Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural

campanya flor i planta

La consellera Jordà reivindica la planta viva com a producte de proximitat que millora la qualitat de la vida de les persones

La consellera d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural ha participat en l'aniversari de la Cooperativa de Productors de Planta Ornamental (CORMA)

query_builder   25 novembre 2021 18:14

event_note Nota de premsa

La consellera Jordà reivindica la planta viva com a producte de proximitat que millora la qualitat de la vida de les persones

La consellera d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural ha participat en l'aniversari de la Cooperativa de Productors de Planta Ornamental (CORMA)

Imatge de la campanya 'Fem créixer el verd', que té per objectiu apropar al consumidor català les flors i plantes ornamentals cultivades a Catalunya
Imatge de la campanya 'Fem créixer el verd', que té per objectiu apropar al consumidor català les flors i plantes ornamentals cultivades a Catalunya

La consellera d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, Teresa Jordà, ha participat avui en la celebració del 40è aniversari de la Cooperativa de Productors de Planta Ornamental (CORMA) situada al Maresme. Aquesta cooperativa és la primera comercialitzadora de planta viva de l’Estat espanyol i està integrada per 24 productors que cultiven més de 100.000m2.

Jordà ha reivindicat la planta viva com a producte de proximitat: "quan parlem de producte de proximitat ens venen al cap els pagesos o els pescadors, de vegades ens ha faltat fer la pedagogia per explicar que una ponsètia també pot ser de proximitat". En aquest sentit, ha defensat que "un floricultor o un viverista també treballa la terra", i ha destacat que "els espais enjardinats disminueixen la temperatura i el soroll, milloren la imatge de pobles i ciutats, i proporciona entorns agradables en què es poden socialitzar les persones".

La consellera ha parlat també del paper essencial que té el model cooperatiu en el desenvolupament social i econòmic del món rural: “sou un motor per garantir l’existència d’un sector agroalimentari competitiu i innovador”. Pel que fa al cultiu i distribució de planta viva, Jordà ha destacat els esforços de CORMA per contribuir a oferir un millor producte i aportar un valor diferencial a les plantes de Catalunya.

Des del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural s’han realitzat diverses accions de suport al sector de la flor i la planta. Entre elles, destaca la campanya 'Fem créixer el verd' llençada la setmana passada, que impulsa per segon any el departament i té per objectiu apropar al consumidor català les flors i plantes ornamentals cultivades a Catalunya.

El sector de la flor i la planta ornamental s’ha vist especialment afectat per la COVID-19. Per aquest motiu, el Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural va implementar un pla de xoc per tal de facilitar liquiditat als autònoms i empreses del sector, que es va concretar en línies de crèdit amb interessos bonificats íntegrament pel departament (1,5 M€) i préstecs de l’Institut Català de Finances (ICF) avalats en un 80% per Departament d'Economia i Hisenda.

CORMA va ser creada el 1981 per iniciativa d’un grup de productors d’horticultura ornamental que van unir esforços per superar problemes de comercialització i augmentar el marge de benefici. Actualment té una capacitat productiva de 12 milions de plantes a l'any repartides entre 880 espècies diferents. El 67 % de la producció es dirigeix al mercat espanyol i el 33 % a l’exportació, sobretot a França, Suïssa, Bèlgica, Holanda, Portugal i en menor mesura a Anglaterra. Pel que fa a la tipologia de clients, bàsicament distribueixen centres de jardineria, floristeries, empreses de jardineria, ajuntaments, empreses constructores i grans cadenes comercials.

En l’acte hi ha participat també el president i el director general de CORMA, Carles Pujol i Mario Herreros; i la directora general d’Agricultura i Ramaderia, Elisenda Guillaumes.

1  

Imatges

Imatge de la campanya 'Fem créixer el verd', que té per objectiu apropar al consumidor català les flors i plantes ornamentals cultivades a Catalunya.

Imatge de la campanya 'Fem créixer el verd', que té per objectiu apropar al consumidor català les flors i plantes ornamentals cultivades a Catalunya. 102