Interior

miniatura

El conseller Elena anuncia una millora de les condicions dels treballadors/es del 112

Elena detalla un increment salarial del 9% per als treballadors i treballadores i anuncia l'inici de l'estudi de la internalització del servei

query_builder   3 novembre 2021 10:48

event_note Nota de premsa

El conseller Elena anuncia una millora de les condicions dels treballadors/es del 112

Elena detalla un increment salarial del 9% per als treballadors i treballadores i anuncia l'inici de l'estudi de la internalització del servei

foto

El conseller d’Interior, Joan Ignasi Elena, ha anunciat avui al Parlament una millora de les condicions laborals dels treballadors i treballadores del telèfon d’emergències 112 de Catalunya.

En resposta a una pregunta oral d’Esquerra Republicana, el conseller ha destacat “un augment salarial del 9% que és de justícia i suposa una millora econòmica molt rellevant”. Aquesta millora salarial es farà a partir de l’increment d’uns complements salarials que es trobaven congelats des de l’any 2010.

Elena ha explicat que, a banda de l’augment d’aquest complement que suposarà un augment econòmic sostingut i garantit, “també s’oferirà suport psicològic al personal d’atenció de trucades, ateses les característiques d’un treball que comporta molta responsabilitat i un contacte amb situacions dures patides pels usuaris del servei”. Es tracta d’una millora en la cobertura de salut laboral en una feina amb una alta càrrega de responsabilitat.

El titular d’Interior també ha anunciat que en la propera licitació del servei del 112 s’inclourà una clàusula de penalització a l’empresa prestatària del servei en cas de retard en els pagaments de les nòmines. Es dota així d’una major protecció a la plantilla davant de possibles situacions sobrevingudes com l’ocorreguda el passat mes de maig, quan l’empresa que prestava el servei es va declarar en concurs de creditors. El CAT112 va resoldre el contracte i el va substituir per un d’emergència, per garantir la continuïtat del servei i els drets dels treballadors i treballadores.

El conseller també ha posat en valor “l’inici de l’estudi de la internalització del servei del telèfon 112”, i ha ofert la participació en aquest estudi al comitè d’empresa i als representants dels treballadors.

Durant la seva intervenció, Elena ha agraït la feina dels treballadors i treballadores del 112 i ha assegurat que “és un servei molt important que atén entre 7 i 8 mil trucades diàries de mitjana, un 95% de les quals són contestades abans de 10 segons”.