Direcció General de Comunicació

Acords del Govern

NOMENAMENTS

query_builder   10 maig 2022 15:25

event_note Nota de premsa

NOMENAMENTS

Departament de la Presidència

Renovació de la Comissió Jurídica Assessora

Jaume Vernet i Llobet, president de la Comissió Jurídica Assessora

Nascut a Barcelona el 1958 .

És llicenciat en Dret amb Premi Extraordinari de Llicenciatura (1985), i doctor en Dret per la Universitat de Barcelona amb Premi Extraordinari de Doctorat (1989). Professor titular d’aquesta Universitat (1991). Catedràtic de Dret Constitucional de la Universitat Rovira i Virgili (1997).

Ha estat degà de la Facultat de Ciències Jurídiques de la Universitat Rovira i Virgili (1992-1996) i membre de la Comissió Gestora de la Universitat. Així mateix, ha estat director del Màster en dret ambiental de la URV (2003-2005), i membre de la Comissió Jurídica Assessora de la Generalitat de Catalunya (1998-2004), del Consell Supervisor del TERMCAT (2000-2004) i del Consell Consultiu de la Generalitat de Catalunya (2004-2009).

És membre del consell de redacció o del comitè científic de sis revistes: de la Revista de Llengua i Dret (des del 1989), de la qual ha estat secretari (2003-2011); del Anuario Iberoamericano de Justicia Constitucional (des del 1999); de la Revista de Derecho Constitucional Europeo (des del 2004); de la Revista Catalana de Dret Públic (des del 2005); de la Revista d’Estudis Autonòmics i Federals (des del 2005), i de la Revista Catalana de Dret Ambiental (des del 2010).

La seva línia d’investigació principal és l’estudi del dret lingüístic, que s’emmarca dins de la recerca més general dels estats descentralitzats i federals. Igualment té publicats alguns treballs sobre dret europeu i dret ambiental, així com sobre drets fonamentals.

Ha fet estades de recerca a les universitats de Florència, de Salzburg i de Viena. Ha realitzat més de 240 publicacions i ha impartit més de 200 conferències o ponències en diversos congressos, jornades o cursos. També ha organitzat diferents congressos, cursos i seminaris d’àmbit nacional, estatal i internacional.

Ha estat conseller secretari del Consell de Garanties Estatutàries de Catalunya del 2009 al 2013 (Resolució de 18 de desembre de 2009, publicada al DOGC núm. 5539, de 5 de gener de 2010) i ha estat membre d’aquesta institució des del 2009 fins l’actualitat.   

Marc Marsal i Ferret, membre de la Comissió Jurídica Assessora

Nascut a Barcelona el 1974.

És llicenciat en Dret per la Universitat Pompeu Fabra. Cursos de doctorat en Dret i suficiència investigadora a la Universitat Autònoma de Barcelona. Diplomat per les estades a l’Acadèmia de Dret Públic Europeu (Académie de Droit Public Européenn) l’any 2001, a Atenes.

Advocat en exercici col·legiat a l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona. Consultor de la Universitat Oberta de Catalunya. Membre fundador del Col·lectiu Praga i de l’Associació Drets. És autor de diverses monografies i articles científics de l’àmbit del dret administratiu.

Ha fet estades de recerca a la London School of Economics and Political Science sobre el sistema institucional britànic i la prestació dels serveis socials al Regne Unit, i a l’Institut Universitari Europeu de Florència sobre l’ús del mètode obert de coordinació per a l’elaboració de polítiques socials destinades a la lluita contra l’exclusió social. Ha estat professor associat del Departament de Dret Administratiu de la Facultat de Dret de la Universitat de Barcelona.

Membre de la Comissió de Control de les Consultes. Ha estat membre del Consell de Redacció de la revista Autonomies i de la Revista Catalana de Dret Públic.

És membre de la Comissió Jurídica Assessora des del febrer de 2016 i ha renovat en el càrrec.

Meritxell Barnola, membre de la Comissió Jurídica Assessora

És llicenciada en Dret per la Universitat de Navarra (1996). Màster d’Estudis Europeus. Institut Universitari de Estudis Europeus. Universitat Autònoma de Barcelona, 1997.

Exerceix com a advocada des de fa més de 20 anys. Té una  àmplia experiència en procediments administratius i en recursos contenciosos administratius, especialment en el camp de la contractació pública, matèria sobre la qual ha impartit classes al Màster de l’Advocacia de la Universitat de Barcelona i a l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Barcelona.

Lluís Corominas, membre de la Comissió Jurídica Assessora

Nascut a Castellar del Vallès el 1963.

Llicenciat en Dret per la Universitat Autònoma de Barcelona i diplomat en Funció Gerencial de les Administracions Públiques (FGAP) per ESADE. Va exercir d'advocat per compte propi durant 10 anys.

La seva activitat política es va iniciar com a alcalde de Castellar del Vallès (1992-2004) substituït per Montse Gatell. Ha ocupat diferents responsabilitats, entre elles les de vicepresident del Consell Comarcal del Vallès Occidental, vicepresident del Fons Català per la Cooperació al Desenvolupament, conseller nacional de l'Associació Catalana de Municipis, membre del Consell Rector de l'Institut Cartogràfic de Catalunya i del Patronat de la Fundació Trias Fargas.

Va ser escollit diputat al Parlament de Catalunya l'any 2003 (VII legislatura) i reelegit a la VIII, IX, X i XI legislatures, en les eleccions de 2006, 2010, 2012 i 2015. Ha estat ponent de diferents lleis com les de l'Oficina Antifrau de Catalunya, la de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, la d'Organització Territorial, i la de Transparència, entre d'altres. El 2008 va substituir a Ramon Camp i Batalla a la vicepresidència segona del Parlament. En l'inici de la novena legislatura va ser elegit vicepresident primer del Parlament. El 17 de desembre de 2012, va ser elegit vicepresident segon de la Cambra catalana quan es va constituir el Parlament de la desena legislatura, i el 26 d'octubre de 2015 va tornar a ser elegit vicepresident primer en l'onzena legislatura. Va ser president del grup parlamentari de Junts pel Sí el juliol de 2017.

Actualment és director de la Fundació Transparència i Bon Govern Local de l’Associació Catalana de Municipis.

Monterrat Peretó, membre de la Comissió Jurídica Assessora

Nascuda a Sabadell el 1958.

És llicenciada en Dret per la Universitat Autònoma de Barcelona (1980-1985) i doctora en Dret (1988) per la mateixa universitat.

És professora titular d'universitat a la Unitat de Dret Financer i Tributari del Departament de Dret Públic i Ciències Històrico-Jurídiques de la Facultat de Dret de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Ha desenvolupat la seva tasca docent en matèria de Dret Financer i Tributari en llicenciatures, graus, màsters, mestratges i cursos de doctorats.

Va ser magistrada suplent del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya durant l'any judicial 2002-2003.

L’any 2016 es nomenada directora general de la Direcció General de Planificació i Estudis Fiscals, direcció general que va néixer com un instrument per  avançar cap a la creació d’un model d’Agència Tributària competitiva. Exerceix aquest càrrec fins el mes de juny de 2021.

Miquel Samper i Rodríguez, membre de la Comissió Jurídica Assessora

Nascut a Terrassa el 1966.

Llicenciat en Dret i en Ciències Polítiques i de l'Administració, ha dedicat bona part de la seva trajectòria professional a l'advocacia, especialment en assumptes civils, penals i matrimonials.

Ha estat degà del Col·legi d'Advocats de Terrassa entre l’any 2006 a 2014, i president del Consell de l'Advocacia Catalana (2013 al 2014) i adjunt a la presidència del Consell General de l'Advocacia Espanyola (2009 al 2014). Va ser, també, un dels impulsors de la primera Oficina d'Intermediació Hipotecària de l'Estat Espanyol.

