Territori

bus B-23

Territori licita les obres del carril bus d'entrada a Barcelona per la B-23

query_builder   28 juny 2022 10:05

event_note Nota de premsa

Territori licita les obres del carril bus d'entrada a Barcelona per la B-23

  • Els treballs abasten un tram de 7 quilòmetres, entre Sant Feliu de Llobregat i l’avinguda Diagonal de Barcelona

 

  • L’obra té un pressupost de 19 MEUR i un termini d’execució de 21 mesos segons el projecte redactat pel Departament

 

  • L’actuació permetrà disminuir el temps de trajecte dels busos en 15 minuts i s’emmarca en l’estratègia del Govern per a reduir un 25% l’ús del vehicle privat a l’àrea metropolitana de Barcelona
bus B-23

El Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori ha iniciat la licitació de les obres d’un carril bus d’entrada a Barcelona a la B-23 entre la connexió amb l’A-2 a Sant Feliu de Llobregat i l’avinguda Diagonal de Barcelona. En aquesta via, la Generalitat vol afavorir la circulació dels autobusos interurbans i millorar la seva velocitat comercial i, d’aquesta manera, incentivar l’ús del transport públic. Les obres estan valorades en 19,2 MEUR. La Generalitat i l’Estat van assolir un acord per al finançament de l’obra per part del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana per mitjà dels fons Next Generation de la UE. També es va tancar un acord en la darrera Bilateral d’Infraestructures pel traspàs d’aquesta infraestructura que es materialitzarà formalment un cop acabada aquesta obra.

 

En concret, el tram on actuar té una longitud de 7 quilòmetres, des de la connexió de la B-23 amb l’A-2 i la intersecció de l’avinguda Diagonal amb l’avinguda Albert Bastardas. També abasta els termes municipals de Sant Joan Despí, Sant Just Desvern i Esplugues de Llobregat. La B-23 registra en aquest entorn una intensitat de trànsit de més de 100.000 vehicles diaris i és un dels principals corredors d’accés a Barcelona en autobús; hi circulen un alt nombre de línies de bus interurbanes.

 

En concret, per aquest accés a Barcelona passen diàriament més de 600 expedicions de bus que es veuran beneficiades pel futur carril bus, amb al voltant de 4 milions de passatgers anuals. L’objectiu del nou carril és reduir en fins a 15 minuts el temps de recorregut dels busos interurbans amb origen Baix Llobregat, Bages, Vallès i Anoia.

 

Aquesta actuació s’emmarca en l’estratègia del Departament de reduir un 25% en els pròxims 10 anys la circulació de vehicles privats a l’àrea metropolitana de Barcelona mitjançant la millora de la competitivitat del transport públic. A més d’afavorir la circulació dels autobusos interurbans, el nou carril bus permetrà potenciar la intermodalitat amb altres modes de transport com el tramvia, el metro o altres xarxes de bus urbanes. Així, contribuirà a la reducció d’emissions de gasos amb efecte hivernacle i la millora de la qualitat de l’aire.

 

L’obra consistirà en la formació d’un carril exclusiu per a l’autobús en sentit Barcelona aprofitant part de l’espai de la mitjana i dels vorals de la B-23. El carril tindrà 3.5 m d’amplada i se situarà queda emplaçat a l’esquerra dels carrils de circulació actuals sentit Barcelona, amb els quals estarà separat mitjançant senyalització horitzontal. El nombre de carrils de circulació existents –que són 2 o 3, segons el tram—i la seva amplada es mantenen. Els autobusos hi podran accedir en qualsevol punt al llarg del recorregut.

 

A més de la formació i pavimentació del nou carril i l’adaptació d’algunes estructures, els treballs inclouran el desviament de serveis i les tasques relacionades amb el drenatge, la senyalització i les barreres de seguretat. El termini d’execució de les obres segons el projecte és de 21 mesos.

1  

Imatges

Plànol

Plànol 4776

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
| 286

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia