- L’objectiu és potenciar i reconèixer les escoles que imparteixen ensenyaments no reglats de música o de dansa, mitjançant la definició dels elements que constitueixen una garantia de la qualitat del servei que presten
El Decret determina un seguit de qüestions, com ara:
- quins són els objectius de les escoles,
- els programes que han d’impartir,
- els requisits d’espais i d’instal·lacions de les escoles,
- la titulació del professorat,
- els òrgans de govern,
- els efectes dels estudis.
Amb el nou Decret, es dona resposta a les demandes actuals de la societat catalana i del sistema educatiu. Al mateix temps, el nou model permet aprofundir en aquests ensenyaments a infants, joves i adults per despertar vocacions artístiques i alhora contribuir a la cohesió i la sensibilització socials, així com aportar valor social i cultural entorn dels centres.
El Govern considera que, després de 25 anys, cal adaptar a l’evolució social i educativa els programes previstos per a aquestes escoles. Al mateix temps, en aquests anys s’ha incrementat l’interès i les competències dels alumnes pel que fa a la música i a la dansa, de manera que les escoles han anat distingint i ampliant els seus programes.
A Catalunya hi ha 230 escoles autoritzades de música amb prop de 54.000 alumnes, i 67 escoles autoritzades de dansa amb més de 9.100 alumnes matriculats.