• A la trobada, l’ACT ha plantejat els reptes del futur per al sector turístic català
moment de la jornada celebrada al CCIB
moment de la jornada celebrada al CCIB

L’Agència Catalana de Turisme (ACT), del Departament d’Empresa i Treball, ha celebrat aquest dimarts una jornada de treball que ha comptat amb la participació de 500 empreses  i entitats afiliades als seus programes de treball.

Aquesta cita anual, que l’any passat va haver de suspendre’s  a causa  de la pandèmia, ha servit per fer balanç de l’any 2021 i plantejar tant els reptes de futur que ha d’encarar el sector turístic català com els eixos de treball que articularà l’ACT de cara al proper 2022. Entre altres temes, s’ha parlat de sostenibilitat, innovació i noves tecnologies, posant també el focus en els mercats turístics internacionals i les claus per a la seva recuperació a curt i mig termini.

La directora general de Turisme, Marta Domènech, ha estat l’encarregada de donar la benvinguda a totes les persones assistents i els ha animat a ”recuperar la competitivitat del sector aprofitant la transformació digital i sostenible”, amb un “compromís amb el país perquè el turisme sigui entès com part de la solució i no del problema”. “Cal aportar benestar a la comunitat a través dels valors de viatjar", ha afegit. En aquest sentit, ha recordat que “hem de tenir clar que no hi haurà benestar per als visitants si no hi ha benestar per als residents.”

El director de l’Agència Catalana de Turisme, Narcís Ferrer, per la seva banda, ha presentat els eixos del Pla d’Acció de l’entitat pel 2022, basats en la sostenibilitat i la digitalització com a elements transformadors del sector. En aquest sentit, ha assenyalat que “estem plenament convençuts que la sostenibilitat és un dels reptes més grans que tenim com a sector per a la transformació, per a la reactivació i per a la revolució del nostre turisme”.

Programes de Treball de l’Agència Catalana de Turisme

Els Programes de Treball de l’ACT, en el qual s’emmarca la jornada d’avui,  persegueixen facilitar l’acció comercial oferint experiències turístiques enfocades a la demanda amb l’objectiu d’atraure més clients i de major qualitat. La jornada, pensada especialment per a les empreses i entitats afiliades a l’ACT, vol fomentar el treball en xarxa i mantenir-les al dia de les últimes novetats.

Actualment, el programa d’afiliacions de l’Agència Catalana de Turisme compta amb més d’un miler d’empreses i entitats afiliades que gaudeixen d’una sèrie de serveis que beneficien el seu negoci i el posicionament del seu producte turístic. Entre d’altres avantatges, poden accedir a cursos de formació especialitzats, rebre suport a la comercialització dels seus productes, tenir accés a dades relatives als principals mercats emissors de turisme a Catalunya i gaudir de visibilitat als canals de difusió d’aquest òrgan turístic promocional.

El pla de treball de l’ACT es divideix en els següents programes de marques d’especialització: Platja en Família, Natura i Muntanya en Família, Equipament Familiar i Agències de viatges, Cicloturisme a Catalunya, Ecoturisme, Senderisme a Catalunya, Actiu Aventura, Turisme Esportiu, Golf a Catalunya, Enoturisme a Catalunya, Experiències Gastronòmiques, Hotels Gastronòmics, Arts i Cultura, Barris i Viles Marineres, Ciutats i Viles amb Caràcter, Pobles amb Encant, Catalunya Premium, Barcelona Medical Destination i Catalunya Convention Bureau.

 

Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________

 

 

 

          

3  

Imatges

Marta Domènech, dir gral de Turisme

Marta Domènech, dir gral de Turisme 359

Narcís Ferrer, dir de l'Agència Catalana d Turisme (ACT)

Narcís Ferrer, dir de l'Agència Catalana d Turisme (ACT) 253

Moment la jornada celebrada en format híbrid al CCIB

Moment la jornada celebrada en format híbrid al CCIB 376