Vicepresidència, Polítiques Digitals i Territori

.

Vicepresidència detalla el projecte de la nova línia de FGC a Lleida als agents polítics i socials de la demarcació

query_builder   27 gener 2022 13:30

event_note Nota de premsa

Vicepresidència detalla el projecte de la nova línia de FGC a Lleida als agents polítics i socials de la demarcació

  • FGC ja ha adjudicat la compra dels quatre trens per 43,5 milions i el seu manteniment per 15 anys per 19,2
  • Es doblaran les freqüències de les Rodalies que opera Renfe i es preveu un augment de fins el 55% dels usuaris el 2026
  • El govern licita obres per valor de 5,8 milions d’euros en el baixador del polígon El Segre i tres estacions d’autobusos per promoure la intermodalitat
.

El Departament de la Vicepresidència, i de Polítiques Digitals i Territori ha compartit avui amb els agents polítics i socials de la Plana de Lleida, en el marc de la reunió de la Comissió de Seguiment del Pla de Rodalies de Lleida, el seu projecte, aprovat pel govern l’octubre passat, per operar les línies RL3 i RL4 mitjançant Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) a partir de l’any 2024 substituint a l’actual operador, Renfe. Vicepresidència vol que aquest traspàs sigui l’avantsala del traspàs complert de tota la xarxa de Rodalies a Catalunya.

La gestió per part de la Generalitat de la nova línia dels FGC a Lleida permetrà doblar les freqüències actuals, passant de les 6 expedicions actuals entre Lleida i Cervera a 12 i de les 3 entre Lleida i Manresa a 6, millorar la puntualitat en hores punta, incorporar nous trens amb els estàndars de qualitat de FGC, més còmodes, més segurs i més digitals, millorar la connectibilitat i la vertebració del territori i, finalment, fomentar el transport públic i la descarbonització ja que es preveu un augment de fins al 55% en el nombre d’usuaris per al 2026. A més, el model FGC també ho és d’èxit pels usiuaris com indica que l’Índex de Control de Qualitat, indicador que permet a Ferrocarrils controlar diàriament i de manera objectiva el grau de compliment del servei real respecte al servei programat, ha estat del 99,65% l’any 2021 a la línia Lleida-La Pobla de Segur.

Les dades del 2021 a la línia Lleida-La Pobla de Segur indiquen que la demanda ha sigut de 207.377. És la línia de FGC que millor s’ha recuperat de l’impacte de la pandèmia ja que l’augment de validacions respecte 2020 és del 98% i, a més, les xifres suposen recuperar un 82,5% la demanda de 2019. Igual com a les altres línies, a final d’any també s’ha notat una tendència a l’alça. Els mesos de novembre i desembre la recuperació es va situar en el 88%.

En la trobada, el secretari d’Infraestructures i Mobilitat del departament de Vicepresidència, Polítiques Digitals i Territori, Isidre Gavin,  ha explicat als representants polítics i socials que FGC ja ha adjudicat la compra dels quatre trens nous per a Rodalies de Lleida a Stadler per una quantitat propera als 63 milions d'euros. En concret, la companyia suïssa es farà càrrec de la fabricació de les quatre unitats per 43,5 milions d'euros i del seu manteniment durant els propers 15 anys per 19,2 milions d'euros. El secretari també ha afegit que s’iniciaran els treballs, entre aquest any i l’entrada en funcionament dels nous combois, per a adequar els tallers del Pla de la Vilanoveta.

A més, i per seguir facilitant la intermodalitat del transport públic a la Plana de Lleida, Gavin ha anunciat la licitació de les obres del baixador del polígon industrial El Segre per aquest estiu i les de les noves estacions d’autobusos de Tàrrega, Juneda i Almacelles de forma imminent. El Secretari ha explicat que “tot plegat suma una inversió de 5,6 milions d’euros per aquest 2022 i demostra la voluntat del Departament de promoure el transport públic i la descarbonització”. En el cas del baixador del FGC, s’ha decidit separar aquest projecte del dels passos a nivell per avançar en la seva execució. En paral·lel, es continua estudiant la millor solució tècnica pels passos a nivell. A més, el Secretari ha explicat que aquest mes de febrer es farà l’aprovació inicial del projecte de la nova estació d’autobusos de Lleida.

Aquesta ha estat la primera reunió de la Comissió de Seguiment del Pla de Rodalies Lleida, després que al desembre del 2020 quedés constituïda, en una trobada telemàtica, com a fruit dels treballs previs de la Plataforma per la millora de la línia Lleida-Manresa, impulsada per la Diputació de Lleida. La reunió d’avui, presencial i telemàtica, ha estat presidida pel president de la Diputació, Joan Talarn, i per part del departament de Vicepresidència Polítiques Digitals i Territori hi han assistit el secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Isidre Gavín, la presidenta de FGC, Marta Subirà, la directora general de Transports i Mobilitat de la Generalitat, Mercè Rius i el delegat del govern a Lleida, Bernat Solé.

27 de gener de 2022

1  

Fitxers adjunts

La nota de premsa en format pdf

La nota de premsa en format pdf
PDF | 163

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia