Sala de premsa

event_note Nota de premsa

El conseller d'Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet, anuncia un pla específic per potenciar el turisme francès a Catalunya

  • En el marc de la presentació del Saló Internacional del Turisme de Catalunya (SITC), el conseller Josep Huguet ha anunciat que el Departament ha posat en marxa aquest pla que preveu accions de promoció al Sud de França i a la zona de París-îlle de France, adreçades a tour operadors, agències de viatges, mitjans de comunicació  i orientades també al públic final.
  •  Aquest pla s’emmarca en el Pla d’Accions i Objectius 2009 que ha impulsat el Departament i que inclou un conjunt de mesures conjunturals orientades a la demanda amb la finalitat, entre d’altres, de reforçar i potenciar els mercats turístics de proximitat de França i de l’Estat espanyol.
  •  El Conseller Josep Huguet ha explicat també que Turisme de Catalunya participarà  al Saló  amb un estand  de més de 300m2, que acollirà  el projecte Oficis Singulars d’Artesania Catalunya i l’espai interactiu gastroteca.cat. També estarà present a l’àrea “Mad Travellers” on donarà a conèixer les ofertes de turisme actiu més innovadores.
 
El Departament d’innovació, Universitats i Empresa ha posat en marxa un pla específic per potenciar el turisme francès a Catalunya. En el marc de la presentació del Saló Internacional del Turisme de Catalunya (SITC), el conseller Josep Huguet ha anunciat  avui que el Departament a través de Turisme de Catalunya ha dissenyat aquest pla que preveu accions de promoció al Sud de França i a la zona de París-îlle de France, adreçades a mitjans de comunicació, tour operadors, agències de viatges i orientades també al públic final.

En aquest sentit el conseller Josep Huguet ha explicat que en aquest primer semestre de 2009 Turisme de Catalunya centrarà les seves accions de promoció en el mercat del Sud de França, en el que serà l’Any de Catalunya al Sud de França amb l’objectiu de consolidar la marca Catalunya en el seu primer mercat turístic emissor europeu”. El conseller ha assenyalat que “el tret de sortida de l’Any al Sud de França serà el 23 d’abril, coincidint amb la diada de Sant Jordi, a la Place del Capitole de Toulouse, on es realitzaran diverses actuacions promocionals”.

A més, aquest pla d’accions promocionals al Sud de França, que s’estendrà fins al 2011, contempla viatges de premsa al voltant de quatre productes: turisme cultural, gastronòmic, científic i industrial, i actiu i de natura. I també es convidarà als intermediaris turístics a participar en viatges de  familiarització, que els permetran conèixer millor l’àmplia oferta turística de les demarcacions catalanes. Així mateix, es durà a terme, a Toulouse, un workshop sobre turisme actiu, que permetrà als empresaris catalans vendre el seu producte als operadors turístics francesos.
 
Aquesta iniciativa específica per potenciar el mercat francès s’emmarca en el Pla d’Accions i Objectius 2009. El conseller Josep Huguet ha destacat que aquest Pla que ha impulsat el Departament “inclou un conjunt de mesures conjunturals orientades a la demanda amb la finalitat  de reforçar i potenciar els mercats turístics de proximitat com són França i l’Estat espanyol”. Així mateix , ha apuntat que el Pla d’Accions també “preveu mesures d’expansió enfocades a aquells mercats emissors que millor reaccionen davant el canvi de cicle econòmic com els Països Nòrdics, Alemanya, Holanda, Rússia i Països de l’Est”. En aquest sentit el conseller ha recordat que el Departament ha endegat diferents mesures estructurals i conjunturals, tant d’oferta com de demanda, adreçades al sector turístic per  tal de poder afrontar l’actual conjuntura.
 
També en l’àmbit de la promoció el conseller ha concretat que aquest any “estem desenvolupant  l’Any Costa Brava, coincidint amb la celebració del  seu Centenari, que compta amb un pla específic d’accions de suport, amb una inversió promocional d’un milió d’euros”. També ha apuntat queestem a punt de la Cloenda de l’Any d’Itàlia que serà a Venècia, el 28 de maig, justament una setmana abans de la Biennale, amb destacada presencia de la cultura catalana
 
El Departament d’Innovació, Universitats i Empresa al SITC 2009
 
D’altra banda, el conseller d’Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet ha presentat  avui juntament amb el president  del SITC, Ramón Bagó, i la directora del certamen, Marta Serra, els continguts de la 18ena edició del Saló, que enguany se celebrarà del 16 al 19 d’abril al Recinte Firal de Montjuïc.
 
Turisme de Catalunya participarà  a la 18a. edició del SITC, amb un estand de 300 metres quadrats que està estructurat en dos grans àmbits: els productes que formen part de l’oferta turística catalana, i les 10 marques turístiques, que mostren els territoris d’arreu de Catalunya.
 
L’estand  comptarà  amb una pantalla de 3x2m, on s’hi projectaran imatges de la diversitat de l’oferta turística de Catalunya, alhora que també tindrà un especial protagonisme visual la celebració del Centenari de la Costa Brava.
 
Així mateix, l’estand de Turisme de Catalunya, acollirà a l’Agència Catalana de la Joventut amb la seva xarxa d’albergs (Xanascat), alhora, Artesania Catalunya presentarà el seu projecte d’Oficis Singulars amb un espai dedicat específicament  als productes realitzats en ceràmica de la Bisbal d'Empordà i en fusta cremada de Sant Hilari Sacalm.
 
Pel que fa a la gastronomia estarà present  a través de la  gastroteca.cat, amb un estand interactiu on els visitants podran consultar el web referent dels  productes agroalimentaris catalans de qualitat i de proximitat. D’altra banda, l’estand comptarà amb un mostrador especialitzat en Estacions Nàutiques,  com també  una maqueta de l’aeroport de Lleida-Alguaire que està previst que s’inauguri a l’estiu de 2009.
 
Durant el saló, Turisme de Catalunya distribuirà les noves guies de la Direcció General de Turisme referents a la Ruta del Francès, Camins del Bisbe i l’Abat Oliba, i la del Camí de Sant Jaume.
 
Finalment, Turisme de Catalunya també estarà present a l’àrea de la fira anomenada “Mad Travellers”, impulsada per la Direcció General de Turisme,, i que està dedicada a donar a conèixer ofertes turístiques innovadores. Aquesta àrea concentrarà  bàsicament oferta de turisme actiu, senderisme o recorreguts alternatius amb propostes de rutes especials per a bicis, segway, o altres.  Turisme de Catalunya disposarà en aquesta àrea d’un estand modular amb dos mostradors, en un dels quals els membres dels clubs de producte faran presentacions de les  seves propostes més innovadores.
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia