Vicepresidència, Polítiques Digitals i Territori

Territori impulsa una comissió de seguiment de les obres del Corredor del Mediterrani a les Terres de l'Ebre

Territori impulsa una comissió de seguiment de les obres del Corredor del Mediterrani a les Terres de l'Ebre

query_builder   19 novembre 2021 12:49

event_note Nota de premsa

Territori impulsa una comissió de seguiment de les obres del Corredor del Mediterrani a les Terres de l'Ebre

• Estarà integrada pel Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori juntament amb els representants de la Taula de Mobilitat de les Terres de l’Ebre i Adif

• En la reunió d’avui de la Taula de Mobilitat també s’ha constatat el procés de recuperació de viatgers del transport públic després de la pandèmia

El Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori impulsarà una comissió de seguiment de les obres del tram Castelló-Tarragona del Corredor del Mediterrani que Adif ja ha licitat. El secretari de Territori i Mobilitat, Isidre Gavin, ho ha explicitat avui en el decurs de la reunió de la Taula de la Mobilitat de les Terres de l’Ebre.

La comissió, que també estarà integrada per representants dels ajuntaments i consells comarcals del territori, juntament amb la Generalitat i Adif, té com a objectiu “valorar les possibles afectacions que aquests treballs puguin tenir en la prestació del servei ferroviari de les Terres de l’Ebre”, ha explicat Gavin. Es preveu que la primera reunió de treball es celebri a principis de l’any que ve.

D’altra banda, Gavin ha tornat a remarcar la necessitat de recuperar la parada de trens Euromed a l’estació Aldea-Amposta-Tortosa. “Des del Departament hem enviat una carta al Ministeri competent exigint un mínim de quatre trens Euromed diaris en direcció Barcelona i quatre en direcció València i recuperar el servei que s’oferia l’any 2019”, ha explicat el secretari de Territori i Mobilitat a la Taula. Gavin ha recordat que “hi ha una Proposició no de llei aprovada l’any passat que instava al Govern espanyol a garantir-ho i resulta incomprensible que a hores d’ara encara no s’hagi complert”. En la trobada, els integrants de la taula s’han refermat en la necessitat de millorar les connexions amb alta velocitat i, concretament, en reclamar les parades de l'Euromed.

Recuperació en les xifres de viatgers

En el decurs de la Taula de Mobilitat de les Terres de l’Ebre també s’han donat a conèixer les darreres xifres de viatgers de transport públic a les Terres de l’Ebre. Unes xifres que s’han incrementat respecte al 2019 després del descens provocat per les restriccions de mobilitat ocasionades per la pandèmia.

Segons les xifres presentades s’ha passat de 643.601 viatgers interns el 2020 a 748.741, aquest 2021. “Una xifra que segurament s’incrementarà un cop haguem pogut tancar l’any” ha dit el secretari de Territori i Mobilitat, Isidre Gavin.

En aquest sentit, Gavin ha explicat que en l’increment de demanda interna ha contribuït de forma important la línia exprés (e3) Tortosa-Alcanar, a la qual aquest any s’ha incorporat un nou vehicle amb més capacitat i adaptat per a persones amb mobilitat reduïda. “La demanda d’aquest servei ha crescut de forma sostinguda en un 15% i el 2019 va superar els 420.000 viatgers. Ara després de la pandèmia, s’estan recuperant les xifres i amb les dades que tenim fins ara ja s’ha assolit gairebé els 317.000 passatgers”, ha destacat el secretari de Territori i Mobilitat.  

Els corredors a Tarragona i Barcelona també estan recuperant passatgers. Cal recordar que totes dues rutes abans de la pandèmia van registrat xifres rècord de viatgers amb 81.646 passatgers i 427.220 passatgers el 2019, respectivament. Aquest 2021 s’han registrat 49.510 viatgers al corredor de Tarragona –el 2020 en va haver 45.349–, i 211.726 al de Barcelona.

 

Millores a la Ribera d’Ebre

 

En el decurs de la reunió de la Taula de Mobilitat de les Terres de l’Ebre s’ha constatat el bon resultat de les millores implementades en el transport per carretera a la Ribera d’Ebre. A partir del mes de juny es va incrementar l’oferta a l’eix de la C-12 nord amb una millora de la coordinació horària amb altres serveis que comuniquen amb altres capitals de comarca. Gavin ha explicat que “tot i que encara és massa aviat per fer una avaluació acurada s’aprecia, malgrat l’impacte de la pandèmia de la Covid-19, un increment de la demanda a partir del mes de juliol respecte a les xifres prepandèmia”. Així, el mes de juliol el nombre de passatgers s’igualava al registrat el 2019 i entre l’agost i l’octubre les xifres ja superaven lleugerament les registrades abans de la pandèmia.

 

Gavin també ha destacat les millores introduïdes en el servei de transport per carretera entre Tortosa i Sant Jaume d'Enveja els caps de setmana, el reforç introduït ja el 2019 en el servei de bus dels municipis de l'oest del Montsià amb Amposta i Tortosa o l’increment d’expedicions cap a l’aeroport de Barcelona. “Tot plegat suposa una inversió de 5,5 milions a través de les aportacions que el Departament realitza als diferents operadors través del contracte programa”, ha afirmat el secretari. Entre el 2012 i el 2021 la inversió en aquest àmbit ha crescut un 228%.

 

Properes accions

El secretari de Territori i Mobilitat ha explicat que els treballs per l’elaboració del Pla Director de Mobilitat de les Terres de l’Ebre encaren la recta final. L’objectiu és presentar-lo a la Taula durant el primer trimestre del 2022 i, a partir d’aquí, iniciar el procediment d’avaluació ambiental estratègica. Un cop superat aquest tràmit, es procedirà a la seva aprovació inicial.  

18 de novembre de 2021

2  

Fitxers adjunts

Nota de premsa en format pdf

Nota de premsa en format pdf
PDF | 351

Taula de dades de transport a les Terres de l'Ebre

Taula de dades de transport a les Terres de l'Ebre
PDF | 390