Polítiques Digitals

Imatge Catalonia Looks Up

El Govern aixeca la mirada i presenta 'Catalonia looks Up' al MWC per albirar les oportunitats de la nova economia de l'espai

L'estand de Catalunya presenta la connectivitat IoT 5G que ofereix, per primera vegada al món, l'Enxaneta, el primer nanosatèl·lit de la Generalitat

query_builder   23 febrer 2022 11:01

event_note Nota de premsa

El Govern aixeca la mirada i presenta 'Catalonia looks Up' al MWC per albirar les oportunitats de la nova economia de l'espai

L'estand de Catalunya presenta la connectivitat IoT 5G que ofereix, per primera vegada al món, l'Enxaneta, el primer nanosatèl·lit de la Generalitat

  • El visitant viurà una experiència immersiva, mai vista fins ara, amb pantalla de 360º acompanyada d’un espectacle hologràfic
  • 52 empreses, entitats i centres tecnològics catalans seran presents a l’estand de Catalunya al MWC. El Govern també promou la participació de 50 startups catalanes al 4YFN
  • S’han organitzat més de 1.200 reunions de negoci entre empreses catalanes, startups, inversors i grans corporacions d’una seixantena de països
Imatge de la campanya Catalonia Looks Up al MWC22

Sota el lema ‘Catalonia looks Up’, el Govern de Catalunya projecta al MWC 2022 la seva aposta estratègica pel New Space, la nova economia de l’espai, com a àmbit i sector d’oportunitats laborals, socials i econòmiques per a tot el país.

El Govern de Catalunya proposa mirar amunt mitjançant una experiència audiovisual hologràfica en 360º, mai vista fins ara. Convida a aixecar la mirada cap a l’espai per conèixer els beneficis de la connectivitat IoT/5G i de les missions espacials amb nanosatèl·lits dins l’Estratègia NewSpace de Catalunya, impulsada i liderada pel Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori.

Una experiència immersiva i hologràfica

‘Catalonia looks Up’ és una odissea audiovisual hologràfica i immersiva de 360 graus i de 6 minuts de durada. L’audiovisual té com a protagonista l’Enxaneta, el primer nanosatèl·lit posat en òrbita pel Govern fa gairebé un any amb la missió de desplegar serveis de connectivitat global d’Internet de les Coses (IoT) per permetre la comunicació i l’obtenció de dades de sensors ubicats arreu del territori català. El llançament de l’Enxaneta va suposar el tret de sortida de les missions satel·litàries de l’Estratègia NewSpace de Catalunya, dissenyada per aprofitar i maximitzar les oportunitats d’aquest nou àmbit econòmic basat en l’ús de satèl·lits de petites dimensions que orbiten a baixa altura i en l’explotació de les seves dades, per fomentar el creixement econòmic, millorar la vida de les persones i contribuir en la lluita contra l’emergència climàtica.

‘Catalonia looks Up’ es presentarà oficialment a l’estand Digital Catalonia el primer dia del MWC i s’anirà repetint al llarg dels 4 dies del congrés, del 28 de febrer al 3 de març.

Dins l’estand, hi seran presents amb un espai especial tres de les entitats col·laboradores de l’Estratègia NewSpace de Catalunya. La Fundació i2cat, l’Institut d’Estudis Espacials de Catalunya (IEEC) i l’Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya (ICGC) explicaran els serveis de les missions satel·litàries de l’estratègia i exposaran les maquetes de l’Enxaneta i del segon nanosatèl·lit que el Govern posarà en òrbita la tardor d’aquest any.  

Un altre dels projectes estratègics de la Vicepresidència, el projecte AINA basat en tecnologies de dades i Intel·ligència Artificial per fer possible que les màquines entenguin i parlin el català, també serà present a l’estand Digital Catalonia, on hi haurà un punt de recol·lecció de veus itinerant del projecteaina.cat on els visitants podran enregistrar les seves veus.

Serveis i productes de l’ecosistema digital català

Des de la primera edició del MWC, el 2006, el Govern impulsa la presència de les empreses i l’ecosistema digital català al congrés com un dels grans actius de què disposa el país per impulsar la connectivitat i la innovació com a motors de l’economia digital.

