- El titular d’Empresa i Treball inaugura el saló B-Travel, punt de trobada dels turistes catalans
- El certamen arriba a les portes d’unes vacances de Pasqua pràcticament sense restriccions
- La campanya L’Estalviatge ha dinamitzat el turisme interior previ a la Setmana Santa amb la contractació de 8.129 viatges
El conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent i Ramió, ha inaugurat el saló B-Travel, que té lloc des d’avui i fins aquest diumenge 3 d’abril a Fira de Barcelona. En la inauguració l’han acompanyat, entre d’altres autoritats, la directora general de Turisme, Marta Domènech i Tomàs, el director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), Narcís Ferrer i Ferrer, el president de Fira de Barcelona, Pau Relat i Vidal, i el president de B-Travel, Martí Sarrate Laplana.
B-Travel arriba “en un bon moment per impulsar les reserves i les escapades al nostre país a les portes d’una Setmana Santa en la qual tenim moltes esperances perquè els indicadors apunten a una bona ocupació turística a Catalunya”. L’any passat, les vacances de Pasqua van suposar un impuls al sector. Els allotjaments de les demarcacions de Girona, Lleida i Tarragona van registrar ocupacions superiors al 60%, i en alguns hotels de la Costa Brava i del Pirineu de Lleida es va assolir el 100%. Segons Torrent, “l’any 2022 ha de ser el de la recuperació en molts sectors, especialment en l’àmbit turístic, ja que ha patit molt els darrers dos anys fruit de la pandèmia. Però ara ja estem en aquest procés de recuperació i estem convençuts que la Setmana Santa serà un factor clau en aquesta acceleració”.
“Malgrat el context actual, les ganes de fer escapades no han desaparegut, tal i com demostra l’èxit de la campanya L’Estalviatge”, ha afegit Roger Torrent. Aquesta iniciativa, que vol incentivar el turisme intern fora de temporada, ja ha comportat la contractació de 8.129 viatges, i tot indica que s’arribarà a les 12.000 reserves. Dels 1,5 milions d’euros de la campanya, de moment s’han consumit més d’1 milió, amb una mitjana de 128 euros de descompte per reserva. “Catalunya és plena d’atractius turístics que les catalanes i els catalans volen redescobrir i gaudir”, ha reblat Torrent.
El turisme interior presenta molt bones dades a nivell general. Durant el mes de gener d’enguany, el nombre de viatges ha augmentat un 136% en relació al mateix període de l’any passat. I el mes de febrer, el creixement ha estat del 184% respecte al del 2021. “Xifres que ens acosten als nivells d’abans de la pandèmia perquè el sector ha fet els deures; ha pogut ser resilient en moments molt complicats i això ara ens permet parlar d’esperança” ha valorat el conseller.
El saló B-Travel reuneix 100 expositors que proposen destinacions i experiències per preparar les vacances de Setmana Santa i l’estiu, després de dos anys complicats. Precisament, l’Agència Catalana de Turisme (ACT) hi participa amb un estand per promoure entre el públic català propostes de l’oferta turística de Catalunya.
Sota l’eslògan “Catalunya, un lloc fet a la teva mida”, l’estand de l’ACT, de més de 700 m2 distribuïts en tres illes, acull les nou marques turístiques (Costa Brava, Costa Daurada, Terres de Lleida, Costa Barcelona, Paisatges Barcelona, Pirineus, Val d'Aran, Terres de l'Ebre i Barcelona), de la mà dels patronats de turisme de les diputacions i de Turisme de Barcelona. L’ACT promociona aquelles experiències que formen part dels seus programes de treball, com ara Ciutats i Viles amb caràcter, Pobles amb Encant, Barris i Viles Marineres, Actiu i Aventura, Cicloturisme a Catalunya, Ecoturisme, Senderisme a Catalunya, Hotels Gastronòmics, Experiències Gastronòmiques, Enoturisme a Catalunya, Platja en Família i Natura i Muntanya en Família.
L’estand de l’ACT al saló B-Travel també comptarà amb una mostra de peces artesanes que formen part del catàleg d’Empremtes de Catalunya, un projecte d’Artesania Catalunya de la Generalitat que identifica i distingeix productes artesans contemporanis, els quals transmeten els valors del país per mitjà d’elements vinculats a l’art, la cultura, la història, la tradició, l’arquitectura, el paisatge i els costums populars. Actualment, el catàleg d’Empremtes de Catalunya està integrat per més de 1.140 articles creats per més d’un centenar d’artesans i empreses artesanes. Amb la presència al saló turístic, Artesania Catalunya vol potenciar la difusió del projecte d’Empremtes de Catalunya i la seva oferta artesana com a alternativa singular que explica el país, tant per a consum propi com per a obsequi, entre el públic visitant.
Consulta aquí els coexpositors a l’estand de Catalunya al saló B-Travel.
Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________
- Twitter: @turismecat | @empresacat | @treballcat
- Youtube: https://www.youtube.com/turismecat