Com cada estiu, la Generalitat de Catalunya i la Diputació de Barcelona posen en marxa la campanya, coincidint amb l’època de major risc d’incendi forestal
L’objectiu principal de la campanya és augmentar la conscienciació ciutadana en la lluita contra els incendis forestals, a través d’accions preventives, així com millorar el coneixement del telèfon d’emergències 112
Les Diputacions de Girona i de Lleida també hi col·laboraran, difonent la campanya en els mitjans dels seu àmbit local
Els Departaments d’Interior, Relacions Institucionals i Participació, i Medi Ambient i Habitatge, i la Diputació de Barcelona, han posat en marxa la campanya publicitària contra els incendis forestals. La difusió d’aquesta campanya publicitària, activa des de l'1 de juliol, es fa coincidir amb l’època estival, la de major risc d’incendi forestal a Catalunya.
També hi col·laboren les Diputacions de Girona i de Lleida, que difondran la campanya a través dels mitjans de comunicació corresponents (premsa, televisions i ràdios).
“La millor manera d’acabar amb un incendi és no deixar que comenci”
Amb aquest eslògan es vol recordar que la lluita contra els incendis forestals no és tan sols un problema a tenir en compte només un cop l’incendi ja s’ha produït, sinó que el problema comença abans, gràcies a la prevenció i a gestos que tots, administracions i ciutadans, hem de considerar.
En concret, i tot recordant consells bàsics de prevenció, com són el no llençar burilles al bosc, o no cremar restes de vegetació i brossa, entre d’altres, la campanya busca involucrar també els ciutadans per evitar els incendis forestals.
La campanya publicitària també recorda el telèfon únic d’emergències, el 112, el telèfon al qual cal trucar en cas d’incendi.
La campanya publicitària contra els incendis de l’estiu 2010
La campanya s’ha posat en marxa des del passat dijous, 1 de juliol, i es difondrà a través de falques de ràdio, espots de televisió, anuncis en premsa, i opis (publicitat exterior).
Enguany, la campanya té un to que busca el màxim realisme. Així, els espots de ràdio i televisió tenen un format proper al documental, que permeten seguir el testimoni de diverses persones, com pagesos, ciutadans particulars o membres dels equips d’emergència, entre d’altres.
L’agència S, C, P, F, ha estat l’encarregada de realitzar la creativitat i la producció d’aquesta campanya publicitària.
Si algun mitjà de comunicació vol una mostra de l’espot de televisió, cal que es posi en contacte amb l’Àrea d’Informació i Comunicació de la Direcció General de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvaments (93.586.77.20)



