Interior

foto mini

La directora del CAT112 referma l'aposta per un servei essencial de qualitat, amb millores en les condicions laborals i en formació per als treballadors i treballadores

query_builder   2 març 2022 19:02

event_note Nota de premsa

La directora del CAT112 referma l'aposta per un servei essencial de qualitat, amb millores en les condicions laborals i en formació per als treballadors i treballadores

Foto
  • La directora Fornós compareix en la Comissió d’Interior del Parlament on recorda que en breu s’iniciarà l’estudi relatiu a si la internalització del 112 és la millor opció per al servei
  • El nou contracte del CAT112 inclou un increment salarial del 9% i mesures de caràcter social

El CAT112 referma l’aposta per la millora de les condicions laborals i de la formació dels seus professionals, així com de les eines tecnològiques per seguir garantint un servei essencial de primera qualitat. Així ho ha destacat al Parlament en la seva compareixença en la Comissió d’Interior, la directora del CAT112, Irene Fornós, que ha manifestat que “el 112 és un servei essencial que funciona bé, i qui el fa funcionar bé és principalment l’equip humà que l’integra, els seus operadors i operadores i tècnics i tècniques, professionals experimentats en el món de les emergències”. “Ells i elles són el primer contacte que tenen les persones que pateixen una emergència. I la seva feina és excel·lent”, ha afegit Fornós.

Millores laborals

El Departament ha garantit millores, com el 9% d’increment salarial per als treballadors i treballadores, així com l’actualització de diferents plusos amb l’increment de l’IPC acumulat des de 2010, que seran una realitat a partir de l’1 d’abril amb l’entrada en vigor del nou contracte. També s’ha inclòs en el nou contracte una clàusula per prestar suport psicosocial al personal d’atenció de trucades, ateses les característiques del seu treball. També s’impulsarà una ampliació de la formació dels treballadors i treballadores, amb cursos d’especialització de l’Institut de Seguretat Pública de Catalunya ISPC, i formació d’idiomes en gestió d’emergències.

La directora també ha manifestat que aquest mes s’iniciarà el mandat del Govern de fer un estudi sobre la gestió del servei d’atenció de trucades del telèfon d’emergències de Catalunya, i la seva possible internalització si aquesta es demostra que és econòmicament  viable, millora la qualitat del servei i les condicions laborals.

Valoració excel·lent per part de la ciutadania

La directora també ha posat en valor que el CAT112 hagi pogut renovat el passat desembre la certificació dels estàndards de reconeixement europeu ISO 9001 pel que fa  a qualitat i ISO 22301 pel que fa a la continuïtat del servei, sent el CAT112 un dels primers serveis en obtenir la 22301 a nivell europeu.

La directora del CAT112 ha posat en valor que la ciutadania valori amb una nota altíssima el servei essencial del telèfon d’emergències 112 de Catalunya. “La darrera enquesta del Centre d’Estudis d’Opinió assenyala que 9 de cada 10 persones que han hagut de trucar al 112 valoren l’atenció rebuda com a bona o molt bona”. 

En la seva compareixença, Fornós ha recordat que el 98% de les trucades al 112 són ateses dins els 10 primers segons. 

Millores tecnològiques

L’aposta per les millores tecnològiques també ha de marcar el futur del CAT112. Entre les millores tecnològiques introduïdes recentment en la prestació del servei destaca la geolocalització automàtica de les trucades dels ciutadans. Hores d’ara vuit de cada deu emergències que tenen lloc a Catalunya es poden geolocalitzar automàticament.