El conseller d’Economia i Hisenda ha participat en l’acte inaugural de la jornada ‘Bases per a un pacte sectorial pel turisme’, organitzada per PIMEC
En relació amb aquestes cinc fortaleses, Giró ha remarcat que la indústria turística catalana ofereix un producte de qualitat -“si no, el client no repetiria”, ha afegit- i a un preu ajustat. Pel que fa a la proximitat, ha recordat que “el nostre mercat prioritari és Europa” i que Catalunya compta amb l’avantatge de la moneda única i la bona xarxa de comunicacions per carretera, per ferrocarril i per avió. “A més, l’ampliació de l’autopista A9 del sud de França, que entra per la Jonquera, encara reforçarà més la nostra projecció cap al mercat continental”, ha destacat.
Sobre el quart factor d’èxit, les persones, el conseller ha valorat la capacitat dels catalans “per fer que els nouvinguts es trobin a gust a la nostra terra, un actiu intangible del que, potser, altres destinacions no poden presumir”. I finalment, ha apuntat la riquesa d’indrets naturals, de patrimoni cultural i de paisatges urbans amb què compta el país, “sense menystenir el turisme de sol i platja”. Giró ha insistit que “no ens podem permetre el luxe de llençar aquestes cinc fortaleses per l’abocador, perquè són allò que fins avui ens ha fet forts i competitius”.
Durant la seva intervenció, el conseller d’Economia també ha recordat que la indústria turística catalana genera un volum de negoci gairebé de 40.000 milions d’euros anuals i ocupa més de 450.000 persones, unes magnituds que la situen com un sector “estratègic a Catalunya”. “Només un fet tan extraordinari com la pandèmia ha pogut fer trontollar un sector que pot presumir de tenir uns fonaments robustos i una capacitat d’adaptació i de recuperació excepcionals”, ha conclòs.