• Amb un sistema de bons turístic pretén estimular el consum, principalment en mesos de baixa ocupació, a causa de la situació d'emergència sanitària ocasionada per la Covid-19
El Departament d'Empresa i Treball, a través de l'Agència Catalana de Turisme, promou les escapades turístiques a Catalunya amb la campanya Estalviatge, per incentivar la demanda mitjançant descomptes per al públic que estimulin el consum.

L'objectiu del programa Estalviatge és incentivar el consum d'escapades turístiques arreu del país, ajudant la ciutadania catalana a sufragar una part de les despeses dels viatges combinats, contractats mitjançant les agències de viatges amb establiments operatius a Catalunya, i contribuint a la reactivació econòmica del sector turístic, principalment en mesos de baixa ocupació, i afavorint la desestacionalització de l'activitat turística.

Les persones beneficiàries d'aquests bons turístics, residents a Catalunya, han d'inscriure's a la campanya Estalviatge i rebran un codi promocional per poder sol·licitar l'ajut de forma efectiva. Posteriorment, s'haurà de formalitzar una reserva, en una agència de viatges adherida a la campanya, en el termini màxim de 5 dies hàbils, des de la data d'emissió de la comunicació del codi.
La subvenció consisteix en una quantitat equivalent al 50% de la factura presentada pel viatge combinat escollit, inclòs l'IVA, amb un màxim de 150 euros. L'import concedit serà deduït per l'agència de viatges a la persona beneficiària en la factura corresponent als serveis de la mateixa factura que siguin subvencionables.
Les persones beneficiàries només podran gaudir d'un únic bo turístic durant la vigència de la campanya, tot i que s'hi poden inscriure més d'una vegada.

La gestió i tramitació dels ajuts es poden fer mitjançant la plataforma digital estalviatge.catalunya.com.