Més de 165.200 persones han participat en algun dels 21 projectes d’educació i sensibilització ambiental subvencionats pel Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural durant el període 2020-2022. El Departament ha destinat a aquests ajuts 600.000 euros.
Els projectes, executats per associacions i fundacions del tercer sector ambiental, s’han desenvolupat en 31 comarques. S’han realitzat activitats com ara tallers en espais naturals i programes com ara el projecte Simbiosi impulsat per l’Agrupació Naturalista i Ecologista de la Garrotxa en col·laboració amb l’Hospital d’Olot de revalorització dels boscos madurs i el seu ús terapèutic. També s’han organitzat xerrades i accions de voluntariat ambiental per conscienciar sobre la biodiversitat i el canvi climàtic al Pirineu; tallers i activitats guiades sobre biodiversitat urbana i canvi climàtic adreçat a escolars; tallers d’educació i sensibilització i actuacions de recollida de residus plàstics; accions per formar i assessorar els docents per dissenyar i implementar un projecte competencial per treballar la conservació de la biodiversitat marina a les aules, o un projecte adreçat a alumnat d’institut per evitar i reduir el malbaratament alimentari a l’entorn, entre altres.
Entitat beneficiària
|
Projectes |
Associació de Defensa i Estudi de la Fauna i Flora Autòctona (ADEFFA)
|
“NATURALMENT”: sensibilitzar per respectar i conservar la biodiversitat |
Agrupació Naturalista i Ecologista de la Garrotxa
|
Simbiosi: boscos que cuiden els pacients, pacients que cuiden el bosc |
Associació Centre d’Educació Ambiental Alt Ter (CEA Alt Ter)
|
Projecte SOSPYR Biodiversitat i canvi climàtic al Pirineu |
Societat Catalana d’Herpetologia
|
Consciència herpetològica: valorem i actuem per protegir els amfibis i rèptils i els seus hàbitats
|
|
Projecte Rius 2020-2021: conèixer i conservar els ecosistemes fluvials a Catalunya
|
Fundació Projecte Boscos de Muntanya
|
Empreses pels boscos de muntanya
|
|
Pati(R)evolució + natura
|
Associació per a la Conservació dels Ecosistemes Naturals (CEN)
|
PLASTIXNATURA: coneixement per reduir la contaminació per plàstics a la natura
|
Les rieres mediterrànies en un context de canvi climàtic: sensibilització i recursos d’educació ambiental en el marc del Projecte Escanyagats |
|
|
|
El gat fer, el felí dels nostres boscos |
|
|
|
Aula Taller Torrebonica-Vallès |
|
|
|
Escola de Naturalistes. Consolidem i creixem. Activitat per a la sensibilització de les noves generacions i el seu entorn sobre la importància de la biodiversitat i la conservació de la natura, especialment les zones humides |
|
|
|
Associació Mediambiental Xatrac
|
Biodiversitat marina; com millorar la seva conservació i l’ús sostenible dels oceans i els seus recursos |
|
|
"Som part de la solució al malbaratament alimentari". Respostes a l’emergència climàtica |
|
|
|
CIMS I CARENES. Implicant persones i col·lectius en la conservació de l'alta muntanya |
|
|
|
Fundació d’Ecologia del Foc i Gestió d’Incendis Pau Costa Alcubierre
|
Programa de sensibilització sobre educació ambiental i conscienciació del risc d’incendi |
|
|
Biodiversitat urbana a Lleida, descobreix-la!
|
|
|
|
INVACAT. Les espècies exòtiques invasores en els ecosistemes naturals de Catalunya |
|
|
|
Centre per a la Sostenibilitat Territorial
|
Aigua i amfibis al Gurn: biodiversitat i fragilitat
|
|
|
GEPEC-Ecologistes de Catalunya
|
Oliveres vives, territori viu |
|
|
Fundació per a la Conservació i Recuperació d’Animals Marins (CRAM) |
Escoles i instituts per a la conservació del medi marí
|
|
|
L’objectiu d’aquestes subvencions és contribuir a la promoció de la conservació del patrimoni natural i la biodiversitat de Catalunya. L’educació i la sensibilització ambientals són eines que afavoreixen el desenvolupament d’un sentit individual i col·lectiu de corresponsabilitat quant a l’estat i l’evolució del medi ambient i ajuden a promoure un canvi social d’actituds, valors i hàbits de comportament necessari per avançar cap a la sostenibilitat.
1