Direcció General de Comunicació

Nomenaments

NOMENAMENTS

query_builder   2 novembre 2021 14:16

event_note Nota de premsa

NOMENAMENTS

Departament d’Economia i Hisenda

Jordi ÒIiva Ritort, nou conseller delegat de l’Institut Català de Finances

El Govern ha aprovat avui el nomenament de Jordi ÒIiva Ritort com a membre de la Junta de Govern i conseller delegat de l’Institut Català de Finances (ICF), amb efecte des del 3 de novembre de 2021. Òliva agafa el relleu de l’actual conseller delegat, Víctor Guardiola Flores, que ha deixat el càrrec de forma voluntària per motius personals.

Nascut a Barcelona l’any 1961, Jordi Òliva Ritort és enginyer industrial per la Universitat Politècnica de Catalunya, té un MBA de la universitat nord-americana Carnegie Mellon i formació per alta direcció de l’escola de negocis europea INSEAD. Ha desenvolupat la major part de la seva carrera professional al sector bancari, principalment a Deutsche Bank (1994-2010) i Caixabank (2015-2021). A Caixabank ha ocupat fins ara el càrrec de director del Negoci d’Institucions (tant del sector públic com entitats, fundacions, partits polítics i sindicats), on ha gestionat, entre altres, l’adaptació del negoci davant les noves necessitats derivades de la pandèmia. Durant els setze anys de carrera a Deutsche Bank, Jordi Òliva va assumir responsabilitats en gestió de filials multinacionals, desenvolupament de productes, llançament de la banca electrònica, venda de derivats o gestió de tresoreria. 

Destaca també el seu pas per l’administració pública entre els anys 2011 i 2015, on va exercir de director general de Política Financera, Assegurances i Tresor de la Generalitat de Catalunya. En aquesta etapa, va assumir la gestió de les finances i tresoreria del Govern i la supervisió financera en l’àmbit de les competències de la Generalitat, com ara la transformació de caixes d’estalvi catalanes en bancs i fundacions especials, i va ocupar un lloc en la Junta de Govern de l’ICF. Òliva també ha treballat en el sector de la consultoria en àmbits bancari i financer, de les telecomunicacions, sistemes d’informació transport públic i sanitari.

Neus Colet i Arean directora general de Contractació Pública

Nascuda a l’Hospitalet de Llobregat l’any 1965

Neus Colet és advocada de la Generalitat de Catalunya, llicenciada en Dret per la Universitat de Barcelona (UB) i té un màster en Dret Tributari i Financer (UB) i un en Dret de Catalunya per la Universitat Autònoma de Barcelona. Igualment, compta amb un màster en Direcció Pública (Executive Master in Public Administration) i una Diplomatura en Funció Gerencial en les Administracions Públiques, per l’Escola Superior d’Administració i Direcció d’Empreses (ESADE).

Des de juny de 2017 ha estat presidenta del Tribunal Català de Contractes del Sector Públic, l’òrgan administratiu independent encarregat de resoldre recursos especials en matèria de contractació pública a Catalunya. Entre els anys 2005 i 2017 va ser cap de la Secretaria Tècnica de la Junta Consultiva de Contractació Administrativa (JCCA) de la Generalitat, que és l’òrgan consultiu específic de l'administració en matèria de contractació pública.

Colet també exerceix de professora i col·laboradora docent a l’Escola d’Administració Pública de Catalunya (EAPC), a la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), a la Universitat de Barcelona i a ESADE, a més de ser professora, ponent o col·laboradora com a experta en contractació pública, en altres universitats i entitats com el Col·legi d’Advocats de Barcelona, la Federació de Municipis de Catalunya, l’Associació Catalana de Municipis, l’European Institut for Public Administration (EIPA), o les patronals PIMEC, Foment del Treball o CECOT. També és autora de diverses publicacions i articles sobre contractació pública.

Departament d’Educació

Ramon Montes, director general de Centres Concertats i Centres Privats

Nascut a Granada el 1961

Montes és mestre d'EGB, especialitat Filologia i idioma estranger per la Universitat Autònoma de Barcelona el 1987, i llicenciat en Pedagogia per la mateixa universitat el 1996. També té un Postgrau en Direcció i Administració d’Empreses “Tercer Sector Social i Empreses Cooperatives i d'Iniciativa Social”.

El 2009 va ser nomenat director Financer i Administratiu de la Fundació Educativa FEDAC, càrrec que ha ocupat fins a l’actualitat. Anteriorment, entre 1996 i 2009, va ser director gerent de la Fundació O.S.B, centre concertat del Departament de Drets Socials de la Generalitat de Catalunya. Montes també va ser mestre del centre concertat La Immaculada - FEDAC Castellar del Vallès, entre els anys 1985 i 1996.

 

Departament de Justícia

Dora Tellado i Rosselló, directora general de Modernització de l’Administració de Justícia

 

Nascuda a Manacor l’any 1962.

 

És llicenciada en Ciències Econòmiques i Empresarials per la Universitat de Barcelona. Ha ocupat diferents càrrecs al Departament de Justícia, on va començar a treballar l’any 1987.

 

Ha desenvolupat fins ara el càrrec de subdirectora general de Suport Judicial i Coordinació Tècnica de la Secretaria per a l’Administració de Justícia. Anteriorment, a la Direcció General de Relacions amb l’Administració de Justícia, havia ocupat el lloc de responsable de Programes de Millora i el de cap del Servei d’Organització i Planificació.

 

A la Secretaria General del Departament de Justícia també havia treballat d’adjunta al Gabinet Tècnic i com a cap de la Secció de Coordinació i Avaluació de Projectes de la Subdirecció General d’Obres i Patrimoni.