- Amb cofinançament del projecte europeu Med Pearls, es destinaran 96.000€ a 6 agències de viatges d’aquestes comarques per desenvolupar productes d’aquest tipus de turisme
- Catalunya ha acollit una setantena de representants de les sis destinacions mediterrànies que formen part del projecte, per participar en diverses accions relacionades amb la digitalització i les TIC
Un total de 6 agències de viatges de les comarques de l’Anoia, les Garrigues i la Ribera d’Ebre rebran 96.000 euros per desenvolupar productes que responguin a la filosofia de l’Slow Tourism (sostenible, connectat amb el territori i integrat en el model local). Amb una dotació màxima de 16.000 euros per cada projecte, el 90% de la inversió estarà cofinançada pel projecte europeu ENI CBC MED Med Pearls, que lidera l’Agència Catalana de Turisme del Departament d’Empresa i Treball.
D’aquesta manera, Catalunya vol esdevenir un referent en Slow Tourism, una tipologia de turisme responsable i sostenible que posa èmfasi en promoure i involucrar les economies locals per tal de donar a conèixer experiències turístiques culturals i naturals, tot respectant els llocs visitats.
El projecte Med Pearls té com a objectiu crear 26 productes turístics, repartits en 13 àrees pilot de diversos països de la Mediterrània (Catalunya, Egipte, Italià, Jordània, Grècia i Palestina). Un cop creats, s’oferiran ajuts a startups locals i emprenedors perquè desenvolupin solucions TIC incorporables en aquests nous productes turístics.
Amb aquest projecte es vol posicionar internacionalment la Mediterrània com una destinació de qualitat i excel·lència per a l'Slow Tourism i les 26 experiències que es creïn es comercialitzaran sota la marca paraigües “Breathing Land".
Pots consultar el detall dels sis projectes escollits en aquest document.
Catalunya ha acollit durant tres dies una setantena de representants de les sis destinacions que formen part del projecte
En el marc del mateix projecte i amb motiu del Med Pearls Bridge Event, els dies, 3, 4 i 5 de març, Catalunya va acollir una setantena d’empreses i membres provinents dels sis països que formen part del projecte, per tal de dur a terme diferents jornades de treball i visites a alguna de les zones catalanes que han estat escollides per realitzar les proves pilot.
L’eix central d’aquesta trobada, organitzada per l’Agència Catalana de Turisme com a líder del projecte, ha estat la incorporació de la digitalització i les TIC al sector turístic, que a la vegada, és també un element estratègic per al desenvolupament d’un nou model turístic a Catalunya.
Entre les diferents accions, destaca la visita al Mobile World Congress 2022, que va permetre apropar els assistents a les novetats de l’entorn digital que s’han presentat enguany i valorar com poden tenir una aplicació directa en el sector, especialment, en la creació i comercialització de productes slow. D’altra banda, es va realitzar la taula rodona Tourism & Metavers: a threat or an opportunity? celebrada a Òdena (Anoia), que va comptar amb ponents com Sonia Huerta, Head Destination de Mabrian, Barbara Prodinger, CEO de Liviar, Carlos Molina, cofundador de Multiversial, i Pierre Bourdin, professor de la Universitat Oberta de Catalunya.
Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________
- Twitter: @turismecat | @empresacat | @coneixementcat
- Youtube: https://www.youtube.com/turismecat