Va ser regidor de l’Ajuntament de Terrassa entre els anys 2015 a 2020, entre l’any 2015 a l’any 2017 va ser Tinent d’Alcalde de promoció econòmica, industria i ocupació del mateix ajuntament.

Va ser diputat delegat de Turisme de la Diputació de Barcelona entre els anys 2018 i 2019.

El  3 de setembre de 2020, és nomenat a conseller d'Interior de la Generalitat de Catalunya fins al maig del 2021.

Actualment exerceix d’advocat professió que exerceix des de l’any 1989.

 

Departament d’Economia i Hisenda

Pere Soler i Campins,  director general de l'Autoritat Catalana de la Competència (ACCO)

Nascut a Terrassa l’any 1967.

Llicenciat en Dret per la UAB. Ha estat president del Tribunal Arbitral de Terrassa. Regidor de l’Ajuntament de Terrassa (2011-2015). També ha estat director general de Serveis Penitenciaris de la Generalitat de Catalunya (2013-2016), director general de la Policia del Departament d’Interior (2017) i assessor del Departament d’Empresa i Coneixement (2018-2021).

Professionalment ha exercit des de l’any 1992, per compte propi, d’advocat especialista en dret mercantil i europeu, i ha fet activitat docent en diferents escoles superiors d’estudis universitaris i col·legis d’advocats de Catalunya.

 

Departament de Drets Socials

Maria Mercè Santmartí, directora de l'Institut Català de l'Acolliment i de l'Adopció

Nascuda a Berga al 1963.

Llicenciada en Veterinària, per la Universitat de Saragossa. Té estudis en Dret, per la Universitat Nacional Estudis a Distància a Tortosa, estudis que va interrompre per fer el Curs de Formació de Funcionaris Directius, organitzat per l’Escola d’Administració Pública de Catalunya conjuntament amb la UAB i ESADE.

La seva trajectòria professional ha estat sempre al servei de l’Administració pública de la Generalitat de Catalunya de forma continuada des de 1986, al servei del Departament d’Agricultura, Ramaderia i Pesca, després Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, al servei del Departament de Sanitat i Seguretat Social, després Departament de Salut, al servei del Departament de Benestar social, després de Benestar i Família, al servei del Departament de Territori i Sostenibilitat, actualment de la Vicepresidència, Polítiques digitals i Territori. 

El 15 de novembre del 2001 va rebre l’encàrrec de desplegar els Serveis Territorials en tots els àmbits del Departament de Benestar Social a les Terres de l’Ebre des dels serveis Territorials de Tarragona, que va portar a terme fins el 31 de gener del 2004.  El 18 de gener del 2011 va ser nomenada directora general de Pesca i Afers Marítims fins al 5 de febrer del 2013, quan va ser nomenada directora general d’Atenció a la Infància i a l’Adolescència fins al 26 de gener del 2016, on va portar a terme la tasca per arribar a la signatura per unanimitat de 70 agents socials i econòmics del Pacte  per a la Infància, després de 10 anys de treball amb una forta participació i debat, que per primera vegada obria la mirada més enllà de la Protecció a la Prevenció, la Promoció de drets i a la Participació dels infants i adolescents en l’elaboració de les polítiques públiques que els hi havien de ser aplicades.

El desplegament del pacte va comportar l’aprovació del Decret 200/2013, de 23 de juliol, dels consells de participació territorial i nacional dels infants i adolescents de Catalunya; el Decret 250/2013, de 12 de novembre, de la Taula Nacional i les Taules territorials i locals d’infància; el Decret 230/2013, d’1 d’octubre, de règim sancionador en matèria d’infància i adolescència, en l’àmbit competencial de l’Administració de la Generalitat de Catalunya i el Decret 169/2015, de 21 de juliol, pel qual s’estableix el procediment per facilitar el coneixement dels orígens biològics. El 10 de febrer del 2016 va ser nomenada directora territorial del Departament de Territori i Sostenibilitat a Barcelona, ara de la Vicepresidència, i de Polítiques Digitals i Territori fins a l’actualitat.

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia