Empresa i Treball

.

TURISME

Catalunya té previst participar en més de 40 fires internacionals de turisme durant el 2022

query_builder   5 gener 2022 10:00

event_note Nota de premsa

TURISME

Catalunya té previst participar en més de 40 fires internacionals de turisme durant el 2022

.{"name":"2022/01/05/09/28/a14f8f93-d75d-4460-b9ba-5801ae02fab1.jpg","author":"DEMC ACT","type":"0","location":"0","weight":"280"}

  • La presència en aquests certàmens ha de servir per reafirmar la destinació catalana en els principals mercats emissors
  • Les empreses i entitats turístiques catalanes tindran l’oportunitat de promocionar ofertes turístiques sostenibles i innovadores sota l’estand de la marca Catalunya
  • En els anys 2018, 2019 i 2021 l’Agència Catalana de Turisme va facilitar a unes 330 empreses i entitats la participació en salons dedicats al turisme

El Departament d’Empresa i Treball, a través de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), té previst participar aquest any 2022 en més de 40 fires internacionals. Entre aquestes, destaquen la WTM de Londres, la MITT de Moscou i la ILTM de Xina. A més, l’ACT també serà present als dos grans certàmens que es fan a Espanya i Catalunya: Fitur a Madrid i la B-Travel a Barcelona.

El director de l’Agència Catalana de Turisme, Narcís Ferrer i Ferrer, destaca que la proposta de participació a les fires i esdeveniments de turisme per al 2022 “és una bona oportunitat per reafirmar Catalunya com a destinació turística en els principals mercats tradicionals”. El titular de l’ACT també considera que les empreses i organismes vinculats amb el turisme hauran d’aprofitar la seva presència en aquests salons per mostrar l’actual oferta turística, marcada per una nova realitat, i les tendències de futur basades en l’especialització, la digitalització i la sostenibilitat. “Hem de ser capaços de projectar que el model turístic català s’està transformant i que hi ha una clara aposta per fomentar un turisme  més ètic, innovador i responsable”.  

A través de la presència en fires especialitzades i genèriques l’ACT ofereix a les empreses i entitats turístiques catalanes la possibilitat de treballar conjuntament en la promoció i comercialització exterior per tal de fomentar el posicionament internacional de Catalunya com a destinació. Segons Ferrer , “els salons internacionals són un instrument clau de promoció comercial, ja que són un gran aparador per a l’establiment de contactes, el coneixement de l’oferta sectorial, el llançament de projectes o la difusió d’informació, creant importants oportunitats de negoci”.

També cal tenir present que l’assistència en salons especialitzats en productes (turisme actiu, golf, natura, gastronomia, negocis,...) permet donar a conèixer la diversitat de l’oferta catalana de manera segmentada.  En aquest sentit, el calendari firal per al proper any 2022 inclou l’assistència a les fires de negocis més importants, com ara l’IMEX de Frankfurt o l’IBTM de Barcelona.

En els anys 2018, 2019 i 2021 unes 330 empreses i entitats van participar a les fires internacionals dedicades a l’activitat turística sota el paraigües de l’ACT. Des de fa uns anys, des de turisme de la Generalitat de Catalunya es prioritza aquells salons que puguin consolidar mercats i segments estratègics així com potenciar la presència en potencials nous emissors. 

Consulta aquí el calendari de fires 2022.

 


 

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia