- El Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori impulsa la redacció del projecte, que inclou la construcció d’un nou viaducte sobre el Besòs exclusiu per a l’autobús
- L’actuació comporta una inversió de 9 MEUR
El Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori ha licitat la redacció del projecte per a connectar fins a Badalona el carril bus de la C-31 d’entrada a Barcelona. Aquesta actuació, que comportarà la construcció d’un nou viaducte sobre el Besòs, vol millorar el temps de recorregut i la fiabilitat dels serveis d’autobús i potenciar, així, la mobilitat en transport públic.
El projecte que s’impulsa definirà les actuacions necessàries per implantar un carril bus a l’autopista C-31, en sentit Barcelona, en un tram de dos quilòmentres entre Sant Adrià i Barcelona, per unir el carril bus-Vao ja existent a Badalona, àmbit on no s’actua, i el carril bus existent a la Gran Via de les Corts Catalanes, a l’entrada de Barcelona. La configuració actual de la C-31, amb 2 carrils de circulació general i un destinat a carril Bus - Vao no s’altera i el viaducte discorrirà a nivell de les actual estructures preexistents i plenament integrat amb l’entorn. La redacció del projecte es coordinarà amb el territori i la resta d’actors implicats.
L’obra inclourà la construcció d’un nou viaducte exclusiu per al nou carril bus sobre el riu Besòs, amb una longitud de 200 metres i uns 8 metres d’amplada. La inversió prevista per a les obres, que s’impulsaran el 2023, és de 9 MEUR. Aquesta actuació compta amb finançament procedent de fons europeus. La redacció del projecte es licita per un valor de prop de 250.000 euros i un termini de 12 mesos.
Continuïtat per a la circulació de busos
Aquesta nova infraestructura donarà continuïtat fins a l’entrada a Barcelona al carril bus –Vao que la Generalitat va implantar l’any passat a la C-31 al seu pas per Badalona. En hora punta, hi circulen per aquest carril bus una cinquantena de serveis de bus interurbans regulars que accedeixen a Barcelona per la C-31 nord, sobretot línies de bus des del Maresme. Pel que fa a mobilitat col·lectiva, cal afegir a aquests serveis regulars interurbans, els serveis de busos discrecionals i els de transport escolar. Addicionalment, és utilitzat per vehicles amb alta ocupació –més de dues persones–, vehicles ECO i motocicletes.
1