• S’habilitarà un nou carril addicional a l’AP-7 nord, entre Sant Celoni i Parets del Vallès
  • Es limitarà la circulació de camions per la dreta en trams de l’AP-7 i a una velocitat màxima de 80 km/h els divendres o dies previs a un festiu

El conseller d’Interior, Joan Ignasi Elena, ha presentat avui al Govern un informe de mesures per una millor gestió del trànsit i la velocitat amb l’objectiu de reduir l’accidentalitat i les retencions a les carreteres catalanes.

L’informe mostra que, pel que fa a la sinistralitat, hi ha un 22% menys d’accidents amb víctimes mortals o ferits greus al conjunt de la xarxa viària i, en relació amb el nivell de retencions, el darrer pont de la segona Pasqua, el total de quilòmetres de retencions va ser un 47% més baix que el 2019. Tot i que el total de la  mobilitat és similar al de l’any 2019, l’AP-7 i la C-33 han incrementat prop del 40% el trànsit total, i  l’AP-7 concentra el 20% de les víctimes mortals de tota la xarxa viària catalana, amb 14 víctimes mortals fins ara.

Davant l’increment de trànsit en aquestes vies, el Govern anuncia que s’habilitarà un carril addicional nou a l’AP-7 nord entre Sant Celoni i Parets del Vallès, que se sumarà als 40 km de carril addicional amb els quals s’ha dotat l’AP-7 sud. També ha informat d’un carril addicional a la C-32 nord, de Llavaneres fins a Montgat.

Així mateix,  en les properes setmanes entrarà en funcionament un sistema de grues en diferents punts estratègics de l’AP-7 per retirar vehicles accidentats amb celeritat, així com l’entrada en vigor de les restriccions de circulació de camions per Sant Joan, tots els caps de setmana de juliol i dates d’especial intensitat de la mobilitat.

Entre altres mesures, també s’establirà una limitació de la circulació de camions per la dreta i a 80 km/h en el tram d’AP-7 de dos carrils al sud del país i al tram central de l’AP-7 els dies d’especial confluència de trànsit, els divendres o bé els dies previs a un festiu a partir de les 5 de la tarda. I també  es treballa en un pla d’aparcaments per a transportistes que els garanteixi el descans en diferents punts de l’AP-7.

Per controlar la velocitat, el Departament d’Interior licitarà aquest 2022 la instal·lació del sistema de velocitat variable a la C-58 i la iniciació dels projectes per instal·lar sistemes de velocitat variable a l’AP-7 centre (entre Santa Perpètua de la Mogoda i el Papiol), a l’AP-7 Nord (entre Sant Celoni i la Roca del Vallès) i a la C-33 (entre Parets del Vallès i el Nus de la Trinitat).

Aquestes mesures s’haurien d’afegir a la proposta feta pel Govern de reduir a 110 km/h la velocitat a l’AP-7 i a 100 km/h en trams on hi ha acumulació d’accidents a la part central de l’AP-7 / B30. 

L’Executiu considera que l’alliberament dels peatges s’ha fet sense cap planificació i que hi ha un problema estructural a l’AP-7, motiu pel qual  reclama un compromís clar del govern espanyol amb les infraestructures a Catalunya, com l’ampliació d’un tercer carril a Tarragona, la connexió de l’AP-7 amb l’A-7 per derivar part del trànsit a aquesta autovia gratuïta, l’ampliació de la capacitat de l’enllaç de l’AP-7 amb l’A-2 en sentit nord a Martorell o la finalització de les obres de l’N-II entre Tordera i Vidreres.