• Sota el nom de L’Estalviatge, s’invertiran 1,5M d’euros per incentivar reserves amb descomptes entre el públic català
  • Es preveu arribar a un mínim de 10.000 reserves que comptaran amb una bonificació del 50% de la factura amb un màxim de 150 € per contractació
  • A partir del 28 de febrer es podran començar a fer les reserves per començar a gaudir a partir de l’1 de març i durant el mes d’abril, excepte del 9 al 18 d’abril
El conseller Torrent durant la presentació de la campanya
El conseller Torrent durant la presentació de la campanya

El Departament d’Empresa i Treball, a través de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), posarà en marxa a partir del 28 de febrer la campanya L’Estalviatge amb l’objectiu d’incentivar el turisme de proximitat abans i després de Setmana Santa mitjançant un sistema de bons turístics amb descomptes entre el públic català. Els viatges es podran començar a gaudir a partir de l’1 de març i s’allargaran durant el mes d’abril (excepte Setmana Santa del 9 al 18 d’abril) fins a esgotar pressupost.

El conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent i Ramió, acompanyat de la directora general de Turisme, Marta Domènech i Tomàs, i del director de l’Agència Catalana de Turisme, Narcís Ferrer i Ferrer, ha presentat avui la  campanya, que compta amb una inversió d’1,5M d’euros i preveu arribar a un mínim de 10.000 reserves. Aquestes reserves, que s’hauran de fer a través de les agències de viatges,  tindran una bonificació del 50% de la factura amb un màxim de 150 € per contractació. De moment, hi ha unes 250 agències de viatges adherides a la campanya.

En la presentació, el conseller Torrent ha destacat que es tracta de “la primera vegada que Turisme de la Generalitat promou bons turístics per fomentar que els ciutadans de Catalunya viatgin pel seu territori”. Una iniciativa que “respon als objectius del Govern d’ajudar i acompanyar el sector turístic en la recuperació post-covid i alhora en la seva transformació cap a una oferta més diversificada, de més qualitat, menys estacional i menys concentrada territorialment”.

Torrent ha explicat que amb aquesta campanya “cerquem un efecte multiplicador” i “esperem que se’n beneficiïn el conjunt del sector, el territori, i la ciutadania, a la que oferim un estalvi rellevant per visitar indrets del país”.

La directora general de Turisme, Marta Domènech i Tomàs, ha afirmat que "cal seguir apostant per Catalunya com una destinació oberta durant tot l'any i campanyes com la de L'Estalviatge ens ajuden a fer-ho". Per Domènech i Tomàs "es tracta d'una eina que permetrà allargar la temporada i ha d'ajudar a què la ciutadania reservi escapades diferenciadores i úniques per Catalunya". 

L’any passat per Setmana Santa les pernoctacions dels catalans a Catalunya van ser de més d’1,1 milions, un 50% menys respecte l’any 2019 que van ser de més de 2,3 milions.

Podran ser objecte d’ajut els viatges combinats, contractats per mediació d’una agència de viatges adherida a la campanya, que incloguin una pernoctació en un allotjament turístic català associada amb, almenys, un dels següents tipus de serveis de viatge: transport de passatgers, lloguer de turismes o altres vehicles de motor, i altres serveis turístics com per exemple, activitats, excursions amb guia o entrades a museus o concerts.

Les persones que vulguin gaudir d’aquests descomptes s’hauran d’inscriure telemàticament per mitjà de la plataforma estalviatge.cat. Un cop realitzada la inscripció i obtingut el codi promocional, hauran de formalitzar una reserva en una agència de viatges adherida a la campanya i en el termini màxim de cinc dies naturals des de la data d’emissió de la comunicació corresponent amb el codi promocional. A partir del dia 28 de febrer es podran començar a fer les reserves, el mateix dia  que  s’iniciarà la campanya de publicitat per donar a conèixer la iniciativa al conjunt de la ciutadania.

Aquí us podeu descarregar els anuncis de la campanya.



Síguenos en las redes _________________________________________________________

          

4  

Imatges

El conseller Torrent durant la presentació de la campanya

El conseller Torrent durant la presentació de la campanya 2105

El conseller Torrent i la dir. gral de Turisme, Marta Domènech, en la visita a la Casa Vicens Gaudí

El conseller Torrent i la dir. gral de Turisme, Marta Domènech, en la visita a la Casa Vicens Gaudí 2143

La dir gral de Turisme durant la presentació

La dir gral de Turisme durant la presentació 1809

Foto de grup dels assistents a la presentació

Foto de grup dels assistents a la presentació 2268