveis de transport.
En concret, amb el pressupost de 65.000€ d’enguany, es treballarà en dissenyar l’ampliació de la freqüència dels autobusos i els serveis de transport a demanda a la regió APIA, tant en la freqüència dels serveis com en el període estacional. Es volen explorar noves accions de flexibilitat i anticipació. També es reforçarà el sistema de bicibusos "bicicletes als autobusos".
En aquest proper any de vigència s’ampliarà la ruta cicloturística Lleida-La Pobla a nous trams i es potenciarà la digitalització dels serveis Last Mile, amb la venda de bitllets a través d’Internet i l’ús de codis QR.
Per acabar, s’explorarà la inclusió de les últimes milles de mobilitat a les agències de turisme que ofereixen APIA com a destinació turística amb l’objectiu de permetre als turistes conèixer i planificar amb antelació les opcions de mobilitat disponibles.