• L’Agència Catalana de Turisme ha organitzat l'acte de presentació internacional de les conclusions del primer Congrés Mundial de Turisme Esportiu que es va celebrar el 2021 
  • S’ha presentat un decàleg d’idees entorn a un turisme esportiu responsable, sostenible, innovador, inclusiu, dinamitzador de l’economia i adaptat a les noves realitats

El director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), organisme depenent del Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya, Narcís Ferrer i Ferrer, ha inaugurat avui a Barcelona l’acte de presentació del llegat del Congrés Mundial de Turisme Esportiu 2021 (World Sports Tourism Congress) que va tenir lloc a Lloret de Mar els passats 25 i 26 de novembre. Amb l’impuls de l’Organització Mundial del Turisme, l’esdeveniment va situar Catalunya com la seu del primer congrés internacional d’aquesta temàtica i va crear un espai d'intercanvi d'idees, tendències i debat en relació al turisme esportiu.

La jornada d’avui ha servit per explicar el llegat de l’esdeveniment en una presentació a càrrec de Terry Stevens, coordinador del Comitè Científic del congrés. Com a resultat, se n’ha extret un decàleg amb les idees següents:

  1. La capacitat del turisme esportiu de reactivar el turisme mundial després de la pandèmia de la covid-19 i la importància de l’esport en la salut física i mental de les persones.
  2. La importància de la col·laboració públicoprivada per a la creació de sinergies entre les indústries del turisme i de l’esport.
  3. La rellevància de la inclusió i la diversitat en aquests dos sectors per ser una destinació més justa i competitiva.
  4. La necessitat d’implicar les comunitats locals per acostar els beneficis dels actius generats per al turisme esportiu també a la ciutadania.
  5. La potencial contribució del turisme esportiu en l’augment de la consciència del turisme responsable a través del compromís individual dels visitants.
  6. La demanda d'adaptar l'oferta de turisme esportiu per part dels esportistes amateurs a les necessitats personals com els solo travellers, els viatges familiars, els multigeneracionals i els que busquen experiències immersives.
  7. La innovació com a factor competitiu més important per a les destinacions esportives i les experiències d'aquest segment.
  8. La sostenibilitat com a pilar imprescindible per a la regeneració dels territoris, desenvolupant un turisme esportiu més conscient i capaç de generar oportunitats que mitiguin el canvi climàtic.
  9. El rol de la tecnologia i la digitalització marcaran el canvi en les estratègies de distribució i màrqueting del turisme esportiu dels propers anys.
  10. La investigació en el camp del turisme esportiu mereix més compromís a tots els nivells per ajudar a desenvolupar polítiques, plans i accions en el futur.

En relació a aquest llegat, Narcís Ferrer, ha destacat que “ens ha de permetre  marcar les pautes de la renovació de l’estratègia de turisme esportiu de l’Agència Catalana de Turisme, que es concretarà amb el pla de producte de turisme esportiu 2022”. Per al director de l’ACT, “Catalunya ha evidenciat la seva gran tradició esportiva” i ha remarcat que “els esdeveniments esportius, com per exemple el recent Gran Premi de F1 celebrat al Circuit Barcelona-Catalunya, són factors de recuperació del turisme després de la pandèmia”.

En l’acte d’avui han participat, en un debat sobre el futur del turisme esportiu: Agustí Boixeda, membre del comitè científic del congrés i professor del Grau i Màsters de l'INEFC-Barcelona; Susana Vega, doctora en gestió de turisme esportiu i especialista en gestió sostenible de destinacions de platja; Agnès Güell, consultora especialitzada en turisme esportiu; i Maurici Carbó, consultor i professional del turisme especialitzat en consultoria, planificació, màrqueting de destinacions turístiques i turisme esportiu.

El Congrés Mundial de Turisme Esportiu 2021 va ser un esdeveniment de rellevància internacional organitzat per l’Agència Catalana de Turisme, conjuntament amb l’Organització Mundial de Turisme i la col·laboració de Lloret Turisme i el Patronat de Turisme Costa Brava Girona.

El turisme esportiu a Catalunya

El turisme esportiu té una rellevància creixent en el conjunt del sector turístic català, generant un impacte de 558 milions d’euros anuals, 269 dels quals d’impacte directe.

Des de l’any 2003 l'Agència Catalana de Turisme impulsa la marca Turisme Esportiu, distinció que s'atorga als municipis, equipaments i empreses especialitzades que compleixen els estàndards de qualitat en les diferents disciplines esportives i els reconeix l'excel·lència en els recursos i els serveis per a realitzar la pràctica esportiva o gaudir d'esdeveniments i campionats.

 

Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________

 

1  

Imatges

El director de l'Agència Catalana de Turisme, Narcís Ferrer, durant la inauguració

El director de l'Agència Catalana de Turisme, Narcís Ferrer, durant la inauguració 486