- Roger Torrent i Joan Laporta han estat els encarregats de firmar aquest conveni per a les properes tres temporades
- Les dues entitats es comprometen a treballar conjuntament per tal de projectar la Marca Catalunya, recuperar la demanda turística internacional i la transformació de la destinació
- L’equip femení de futbol també serà protagonista, juntament amb el primer equip masculí, en la projecció de la marca Catalunya al món
El conseller d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya, Roger Torrent, i el president del FC Barcelona, Joan Laporta, han firmat aquest matí la renovació del conveni de col·laboració entre l’Agència Catalana de Turisme i el club blaugrana. En la signatura també hi han estat presents el secretari general de l’Organització Mundial del Turisme, Zurab Pololikashvili, la directora general de Turisme, Marta Domènech, i el director de l’Agència Catalana de Turisme, Narcís Ferrer.
L’objectiu final d’aquesta aliança entre les dues entitats és treballar conjuntament en la recuperació de la demanda turística en els diferents mercats internacionals a partir del reforç i la millora del posicionament de la destinació, afavorint la comercialització a l’exterior, generant sinèrgies i compartint els valors de la marca turística “Catalunya” i de la “marca Barça”.
En aquest sentit el conseller Roger Torrent ha agraït al club la renovació del conveni: “El Barça no s’entendria sense Catalunya i Catalunya es projecta a nivell mundial amb més força de la mà del FC Barcelona, un gran ambaixador del país”. Torrent ha destacat la importància de la signatura en l’actual “moment de recuperació del turisme, en un sector clau per l’economia del país”. Així mateix, ha celebrat que al conveni “hi afegim l’equip femení, que seran ambaixadores de Catalunya a tot el món, fet que ens fa estar molt orgullosos”.
Per la seva part, Joan Laporta ha volgut destacar que "estem orgullosos que el Club sigui ambaixador de Catalunya pel seus valors, la seva dimensió i la seva identitat". D’altra banda, Laporta ha afegit que "sabem que som una gran atracció per l’economia del país i que aquest acord permetrà reforçar les sinergies que ja tenim, així com garantir un major impacte de la promoció de Catalunya arreu del món". "El FC Barcelona i el país tenim una simbiosi de projecció internacional i ens comprometen a consolidar aquesta simbiosi i a enfortir-la”, ha recalcat el president del FC Barcelona.
Atenent la situació d’emergència econòmica i social actual derivada de la pandèmia de la covid-19, s’ha acordat continuar amb aquesta relació de partenariat durant les properes 3 temporades de futbol havent quedat palès que els resultats dels convenis d’anys anteriors han estat positius per les dues parts.
Aquesta col·laboració es traduirà en la promoció turística a través d’accions conjuntes com poden ser campanyes de caràcter principalment digital i accions amb touroperadors, periodistes i professionals dels sectors turístics dels diferents mercats internacionals, on es reforçarà un dels pilars de la marca Barça, la identitat catalana, així com també en la visualització de les respectives marques en plataformes online, accions de comercialització i altres accions de promoció. Cal destacar que el Barça i l’Agència Catalana de Turisme han treballat des dels darrers anys a partir d’un concepte estratègic que uneix les dues marques de manera orgànica, fet que ha permès treballar en diferents accions, preferentment digitals, en els principals mercats estratègics tant per Catalunya com pel FC Barcelona. Actualment totes les accions s’emmarquen sota aquest paraigües i es tanquen amb el missatge: “If you love FC Barcelona, your destination is Catalonia”. Una de les novetats destacades del nou conveni és la incorporació de la imatge de l’equip femení de futbol com a ambaixadores també de la destinació turística catalana, en les diferents accions comercials i de comunicació.
Per altre banda i com ja és habitual, la Marca Catalunya seguirà tenint presència en les gires o stages de pretemporada dels equips de futbol del FC Barcelona.
Programa de partenariat de l’Agència Catalana de Turisme
L’Agència Catalana de Turisme (ACT) té l’objectiu de promocionar Catalunya com a destinació turística de referència internacional d’acord amb la seva diversitat, qualitat i rendibilitat social i econòmica, així com situar i desenvolupar la marca Catalunya com a destinació turística referent amb identitat pròpia. En aquest sentit disposa d’un programa de partenariat que té l’objectiu d’unir sinergies, optimitzar els recursos econòmics, garantir un major impacte de les accions de promoció, comunicació i comercialització de la marca turística Catalunya en els diferents mercats.
Propòsit del FC Barcelona
El FC Barcelona entén l’esport com un fenomen que permet crear ponts entre diferents persones i cultures. Des de la seva fundació és una entitat oberta al món que s’ha convertit en un punt de trobada sense perdre la seva identitat lligada a Catalunya. Un element que es veu reforçat per l’aliança amb l’Agència Catalana de Turisme.
És una entitat reconeguda a tot el món com ‘Més que un Club’ gràcies a la seva singularitat derivada, entre d’altres, del seu estil de joc propi, el seu model de propietat únic, el seu compromís social canalitzat a través de la Fundació Barça, la seva cerca constant de la innovació amb el Barça Innovation Hub, i la seva convicció a l’hora d’actuar seguint uns valors- humilitat, esforç, ambició, respecte i treball en equip-. Així mateix. Així mateix, entre els seus pilars destaquen també la seva aposta per l’esport femení, que la darrera temporada va assolir una fita històrica amb el triplet aconseguit pel Barça Femení, el comptar amb un centre de formació de referència com La Masia, i l’orgull per les pròpies arrels.
-> Pots descarregar-te imatges de l’acte en aquest enllaç
-> Pots descarregar-te els vídeos de l'acte de signatura i les declaracions en aquest enllaç.
Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________
- Twitter: @turismecat | @empresacat |
- Youtube: https://www.youtube.com/turismecat