foto

El conseller d’Interior, Joan Ignasi Elena i Garcia, acompanyat del director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel Villaró; la sotsdirectora general de Seguretat Viària de l’SCT, Anna Pintó Piera; la sotsdirectora de Gestió del Trànsit de l'SCT, Lourdes Puigbarraca Sol; i el cap de la divisió de trànsit de Mossos d’Esquadra, Andreu González Escalera, ha presentat avui el balanç de sinistralitat de trànsit de Catalunya del 2021.

Catalunya tanca el 2021 amb 188 víctimes mortals al conjunt de la xarxa viària catalana, un 22,3% menys que el 2019, que van haver-hi 242 víctimes mortals. En aquest sentit, Elena ha posat èmfasi en que “tot i que estem en la bona direcció qualsevol mort és ja de per si una tragèdia. Estem davant d’una bona mala notícia”.

El titular d’Interior ha assenyalat que gairebé el 75% de víctimes mortals per accident de trànsit a Catalunya són homes, per un 25% de dones. “Hi ha un clar biaix de gènere i ho hem de saber abordar sobretot en les campanyes informatives, la seguretat viària i les accions formatives i educatives de trànsit”, afirma el conseller

Elena ha volgut recordar la preocupació del Govern pels col·lectius vulnerables, com són els motoristes, ciclistes i vianants, atès que “suposen més de la meitat de les víctimes mortals al conjunt de Catalunya, concretament en zona interurbana representen el 47,4%  i en l’àmbit urbà un 69,8%”.

En aquesta línia, el conseller ha avançat que “llançarem una nova campanya informativa per a  motoristes; continuarem amb la formació però la farem més atractiva i perseguirem les conductes inadequades, perilloses o delictives i en aquest cas anuncio que incorporarem 3 motos espiell per perseguir aquestes conductes”.

Elena s’ha referit també al Servei d’Informació i Atenció a les víctimes de trànsit “aquest any, en fa 10 que es va posar en marxa aquest servei que ha atès més de 3.600 peticions de les víctimes o de les seves famílies durant els darrers 9 anys”. “ “Hem de fer un pas més per orientar més i millor a les víctimes d’accident de trànsit, i molt especialment a les seves famílies”, ha insistit Elena.

“Vull finalitzar aquesta presentació agraint la feina al Servei Català de Trànsit i a la Comissaria General de Trànsit dels Mossos d’Esquadra perquè les coses van millorant gràcies a la vostra feina i també a la conscienciació ciutadana”, ha clos el conseller.

Per la seva banda, el director de l’SCT, Ramon Lamiel, ha explicat que les distraccions continuen sent el principal factor concurrent en la sinistralitat i ha anunciat que per combatre aquesta conducta “tenim en marxa un projecte per detectar l’ús del mòbil al vehicle amb intel·ligència artificial amb càmeres". En aquest sentit ha detallat que hi ha una prova pilot amb aquest equipament a la B-23 i C-58 i que només cal connectar-ho amb el sistema sancionador.

Lamiel també s’ha referit a l’increment de la sinistralitat pel que fa als vianants morts en zona interurbana el passat 2021: “Dels 14 atropellaments mortals, 10 han estat imprudències, 9 sense llum solar i 7 en autopistes/autovies" i ha posat de relleu que des de l’SCT es farà “una campanya informativa perquè els usuaris incorporin el senyal lluminós V-16".

1  

Fitxers adjunts

Dossier en pdf

Dossier en pdf
PDF | 922