Empresa i Treball

EMT

Catalunya fa una aposta per potenciar el turisme cultural entre els turistes francesos

query_builder   14 juny 2022 16:15

event_note Nota de premsa

Catalunya fa una aposta per potenciar el turisme cultural entre els turistes francesos

  • L’Agència Catalana de Turisme i el Museu d’Orsay col·laboren estretament per donar a conèixer el patrimoni modernista català entre el públic gal
  • Amb més de 4 milions de visitants l’any 2019, el francès és el principal mercat emissor a Catalunya

El Departament d’Empresa i Treball, a través de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), vol potenciar el turisme francès interessat en el patrimoni cultural de Catalunya. Per aquest motiu, s’estan duent a terme diverses accions de promoció a França amb l’objectiu de potenciar la cultura com a clau de diferenciació i singularització de la destinació catalana en el seu principal mercat emissor.

Precisament avui ha tingut lloc al Museu d’Orsay, a París, una presentació per promocionar el patrimoni modernista català. La trobada ha aplegat un centenar de professionals francesos entre agències de viatge, tour operadors i agències d’esdeveniments. Sota el nom de “La Catalogne sous toutes ses dimensions”, s’ha aprofitat una exposició sobre Gaudí que actualment alberga aquest museu per donar a conèixer l’oferta catalana en turisme cultural.

Des de l’Agència Catalana de Turisme estem apostant per un turisme de qualitat que permeti gaudir d’experiències notòries vinculades a la cultura”, ha explicat el director de l’ACT, Narcís Ferrer i Ferrer. “Volem reivindicar tot el patrimoni cultural, tant el més reconegut internacionalment com el més local i desconegut, per tal que cada vegada hi hagi més equilibri entre els diferents territoris i que els fluxos econòmics derivats del turisme cultural arribin a tot arreu”.

Des de l’any passat, l’Oficina de Promoció Turística (CPT) que l’ACT té a París està treballant estretament amb el Museu d’Orsay per promocionar el patrimoni modernista català. S’han realitzat accions de comunicació a mitjans on i off line i accions amb tour operadors i agències de viatge franceses. “Seguim apostant pel que és el nostre primer mercat emissor i un dels més fidels a la nostra destinació i, especialment, amant de la cultura”, ha afirmat Ferrer i Ferrer.

Aquesta acció s’ha fet conjuntament amb el Patronat de Turisme de la Costa Daurada, el Patronat de Turisme de la Diputació de Barcelona i Turisme de Barcelona.

Perfil de turista francès

Catalunya és la destinació internacional preferida dels francesos, un mercat de proximitat que representa el primer mercat emissor per a la destinació catalana. L’any 2019 van visitar el nostre territori més de 4 milions de turismes francesos i van generar una despesa de 2.458 milions d’euros.

A l’hora d’escollir una destinació turística, el factor cultural influeix en els francesos en un 60%. L’edat mitjana dels visitants que escullen la cultura com a criteri és de 45 anys, un 52% són dones i un 48% homes. El turista francès és un gran apassionat de la cultura i és un perfil de turista de qualitat, respectuós i amb un alt poder adquisitiu.

 

Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________

 

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia