Crida 33

El divendres 12 de novembre, a les 9 hores, a les instal·lacions de TV3, arrencarà la sessió de pitching corresponent a la quarta convocatòria de projectes per difondre i descobrir la cultura catalana que han organitzat la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) i l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC).

Hi participaran quinze dels vint projectes innovadors per a la programació del canal 33 i altres plataformes de distribució de la CCMA, que han arribat a aquesta fase final.

En aquesta nova sessió de pitching de la quarta convocatòria de projectes organitzada per la CCMA i l’ICEC, del Departament de Cultura de la Generalitat, es presentaran 15 projectes dels 20 que han arribat a la fase final.

Els creadors d’aquests quinze treballs els defensaran en una única sessió de pitching que tindrà lloc divendres, de 9.00 a 14.00, a les instal·lacions de Televisió de Catalunya, a Sant Joan Despí. Serà un acte presencial, que es durà a terme sota totes les mesures Covid. Els representants de cada projecte tindran cinc minuts per defensar-los.

Els projectes que opten a la fase final, de pitching, són els següents (per ordre alfabètic):

  • “Acció!!!” (Alhena Production)
  • “Bullshit” (Sidecar Media)
  • “Caçadors de records” (Uniunfandos, SL)
  • “Cantem, que la terra balla!” (Boogaloo Films)
  • “Carn picada” (Aguacate & Calabaza, SL)
  • “El teorema del mico” (La Kaseta Ideas Factory, SLU)
  • “Els artistes” (Youplanet Productions, SL)
  • “La casa dels poetes” (Minifilms, SL)
  • “La masia” (Costa Est Audiovisuals i Comunicació, SL)
  • “L'acadèmia” (Young Soul Studios, SCP)
  • “Les referents” (Clack Audiovisual, SCCL)
  • “Open Mic Catalunya” (Magrana Films (Magrana Arts & Media SL))
  • “Timeless” (Layers of Reality, SL)
  • “Trap kids” (Pau Guillamet / My Niggiris)
  • “What the fact!” (Que Surti El Sol Mèdia, SL)

Els cinc projectes restants, que no han de passar per aquesta fase, són segones temporades de treballs estrenats (o pendents d’estrena) i que es valoraran en funció dels seus resultats i projecció. Són els següents (per ordre alfabètic):

  • “Clipping (2)” (Grup Enderrock Edicions, SL)
  • “Cover (2)” (Mamba Media)
  • “El punt D (2)” (Uniunfandos, SL)
  • “El retorn de les lluernes (2)” (Life & Pictures, SL)
  • “Les cares dels Gaudí (2)” (Inthesky Media Productions, SL)

El pitching
Jofre Font, redactor del programa cultural “Quan arribin els marcians”, serà l’encarregat de conduir l’acte i de presentar els participants. El panel d’especialistes davant del qual s’han presentat els projectes, el formaran els següents representants:

Per part de Televisió de Catalunya: Jordi Guilera, cap de Producció de programes; Raül Tidor, responsable creatiu de l’Àrea de promoció, i Irene Domingo, realització de programes.

Per part de l’ICEC: Francisco Vargas, director de l’Àrea de l’Audiovisual, i Sílvia Duran, directora de l’Àrea de Públics.

A principis de desembre, la CCMA farà públics els resultats d’aquesta convocatòria, els projectes seleccionats per produir-los, amb la consegüent tramitació a través de la "Norma reguladora del procediment de selecció i contractació de continguts audiovisuals per als mitjans de comunicació de la CCMA".

La quarta crida
La quarta convocatòria de la crida, que es va obrir al juny, busca propostes innovadores, projectes singulars i poc freqüents en el panorama audiovisual actual. S’hi van presentar 66 propostes de tot tipus de formats i continguts, des de projectes culturals en la seva concepció més àmplia fins a propostes artístiques, passant pels formats més habituals, com ara l'entreteniment i les docusèries, i també per a formats híbrids.

En aquesta edició s'han valorat especialment l'originalitat i la incorporació de nous recursos i llenguatges audiovisuals. També s'ha posat una atenció especial en la proposta de distribució multipantalla, preferentment si es consideren formats propis per a cada plataforma de difusió.

Les tres crides anteriors
Les tres edicions anteriors de la crida de projectes (la primera, el setembre del 2018; la segona, l’abril del 2019, i la tercera, el setembre del 2020), han portat treballs d’èxit com, per exemple, els programes “Coolhunters”, “Per què volen els avions?”, “Efecte wow” o “Cover”. Tots responien a alguns dels requisits que ara es tornen a valorar.