La campanya permetrà informar la ciutadania i les empreses dels sectors implicats (fabricació, distribució, etc.) de la necessitat de dur a terme una correcta gestió dels residus d’aparells elèctrics i electrònics, i que, prioritàriament, la recollida d’aquests aparells en desús ha de fer-se a les botigues especialitzades, els centres comercials i en els lliuraments a domicili, a més de les deixalleries o punts verds.
5,84 kg per habitant
La ciutadania ha de conèixer les necessitats especials de la gestió d’aquests productes quan es converteixen en residus. En aquest sentit, la campanya difon que el reciclatge d’aquests aparells permet recuperar materials molt valuosos, estalviar en el consum de recursos naturals i anar cap a un model d'economia circular. En aquest sentit, s’exposen els beneficis de la correcta gestió i els perjudicis de fer-ho de forma incorrecta.
Segons les darreres dades disponibles, el 2019 es van recollir a Catalunya 44.859,47 tones de RAEE, 5,84 quilos per habitant. Tot i que en el període 2016-2019 la quantitat de RAEE gestionada a Catalunya ha augmentat un 35,6%, encara n’hi ha una gran quantitat que no es gestiona correctament, fet que es tradueix en una enorme pèrdua de recursos.
L’oportunitat del Black Friday
A Internet, la campanya es difondrà a través de llocs web de referència, a les principals xarxes socials i amb la freqüència necessària per arribar al públic objectiu. També serà present en llocs web específics de venda en línia d'aparells elèctrics i electrònics, per tal d'informar en el moment de la compra. El calendari de difusió de la campanya, que es preveu que acabi el 12 de desembre, tindrà en compte el Black Friday (26 de novembre), data en què hi ha un augment del volum de vendes d’aquest tipus de productes.
Després de gairebé cinc anys amb una mateixa línia pel que fa al disseny i a la imatge gràfica de les campanyes i accions de comunicació de l’ARC en l’àmbit dels residus d’aparells elèctrics i electrònics, la nova campanya ha renovat la imatge, tenint en compte l'evolució en els canals i formes de comunicació de les últimes dècades.