Empresa i Treball

El director de l'Agència Catalana del Consum, Francesc Sutrias i Grau, i el president de la Cecot, Antoni Abad i Pous,  en l'acte de signatura del protocol

L'Agència Catalana del Consum i la Cecot potenciaran els mecanismes extrajudicials de resolució de conflictes entre les empreses associades

query_builder   28 març 2022 16:13

event_note Nota de premsa

L'Agència Catalana del Consum i la Cecot potenciaran els mecanismes extrajudicials de resolució de conflictes entre les empreses associades

  • Ambdues organitzacions han signat avui un acord que recull diverses accions amb l’objectiu de millorar la formació de les empreses en matèria de consum, la informació i l’atenció que ofereixen a la clientela o el seu compromís social pel que fa al foment d’un consum segur, responsable i sostenible


El director de l’Agència Catalana del Consum, Francesc Sutrias i Grau, i el president de la Cecot, Antoni Abad i Pous, han signat avui a Terrassa un protocol per establir línies de col·laboració i cooperació amb l’objectiu de potenciar els mecanismes extrajudicials de resolució de conflictes entre les empreses associades, millorar la qualitat de l’atenció a les persones consumidores i garantir l’exercici efectiu dels seus drets, així com afavorir la transparència en el mercat.

El director de l’Agència Catalana del Consum ha destacat que, entre les actuacions previstes, hi ha “el compromís de treballar per posar en valor el sistema arbitral de consum de Catalunya com a mitjà idoni per a la resolució dels litigis en matèria de consum, ja que es tracta d’un mecanisme gratuït, senzill i alternatiu a la via judicial que, a més a més, és una marca de qualitat i de compromís de les empreses envers les persones consumidores”.

Des de la Cecot, el seu president ha explicat que fins ara “les nostres accions de sensibilització en relació a drets i deures en el marc del consum al teixit empresarial, han estat puntuals i les hem reforçat amb un assessor expert en l’àmbit del consum per informar i acompanyar les empreses”, però a partir d’aquest acord, “ens comprometem a fer una passa més i establir una agenda estable de treball i definir accions planificables i orientades a informar i formar les empreses, així com actuar de manera concreta i especialitzada sobre els diferents sectors d’activitat”.

Amb aquest acord, ambdós organismes es comprometen a desenvolupar actuacions de forma coordinada, per tal que les empreses i les organitzacions associades a la Cecot coneguin les eines que permeten millorar la seva formació en matèria de consum, així com també optimitzar la informació i l’atenció que ofereixen a la clientela o el seu compromís social pel que fa al foment d’un consum segur, responsable i sostenible.

L’acord de col·laboració estableix la necessitat de definir i desenvolupar activitats de foment del consum responsable i sostenible, especialment en matèries sensibles com ara la prevenció del malbaratament alimentari o l’impacte ambiental d’una gestió incorrecta dels residus, a més de consolidar la confiança de la ciutadania en el comerç de proximitat sobre la base de la professionalitat, el tracte personalitzat, el compromís de qualitat i la capacitat d’adaptació a les seves demandes com a persones consumidores.

D’altres actuacions essencials que recull el protocol signat avui, són la promoció de l’ús del català en les relacions de consum que generin les empreses associades, i l’elaboració de codis de bones pràctiques sectorials com a distintiu de valor afegit, així com accions posteriors per promoure l’adhesió de les empreses i els comerços associats a la Cecot.

1  

Imatges

El director de l'Agència Catalana del Consum, Francesc Sutrias i Grau, i el president de la Cecot, Antoni Abad i Pous, en l'acte de signatura del protocol

El director de l'Agència Catalana del Consum, Francesc Sutrias i Grau, i el president de la Cecot, Antoni Abad i Pous, en l'acte de signatura del protocol 156

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia