- Els treballs abasten un tram de 8,5 quilòmetres i consisteixen en la instal·lació d’un tercer carril i d’una separació central, el model 2+1
- L’obra finalitzarà la primavera de 2023 i comportarà una inversió de 19 MEUR
query_builder 21 juny 2022 09:30
event_note Nota de premsa
El Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori ha reactivat les obres de millora de la funcionalitat i la seguretat de la variant de Banyoles (C-66). Aquesta actuació, que abasta una longitud de 8,5 quilòmetres entre els termes de Cornellà del Terri i Serinyà, consisteix en la implantació d’un tercer carril i d’un separador físic central. Es preveu que els treballs, que comportaran una inversió de 19 MEUR, finalitzaran la primavera de 2023.
La C-66 és el corredor principal del Pla de l’Estany i creua la comarca de sud a nord. Al seu pas per aquesta comarca, es pot classificar en dos trams diferenciats: entre l’enllaç amb l’AP-7 i el sud de Banyoles la via té una intensitat de l’entorn dels 28.000 vehicles al dia i disposa de 2 carrils per sentit; entre el sud de Banyoles i l’enllaç amb l’N-260 / A-26 la via té una intensitat de l’entorn de 14.000 vehicles/dia i disposa d’un carril per sentit.
El model 2+1, implantat amb bons resultats a diversos països europeus capdavanters en seguretat viària, com Suècia, França o Irlanda, facilita els avançaments amb seguretat i, en incloure un separador central, redueix el risc de xocs frontals –que poden tenir conseqüències molt greus. L’obra també inclou la millora dels enllaços i les incorporacions i sortides a la carretera.
En concret, les obres inclouran els treballs següents:
Afectacions al trànsit
Un cop el Departament ha introduït diverses millores al projecte, es reprenen ara les obres, amb l’ampliació de la calçada com a principal actuació per executar. Aquests treballs comportaran afectacions significatives al trànsit mentre durin les obres. En concret, per a comptar amb l’espai suficient i per motius de seguretat, caldrà fer més estrets els carrils i els vorals actuals. Així mateix, es reduirà la velocitat màxima permesa en el tram de l’obra i es prohibiran els avançaments.
Per implantar la senyalització provisional i les proteccions necessàries, s’ha ocupat un carril de la calçada, de manera que es dona pas alternatiu pel carril que quedi lliure, durant aproximadament una setmana, en les franges de menor trànsit. Aquest tipus d’afectació es repetirà en diversos moments de l’execució de l’obra.
D’altra banda, en funció de l’avanç de l’obra, cal afegir aquestes modificacions en els accessos:
Els moviments cap a la GI-513 venint des de Girona es podran fer agafant el recorregut per l’enllaç anterior (Banyoles Sud-C-150a cap al centre de Banyoles) fins la cruïlla amb la GI-513. Els moviments d’entrada a la C-66 des de la GI-513 es faran mitjançant la rotonda inferior de l’enllaç de Banyoles Sud (C-150a – rotonda- ramal sentit Olot).
Per a minimitzar les afectacions que es poden produir per l’eliminació provisional del carril d’avançament, es desviaran els tractors per un itinerari alternatiu per camins adjacents fins a l’enllaç de Banyoles Centre.
Els treballs d’eixamplament de la carretera comportaran l’adaptació dels actuals passos inferiors i superiors al llarg del traçat, motiu pel qual, en funció de les necessitats de l’obra, s’habilitaran itineraris alternatius
1