Aquest any, 52 empreses, entitats i centres tecnològics estaran ubicades a la zona d’expositors dels dos estands amb què compta la Generalitat: l’estand Digital Catalonia (Hall 4 C1), que ocupa 661 m2 i on 32 entitats, empreses i centres presentaran serveis; i l’estand del Congress Square (Hall 4 CS180), de 195 m2, on 20 entitats, empreses i centres més presentaran productes.

El nom, descripció i ubicació d’aquestes empreses i entitats es poden consultar al catàleg virtual ‘Catalan Exhibitors MWC22’, que també recull les startups presents al 4YFN 22 amb el suport de la Generalitat.

A més de presentar els seus productes i serveis a l’estand, les empreses catalanes participants al MWC també podran reunir-se amb altres empreses o entitats de tot el món per accedir a nous contactes internacionals, trobar possibles socis per desenvolupar projectes innovadors i negociar acords de cooperació internacional.

Aquest any, serà en el marc de la segona edició de l’Open Innovation Challenge, que organitza el Departament d’Empresa i Treball, a través d’ACCIÓ com a membre coordinador a Catalunya de la xarxa Enterprise Europe Network (EEN) de la Comissió Europea.

Les reunions de l’Open Innovation Challenge se celebraran físicament a l’espai habilitat al costat de la zona d’expositors de l’estand Digital Catalonia els dies 28 de febrer, 1 i 2 de març, mentre que les reunions en línia mitjançant l’eina de videoconferència integrada a la plataforma de l’esdeveniment tindran lloc el 3, 4, 7 i 8 de març. Aquesta segona edició comptarà amb més de 900 participants de 62 països diferents, entre els quals 77 corporacions i 35 inversors, que es poden consultar en aquest enllaç. La suma de grans corporacions, empreses i inversors nacionals i internacionals permetrà programar més de 1.200 reunions, tant virtuals com presencials.

El 4YFN 22, de nou al recinte firal de Gran Via

L’esdeveniment de referència internacional adreçat a startups i inversors del sector tecnològic, el 4YFN (4 Years From Now), manté en aquesta edició la ubicació al recinte firal de Gran Via, al costat del MWC, on es va traslladar a l’edició del 2021. Aquest any, el Govern hi impulsa la presència de 36 startups catalanes en quatre espais (Hall 6 17A, 17B, 32A, 32B).

La participació de la Generalitat al 4YFN 2022 es concreta en l’estand d’ACCIÓ, on s’hi exhibiran les startups catalanes al llarg dels quatre dies de la fira. El pavelló d’ACCIÓ al 4YFN estrenarà enguany un espai de showroom on quatre d’aquestes startups exposaran la seva tecnologia a gran format. El nom i l’activitat principal de les 36 startups catalanes presents al pavelló d’ACCIÓ es pot consultar aquí.

També al 4YFN 22, el Govern impulsa la presència de 14 startups catalanes més a l’estand Catalan Arts! (Hall 6 C1), promogut pel Departament de Cultura a través de l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC) i la Direcció General d’Innovació i Cultura Digital.

El MWC, cap a la recuperació de la normalitat

Després de cancel·lar l’edició 2020 a causa de la pandèmia i d’una edició 2021 reduïda i híbrida (amb 20.000 assistents presencials i 100.000 virtuals), el MWC 2022 torna a créixer i a fer-se presencial en el seu camí cap a la recuperació de la normalitat, amb una edició on s’esperen més de 1.500 expositors i més de 1.000 ponents (el 95% presencials) de més de 150 països. La nova edició de la fira i congrés més important a escala internacional no només del sector mobile sinó de tot el sector tecnològic, digital i de negocis, ocuparà 7 pavellons de la Fira de Barcelona Gran Via i espera doblar les xifres d’assistència de l’edició anterior.

Sota el lema ‘Unleashed Connectivity’, l’esdeveniment més influent del món per a la indústria de la connectivitat se centrarà aquest any en la connectivitat 5G avançada; les tecnologies de dades i la intel·ligència artificial (IA); el núvol; la Fintech; la Internet of Everything (Internet de Tot) i el Tech Horizon.

La participació activa de la Generalitat al congrés i la seva implicació en el manteniment del MWC i la capitalitat mundial del mòbil a Catalunya formen part de l’Agenda Digital del Govern, l’estratègia liderada pel Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori.

1  

Imatges

Imatge de 'Catalonia looks Up'

Imatge de 'Catalonia looks Up' 377