- Aquesta acció s’inscriu en el pla d’accions Catalunya reconnects USA, dotat amb 830.000 euros
- El turisme provinent dels Estats Units, que havia superat el milió i mig de visitants abans de la pandèmia, destaca per fer una despesa superior a la mitjana
Catalunya continua treballant en l’aposta per recuperar el turisme dels Estats Units. Després de la iniciativa Buy Catalunya USA, el Departament d’Empresa i Treball, per mitjà de l’Agència Catalana de Turisme, es desplaçarà a Nova York i Boston per donar a conèixer els atractius de Catalunya i Barcelona en una acció conjunta amb Turisme de Barcelona que tindrà lloc del 9 al 12 de maig de 2022.
En concret, una delegació encapçalada pel director de l’Agència Catalana de Turisme, Narcís Ferrer i Ferrer, i la directora de Turisme de Barcelona, Marian Muro i Ollé, mantindrà reunions amb operadors i agents turístics nord-americans durant una jornada de workshop a Boston. Posteriorment, la delegació es desplaçarà a Nova York per mantenir una trobada de networking amb operadors, agents turístics i premsa especialitzada. També s’hi farà una taula rodona sobre el potencial turístic de la cultura catalana i es durà a terme una sessió de treball dedicada al turisme LGTBIQ+. Aquesta acció de promoció finalitzarà a Chicago, amb una presentació de la ciutat de Barcelona. Les empreses participants són: Casa Batlló, Barcelona Obertura, El Corte Inglés, The Bicester Collection, Fundació Joan Miró, Moco Museum, The Barcelona Edition, H10 Hotels, Intercontinental Barcelona, Level i American Airlines.
Segons el director de l’ACT, Narcís Ferrer i Ferrer, “el nord-americà és un mercat estratègic que ens interessa recuperar perquè els seus turistes no es concentren en uns mesos determinats sinó durant tot l’any, realitzen una despesa molt per sobre de la mitjana, i gràcies a la diversificació d’interessos que presenten es poden distribuir per tot el país”.
Aquesta acció s’emmarca en el pla Catalunya reconnects USA, dotat amb 830.000 euros i destinat a atraure de nou el turista nord-americà. Per Ferrer i Ferrer “Catalunya té tots els atributs que poden agradar al turista nord-americà, com ara un potentíssim patrimoni cultural i una variada oferta enogastronòmica. Però a més, explica el director de l’ACT, “som una destinació que fa molts anys que treballem el turisme i, per tant, tenim unes infraestructures de gran nivell que compleixen amb els estàndards de qualitat d’aquest tipus de visitant”. De fet, els operadors nord-americans participants la setmana passada al Buy Catalunya USA van valorar molt positivament tots els atractius visitats, els hotels on es van allotjar i les activitats realitzades. La gran majoria va destacar la gran riquesa cultural i enogastronòmica de Catalunya així com la gran oferta que presenta la destinació més enllà de Barcelona.
Per a Marian Muro, directora general de Turisme de Barcelona “aquesta és la segona acció que fem aquest any als EUA, primer anant a la costa oest i ara a la costa Est, amb un programa molt potent de gastronomia i cultura, els dos pilars fonamentals de la nostra oferta i d’acord amb els nostres atributs que volem potenciar com a ciutat”. Per a Muro “el mercat nord-americà és estratègic per Barcelona; és el primer mercat més important i alhora el que més retorn suposa en termes de qualitat i de despesa però també en termes de perfil i de valor afegit”. I recorda, “a Nova York hi anem amb cultura, gastronomia i també amb una oferta especial de nova creació que aquest any hem impulsat per a un mercat de gran valor com el mercat jueu”.
Després d’aquesta acció, l’ACT participarà a la GTM Global, al Virtuoso Travel Week, a l’ILTM Americas, al Signature National Conference i al Congrés USTOA. Així mateix, hi ha prevista una inversió significativa en publicitat al mercat americà.
El mercat nord-americà va esdevenir just abans de la pandèmia el tercer emissor de turistes a Catalunya, el primer de llarga distància, i es caracteritza per fer una despesa superior a la mitjana. Així, l’any 2019 ens van visitar 1.511.000 turistes americans, que van realitzar una despesa agregada de més de 2.500 milions d’euros. És un turista amb un alt poder adquisitiu i que està acostumat a viatjar a l’estranger.
Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________
- Twitter: @turismecat | @empresacat | @treballcat
- Youtube: https://www.youtube.com/turismecat