Servei Català de Trànsit

SCT

Ramon Lamiel: "Hem de seguir sumant diferents actors per millorar la seguretat a les nostres carreteres"

query_builder   21 desembre 2021 15:43

event_note Nota de premsa

Ramon Lamiel: "Hem de seguir sumant diferents actors per millorar la seguretat a les nostres carreteres"

Els motoristes estan implicats en el 44% dels accidents de trànsit amb morts i ferits greus, principal conclusió en la presentació de la 20a edició del programa d’avaluació de carreteres EuroRAP
SCT
Autor: Jordi Play

Els motoristes estan implicats en el 44% dels accidents de trànsit amb víctimes mortals i ferits greus que es produeixen a les carreteres catalanes, segons les conclusions de la 20a edició dels resultats de l’estudi EuroRAP 2021 (European Road Assessment Programme) que avui ha presentat el RACC conjuntament amb el Servei Català de Trànsit, el Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori i la Diputació de Barcelona. L’estudi, que relaciona el nombre d’accidents greus i mortals en els últims 3 anys en un tram de carretera amb la seva Intensitat Mitjana Diària (IMD), ha analitzat més de 6.373 km de la xarxa viària catalana (carreteres interurbanes i travesseres), que representa el 53% del total (12.077 km) i concentra el 93% de la mobilitat per carretera de Catalunya.

Durant la presentació del programa, el director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, ha agraït la realització d’estudis com l'EuroRAP, “perquè ens permeten reflexionar i fer propostes de millora en la seguretat viària". “Hem de seguir sumant, però, diferents actors implicats en l'anàlisi de l'índex de perillositat de les carreteres i alhora en la millora de la seguretat viària”, ha afegit Lamiel.

El titular de Trànsit també ha volgut posar de relleu els principals punts que preocupen actualment l’SCT atesa la sinistralitat d’enguany: "Els nostres principals objectius són cinc: els conductors homes, perquè aquest 2021 n’han mort 86 davant de 13 que són dones; els motoristes, perquè n’han mort 45 enguany; els col·lectius vulnerables, perquè representen més de la meitat de les víctimes mortals i, a més, 14 han estat atropellaments; la franja de la tarda, perquè el 45% dels accidents mortals ocorren en aquesta franja; i Girona, perquè s’ha produït un augment del 22% dels morts en aquesta demarcació, quant al conjunt de Catalunya hem observat una reducció del 25%".

Lamiel ha finalitzat la seva intervenció destacant “la importància del Pla de Seguretat Viària del Servei Català de Trànsit, que ens ha de permetre reduir el 15% de les víctimes mortals en els propers anys”.