- AVELLANEDA, KM BY LANGE, REVELIGION, ESCORPION, MENCHEN TOMAS, CUSTO Barcelona, THE (REAL) GARCIA i THE LABEL EDITION han protagonitzat la primera jornada dels Fashion Show Films de la 29a edició de 080 Barcelona Fashion a l’emblemàtic Museu d’Art Contemporani de Barcelona (MACBA)
DESCARREGA AQUÍ EL VÍDEO RESUM DE LA JORNADA
080 Barcelona Fashion arrenca la seva 29a edició amb la primera sessió de Fashion Show Films. Les propostes de les firmes AVELLANEDA, KM BY LANGE, REVELIGION, ESCORPION, MENCHEN TOMAS, CUSTO Barcelona, THE (REAL) GARCIA i THE LABEL EDITION han donat peu a la jornada inaugural d’aquesta nova edició del certamen a l’excepcional Museu d’Art Contemporani de Barcelona (MACBA), espai de referència dedicat a l’exposició d’art i cultura contemporània.
El conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent i Ramió, ha donat la benvinguda a la 29a edició de 080 Barcelona Fashion. Torrent ha destacat l’escenari escollit en aquesta edició, el Museu d’Art Contemporani de Barcelona (MACBA), “un edifici icònic de la capital de Catalunya, referent de la cultura i la contemporaneïtat, per presentar les 22 col·leccions d’aquesta nova edició, la 4a en format digital, en què el talent creatiu del nostre país es projecta al món de la mà de les marques participants”.
El conseller ha volgut ressaltar que el que es veurà en aquesta edició, “és el resultat del treball de tot l’ecosistema productiu del sector moda a Catalunya, un sector que els darrers anys ha demostrat la seva resiliència i capacitat d’adaptació, tot incorporant les noves eines tecnològiques per millorar, i donant resposta als nous hàbits de consum, i que sobretot, ha adoptat un paper actiu davant del repte global de l’emergència climàtica”.
Sobre el repte climàtic, Torrent ha remarcat “la responsabilitat que tenim els representants públics, des de l’actual Govern de Catalunya, d’impulsar la transformació verda del sistema productiu català, un compromís que queda palès en iniciatives com el Pacte per a la Moda Circular”.
AVELLANEDA, KM BY LANGE, REVELIGION, ESCORPION, MENCHEN TOMAS, CUSTO Barcelona, THE (REAL) GARCIA i THE LABEL EDITION en la primera jornada de 080 Barcelona Fashion
Avellaneda ha estat de nou la firma encarregada d'inaugurar aquesta primera jornada de 080 Barcelona Fashion amb la col·lecció Au réveil il était midi. Les propostes que ha presentat el dissenyador barceloní en aquesta 29a edició ens traslladen a latituds tropicals amb teixits naturals, estampats a ratlles, tons lluminosos o encesos (rosa, taronja, corall...). Tot combina amb tot, tot flueix com en un estiu perfecte. Els estampats s'allunyen dels tòpics i donen caràcter a faldilles etèries i als esmòquings al·lèrgics a l'avorriment. Sempre aconseguint que les peces evoquin l'elegància pràctica de la sahariana i la sastreria hedonista.
Visualitza aquí el Fashion Show Film
Descarrega les imatges de Look Book
Descarrega les imatges d’ambient del Fashion Show Film
Seguidament, la dissenyadora Kati Lanhe de KM BY LANGE ha presentat la seva nova col·lecció Zemila, que significa "Terra" en ucraïnès. Zemila és, en certa manera, un reset dels anys 90, on els límits entre masculinitat i feminitat van començar a desdibuixar-se. Un temps de transformació i metamorfosi. A més, "Terra" representa alguna cosa cíclica, és el que ens dona vida i la recull, i es reflecteix en la col·lecció els colors dels cicles que estem vivint actualment i els que esperem tornar a viure. Totes les peces de la col·lecció són limitades, ja que són fetes amb teixits naturals: llana, mohair, cotó orgànic, lli i seda de brou mort.
Visualitza aquí el Fashion Show Film
Descarrega les imatges de Look Book
Descarrega les imatges d’ambient del Fashion Show Film
La firma Reveligion ha presentat la seva col·lecció Parallel Lines, explorant la història de la roba i desafiant els cànons del passat. Recorre al volum com una forma d'expressió dinàmica i moderna, que evoca formes atrevides amb el tul, sent aquest el teixit fonamental de la firma. Desafien els límits desconstruint vestits i cotilles, descobrint nous talls, frunzits, llaços i plecs, sempre amb la mirada posada en el progrés.
Visualitza aquí el Fashion Show Film
Descarrega les imatges de Look Book
Descarrega les imatges d’ambient del Fashion Show Film
Escorpion també ha presentat la seva col·lecció The show must go on a la passarel·la digital. La seva proposta optimista de formes desconstruïdes uneix art, avantguarda i tradició a partir de línies geomètriques del streetwear. L'estil que defineix la col·lecció està influenciat pels elements esportius de la dècada dels 90's fent que la roba i els accessoris del workwear es combinin amb talls oversize d'aparença urbana.
Visualitza aquí el Fashion Show Film
Descarrega les imatges de Look Book
Descarrega les imatges d’ambient del Fashion Show Film
Per la seva part, Custo Barcelona ha presentat la seva col·lecció trust me, una proposta fonamentada en materials d’alta qualitat en estat pur o fosos amb d’altres però a baixa intensitat. Una nova aposta que profunditza en la bellesa de les formes pures, dels colors vibrants, els conceptes rotunds i els detalls essencials que constitueixen un tot. D’aquesta manera, a través de trust me, Custo aconsegueix construir una nova narrativa que demostra el seu magistral domini de la combinació de colors, del patronatge i de la barreja de materials.
Visualitza aquí el Fashion Show Film
Descarrega les imatges de Look Book
Descarrega les imatges d’ambient del Fashion Show Film
Seguidament, la dissenyadora que ha debutat al 080 Barcelona Fashion és l’Olga Menchén de Menchen Tomas amb la seva col·lecció OLD MONEY, que s’inspira en la manera de vestir i viure d'aquelles famílies nord-americanes que han aconseguit traspassar la fortuna, la classe i l'estatus de generació en generació. De la interpretació de MENCHEN TOMAS, resulta una col·lecció que pretén unir l'elegància de les peces de vestir amb la comoditat de les peces esportives que podrien utilitzar-se per a un dia en un club de camp o un sopar en un jardí una nit d'estiu.
Vestits i faldilles midi, pantalons amples amb pinces, camises de popelín infinites, sedes, organza i flors de tul. Blanc, blau porcellana, verds llima, groc i, és clar, vermell carmí amb una estètica caracteritzada per la sofisticació, la fusió entre l’estil clàssic i el vintage.
Visualitza aquí el Fashion Show Film
Descarrega les imatges de Look Book
Descarrega les imatges d’ambient del Fashion Show Film
La marca dissenyada a Barcelona, The (Real) Garcia presenta una nova actitud davant dels clàssics de la indumentària masculina a través de la seva col·lecció. Sense renunciar al confort, a l’estètica i a l’excel·lència, aconsegueix crear una selecció de blazers, sobrecamises, bombers, hooddies i pantalons més relaxats recreant icones tradicionals de la roba de treball (workwear), la uniformitat militar o de l’esport, però en codis urbans i actuals. Tot això creant l’armari perfecte: intel·ligent i per qualsevol ocasió.
Visualitza aquí el Fashion Show Film
Descarrega les imatges de Look Book
Descarrega les imatges d’ambient del Fashion Show Film
La primera jornada de 080 Barcelona Fashion Digital Edition ha conclòs amb la col·lecció Infantis anima de The Label Edition. Una col·lecció que esdevé una oda a l'esperit infantil com a capacitat de reinventar-se i d’experimentar, combinant les peces de roba segons la personalitat de cada dona i per sobre de les modes. Ressalta la innocència, la puresa, la fragilitat i l'alegria de la nena que cadascuna de nosaltres porta a dins, una nena exempta de preocupacions i d’obligacions.
Infantis anima aconsegueix donar vida a un contrast d'estils que recorda la llibertat amb què un es vesteix a la infància: sense necessitat d'obeir cap regla ni patró. Destaquen les mànigues i els frunzits a les espatlles així com colls voluptuosos, volants i punys generosos adornats amb botons joia. Sempre en una carta de colors càlids i per mitjà dels estampats més dispars.
Visualitza aquí el Fashion Show Film
Descarrega les imatges de Look Book
Descarrega les imatges d’ambient del Fashion Show Film
En aquesta edició, 080 Barcelona Fashion compta amb el suport de les següents marques patrocinadores: com a patrocinador principal, Clearpay, el mètode de pagament a terminis líder al sector de la moda. També són patrocinadors, Kevin Murphy (perruqueria oficial) i La Roca Village (destí de shopping oficial). Així mateix, participen com a col·laboradors: Garmin (rellotge oficial), M·A·C Cosmetics (maquillatge oficial), Thuya Formació Professional (equip de maquillatge), Thuya Professional Line (manicura oficial), Rowenta (planxat i materials d'higienització), Font Vella (aigua oficial) Ketonico, Hotel ME Barcelona, Cointreau i Westwing.
Segueix-nos a les xarxes socials___________________________
Facebook CCAM: https://www.facebook.com/ccamcat/
Twitter CCAM: https://twitter.com/ccamcat
Facebook 080 Barcelona Fashion: https://www.facebook.com/080BcnFashion
Twitter 080 Barcelona Fashion: https://twitter.com/080_bcn_fashion
Instagram 080 Barcelona Fashion: https://www.instagram.com/080bcnfashion/
Twitter: @empresacat