Empresa i Treball

TURISME

Empresa i Treball obre una convocatòria de set beques per a les oficines de promoció turística fora de Catalunya

query_builder   16 agost 2021 10:30

event_note Nota de premsa

TURISME

Empresa i Treball obre una convocatòria de set beques per a les oficines de promoció turística fora de Catalunya

  • La convocatòria està oberta fins al proper 15 de setembre
  • El Departament també signa 12 nous convenis de pràctiques amb alumnes de diferents màsters en turisme
Des de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), del Departament d’Empresa i Treball, s’ha obert la convocatòria de beques en màrqueting turístic per incorporar nou personal becari a les oficines de promoció turística que l’ACT té fora de Catalunya. Enguany s’ofereixen set places a cobrir el 2022: 1 a París, 1 a Londres, 1 a Madrid, 2 a Frankfurt, 1 a Brussel·les i 1 a Milà.

Aquestes beques tenen un doble objectiu: formar professionals qualificats en l’àmbit del sector turístic català i proporcionar-los una experiència que els permeti aplicar-la posteriorment en el desenvolupament de la seva carrera professional.

Per accedir a aquestes beques cal, entre d’altres requisits, una titulació universitària oficial (grau, llicenciatura o diplomatura), tenir la nacionalitat d’un estat membre de la Unió Europea un empadronament a Catalunya d’un mínim de dos anys,  el certificat de nivell de suficiència de català i coneixement de l’idioma/es oficial/s del país de destinació, no tenir cap deute amb l’Administració Pública i tenir un màxim de 30 anys.

La durada de les beques és d’un any (gener-desembre de 2022) amb possibilitat de prorrogar-les dotze mesos més, és a dir, fins al desembre de 2023. Aquesta nova edició de les beques per a la promoció turística té un pressupost de més de 155.000 euros, al que se li ha de sumar prop de 43.000 euros per a les renovacions. Les sol·licituds es poden presentar fins el 15 de setembre de 2021.

Aquesta serà la 24a promoció de becaris i becàries de l’ACT, que se sumaran als 195 joves que ja han gaudit de la beca de màrqueting turístic des que el 1997 va sorgir la primera promoció. 

L’ACT té oficines de promoció turística a: Madrid, Frankfurt, París, Londres, Milà, Moscou, Brussel·les, Hèlsinki, São Paulo, Nova York, Beijing i Singapur. L’experiència de realitzar aquesta beca l’expliquen els seus protagonistes en aquest enllaç: https://youtu.be/6B-KHquzTHI  

Per a més informació:  http://act.gencat.cat/qui-som/treballa-amb-nosaltres/


Convenis de pràctiques en màsters en turisme

D'altra banda, el Departament d'Empresa i Treball també ha signat 12 nous convenis de pràctiques pel curs 2021-2022 amb l’alumnat de màster en turisme que  realitzi un Treball de Final de Màster (TFM) sobre un projecte vinculat a la gestió i el desenvolupament del territori. Malgrat la situació excepcional generada per la COVID-19, la Direcció General de Turisme (DGT) ha tirat endavant la sisena promoció d'aquests convenis en format telemàtic.

A través d’aquests convenis es becarà l’alumnat amb l’objectiu d’ajudar-lo econòmicament amb el màsters i, alhora, donar suport a projectes que potenciïn la creació d’experiències per redistribuir el flux turístic, millorar la capacitat de càrrega de les destinacions i fer un turisme més sostenible. En aquest sentit, s’han tingut especialment en compte aquells projectes que tenen com a objectiu oferir propostes de caràcter sostenible i també d’aquells centrats en la digitalització i la tecnologia. Aquestes beques s’emmarquen dins la iniciativa 1 del Pla Estratègic de Turisme de Catalunya.

L'alumnat becat, que rebrà 3.000 euros per sufragar el cost del màster, comptarà amb el suport d'un dels responsables de les oficines d’informació turística de la Generalitat per realitzar el Treball de Final de Màster aportant el seu coneixement del territori.

Aquest programa forma part del pla #formacióturismecat que duen a terme la Direcció General de Turisme i l’Agència Catalana de Turisme per donar suport al sector turístic català en la millora de la competitivitat de les seves empreses i destinacions i per obrir noves oportunitats a aquests alumnes en qualitat de futurs professionals del turisme.

Els projectes persegueixen aconseguir una representació àmplia de l'oferta del sector turístic català, apostant enguany per projectes de recerca tan diversos com Rol dels Codi ètics de Turisme; La resiliència d'una destinació enoturística durant la COVID19: el cas de la comarca del Priorat; Anàlisi de les mesures per gestionar fluxos de mobilitat en context de pandèmia en l’espai públic de les destinacions de litoral: el cas de la Costa Daurada centre; Xarxa de rutes temàtiques pel patrimoni arquitectònic de la Ribera d'Ebre: disseny prototip en base a codis QR; Noves dinàmiques turístiques i comercials a Barcelona. Cap a una nova sostenibilitat?; Digitalització i informació turística en temps de COVID-19; o Anàlisis del fenomen de les visites guiades gratuïtes a Catalunya a través del màrqueting digital entre altres. Així, el programa mentoritza projectes que es poden fer realitat, amb la voluntat que es puguin posar en marxa un cop estiguin finalitzats.

Les universitats implicades en aquest programa són la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), la Universitat Rovira i Virgili (URV), la Universitat de Girona (UdG), el CETT-UB i la Universitat de Lleida (UdL) i la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).

Amb aquesta sisena promoció la DGT ja haurà becat 78 projectes, una mostra dels quals es pot consultar en el següent enllaç:

http://empresa.gencat.cat/ca/treb_ambits_actuacio/turisme/informacio_promocio/oficines-turisme/treballs-finals-alumnes-master/

Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________

 

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia