El conseller ha explicat als representants de les direccions de centres els principals temes que actualment treballa el Departament com ara el pressupost destinat a Educació, i ha expressat que “són els pressupostos més elevats de la història en matèria d’educació. Són uns comptes que avalen la voluntat política d’assolir un sistema educatiu equitatiu i de qualitat per a tots els infants, joves i adults del país, visquin on visquin, i tinguin els condicionants que tinguin. I en aquest sentit, vull destacar dues mesures: la gratuïtat de l’infantil 2 a les escoles bressol públiques i la reducció de ràtios a infantil 3, de 25 a 20 alumnes per aula, que són un canvi de paradigma per la ciutadania i pel sistema educatiu”.
Cambray també ha destacat “la rellevància de la lluita contra la segregació escolar, en la línia dels avenços cap a l'equitat i la transformació educativa del país”. Així mateix, ha recordat l’impuls a les escoles bressols rurals amb la inversió que farà el Departament per tal que els municipis puguin obrir escoles bressols rurals fent una inversió de només 5.000€.
Gonzàlez-Cambray també s’ha referit a la recent decisió del Tribunal Suprem de no acceptar a tràmit el recurs del Govern sobre el 25% del castellà a les aules, i ha transmès un missatge de tranquil·litat per tal que els centres continuïn implementant els seus projectes lingüístics: “Els projectes lingüístics reflecteixen les situacions reals que viuen els centres pel que fa a la presència de diferents llengües, així com quina ha de ser la proposta metodològica, pedagògica, organitzativa i horària per al treball de llengua al centre. Vosaltres doneu resposta a les necessitats de l’alumnat i garantiu l’aprenentatge de les dues llengües cooficials com marca la LEC. Vosaltres sou els que coneixeu la realitat dels vostres centres”.
Durant l’atenció als mitjans de comunicació a Tortosa, el conseller d’Educació ha exposat que en la reunió “s’han explicat les polítiques principals del Departament i que cal estar receptius a les realitats de cadascun dels centres educatius del país per veure com podem anar avançant i millorant per tal de seguir cap a la transformació educativa indestriable de l’equitat”.
3 de desembre de 2021