Empresa i Treball

La dir del CCAM, Agnès Russiñol, a l'esquerra, amb la project manager de 080 i directora de l'àrea de moda del CCAM, Marta Coca

MODA

La propera edició de 080 Barcelona Fashion projectarà la capital catalana com a pol de creativitat i talent, innovació i sostenibilitat al sector moda

query_builder   17 març 2022 15:55

event_note Nota de premsa

MODA

La propera edició de 080 Barcelona Fashion projectarà la capital catalana com a pol de creativitat i talent, innovació i sostenibilitat al sector moda

La dir del CCAM, Agnès Russiñol, a l'esquerra, amb la project manager de 080 i directora de l'àrea de moda del CCAM, Marta Coca
La dir del CCAM, Agnès Russiñol, a l'esquerra, amb la project manager de 080 i directora de l'àrea de moda del CCAM, Marta Coca
  • 080 Barcelona Fashion, que tindrà lloc del 5 al 8 d’abril, vol consolidar la seva aposta per la creativitat i el talent, la innovació i la sostenibilitat al sector moda
  • Tot i mantenir el format digital, aquesta edició acollirà un acte presencial d’obertura que tindrà lloc dimarts, 5 d’abril
  • La directora del CCAM, Agnès Russiñol, ha afirmat que l’esdeveniment ha de ser “un aparador des d’on potenciar nous hàbits de consum més sostenibles”


La propera edició de 080 Barcelona Fashion —la plataforma de moda impulsada per la Generalitat a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM) del Departament d’Empresa i Treball— vol consolidar la seva aposta per la creativitat i el talent, la innovació i la sostenibilitat al sector moda. Reiterant el claim “Undress you mind”, el certamen afronta una nova edició, del 5 al 8 d’abril, on vol consolidar Catalunya, i Barcelona, en particular, com a pol i referent d’aquests eixos que marquen el futur del sector.

El format serà novament digital, amb les presentacions dels fashion show films en una programació continuada del 6 al 8 d’abril, que s’emetrà a través de www.080barcelonafashion.cat. Des d’aquest front row virtual, el públic podrà gaudir en primícia de les propostes dels dissenyadors, dissenyadores i les marques, així com d’altres continguts al voltant de l’univers de la moda, com l’espai Behind The Scenes, que revela aspectes i espais inèdits d’aquesta edició, com ara el càsting, el backstage o el making of, o els 080 Fashion Thoughts, una de les novetats d’aquesta edició.

Durant aquesta setmana s’estan realitzant al MACBA les gravacions del fashion show films d’aquesta edició. Des d’aquest escenari, la directora del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), Agnès Russiñol i Amat, ha assenyalat que “aquest 080 tornarà a ser en format digital, perquè el digital ha arribat per quedar-se”. Tot i això, ha avançat que “volem reflexionar conjuntament amb el sector sobre els escenaris de futur, sense oblidar mai el nostre objectiu, que és estar al seu costat per donar-li visibilitat a nivell internacional i posicionament en els mercats en un entorn globalitzat”.

Russiñol ha volgut recordar que 080 Barcelona Fashion s’emmarca en el pla d’acció de Comerç, Artesania i Moda 2022-2025, que desenvolupa de Govern d’aquesta legislatura i que “com a principal actuació del Govern en l’àmbit moda, persegueix la transformació econòmica del país, però també la transformació verda i la transformació feminista”. En aquest context, “volem fer de 080 Barcelona un aparador des d’on potenciar nous hàbits de consum de moda, alineats amb la sostenibilitat i circularitat, convençuts que pot esdevenir un element conscienciador de la moda slow-fashion”.

Tot i mantenir el format digital, aquesta edició acollirà l’acte presencial d’obertura que tindrà lloc dimarts, 5 d’abril, “080 Barcelona Fashion. La Première”. A aquest respecte, Russiñol ha avançat que “després de dos anys tan complicats de pandèmia, volem que sigui un moment de retrobament per al sector”.  

22 dissenyadors i marques

Els 22 dissenyadors, dissenyadores i marques que formen part d’aquesta edició de 080 tenen com a denominador comú la creativitat, el talent i originalitat, qualitat i sobretot, autenticitat i caràcter únic, i reflecteixen la diversitat de l’ecosistema de la moda a Catalunya.


