- La norma permetrà al Departament d'Educació accedir a les dades dels ens locals per a l'aplicació de les mesures de detecció i distribució equilibrada de l'alumnat amb NEE previstes en el Decret d'admissió d'alumnes.
El Govern ha aprovat avui el Decret llei d'accés a les dades dels alumnes amb necessitats educatives específiques per a una distribució equilibrada. La norma permetrà al Departament d'Ensenyament accedir a les dades dels ens locals per a l'aplicació de les mesures de detecció i distribució equilibrada de l'alumnat amb NEE, que preveu el Decret de programació de l'oferta educativa i el procediment d'admissió als centres del Servei d'Ensenyament de Catalunya.
Així, s’habilita el Departament d’Educació, mitjançant els òrgans de participació en la programació de l'oferta educativa i en el procés d'admissió, així com les unitats de detecció, per accedir a les dades necessàries per orientar la detecció dels alumnes amb necessitats educatives específiques derivades de situacions socioeconòmiques i socioculturals. Aquestes són:
- Famílies amb fills en edat d’escolarització ateses pels serveis socials els darrers 24 mesos.
- Famílies amb fills en edat d’escolarització que reben ajuts socials en què el llindar de renda a partir del qual es bonifica se situï per sota de l’indicador de renda de suficiència de Catalunya (IRSC).
- Famílies amb fills en edat d’escolarització en situació d’exclusió residencial –sense recursos per accedir a un habitatge digne– ateses pels serveis socials.
- Famílies amb fills en edat escolar que siguin beneficiaries de subvencions al lloguer d'habitatges.
- Famílies amb fills en edat d'escolarització de nacionalitat estrangera en situació de residència no habitual (sense permís de residència).
Amb aquest decret llei, el proper curs 2022-2023 es podrà reduir la segregació escolar i millorar la promoció de l'equitat i la cohesió social escolar.