Programa Fashion Show Films

Dimecres, 06.04.2022

18.45 h AVELLANEDA, amb Au réveil il était midi

19.00 h KM BY LANGE, amb Zemlia

19.15 h REVELIGION, amb Parellel Lines

19.30 h ESCORPION, amb The Show Must Go On

19.45  h MENCHEN TOMAS, amb Old Money

20.00 h CUSTO Barcelona, amb I Trust Me

20.15 h. THE (REAL) GARCIA

20.30 h THE LABEL EDITION, amb Infantis Anima

Dijous, 07.04.2022

19.00 h TXELL MIRAS, amb Identitat

19.15 h EÑAUT

19.30 h YOLANCRIS

19.45  h VICTOR VON SCHWARZ, amb La Tríada

20.00 h LEBOR GABALA, amb Aurora

20.15 h. TÍSCAR ESPADAS, amb Capitulo Abierto

20.30 h LOLA CASADEMUNT BY MAITE, amb Aspen Glam

Divendres, 08.04.2022

19.00 h PAOLA WOOL

19.15 h EIKO AI, amb Lucid Dreams

19.30 h THE ARTELIER, amb Avant

19.45  h AVEC ESTUDIO, amb Oasis

20.00 h IS COMING, amb Nostalgia del norte

20.15 h. ANTONIO MARCIAL, amb Strangers and Rogues

20.30 h SIMORRA, amb The Meaning Of Paper

080 Fashion Thoughts

Una de les novetats destacades d’aquesta edició són els 080 Fashion Thoughts, un espai on els dissenyadors i marques de moda participants dialoguen entre ells sobre aspectes diversos del sector moda. Entre les qüestions que analitzen en aquestes converses s’inclouen temes com la creativitat i el disseny, la sostenibilitat, la tecnologia, el metavers, el futur de les botigues físiques i l’experiència de compra, les plataformes de comunicació, la digitalització i els reptes a què s’enfronten actualment els creadors.

El 080 Barcelona Fashion Connect

L’espai comercial del 080 Barcelona Fashion —impulsat pel Departament d’Empresa i Treball i el Clúster Català de la Moda (MODACC), en el marc del 080—, comptarà en aquesta edició amb la participació d’una vintena de marques catalanes entre les quals Lola Casademunt, Yerse, Sita Murt, Escorpion i Yolancris.

Tindrà lloc el 31 de març i serà novament digital, un format que multiplica l’assistència de compradors internacionals i suposa un increment del nombre de contactes, reunions bilaterals i acords de venda aconseguits durant la jornada. La darrera  edició del 080 Barcelona Fashion Connect, celebrada l’octubre passat, va batre rècord d’assistència amb 180 compradors internacionals.

Marques patrocinadores i col·laboradores

En aquesta edició, 080 Barcelona Fashion compta amb el suport de les següents marques patrocinadores. Com a patrocinador principal, Clearpay (mètode de pagament ajornat), i com a patrocinadors, Kevin Murphy (perruqueria oficial), i La Roca Village (destí de shopping oficial). Així mateix, són firmes col·laboradores Garmin (rellotge oficial), M·A·C Cosmetics (maquillatge oficial), Thuya Formació Professional (equip de maquillatge, Thuya Professional Line (manicura oficial), Rowenta (planxat i materials d’higienització), Font Vella (aigua oficial) Ketonico i Hotel ME Barcelona.


(Adjuntem dossier de premsa)


Segueix-nos a les xarxes socials___________________________

 

Facebook CCAM: https://www.facebook.com/ccamcat/

Twitter CCAM: https://twitter.com/ccamcat

Facebook 080 Barcelona Fashion: https://www.facebook.com/080BcnFashion

Twitter 080 Barcelona Fashion: https://twitter.com/080_bcn_fashion 

Instagram 080 Barcelona Fashion: https://www.instagram.com/080bcnfashion/

Twitter: @empresacat

 

2  

Imatges

La dir del CCAM, Agnès Russiñol, a l'esquerra, amb la project manager de 080 i directora de l'àrea de moda del CCAM, Marta Coca_2

La dir del CCAM, Agnès Russiñol, a l'esquerra, amb la project manager de 080 i directora de l'àrea de moda del CCAM, Marta Coca_2 2780

La dir del CCAM, Agnès Russiñol, a l'esquerra, amb la project manager de 080 i directora de l'àrea de moda del CCAM, Marta Coca

La dir del CCAM, Agnès Russiñol, a l'esquerra, amb la project manager de 080 i directora de l'àrea de moda del CCAM, Marta Coca 1814

1  

Fitxers adjunts

Dossier de premsa

Dossier de premsa
PDF | 5381