- El cap de l’Executiu i la consellera d’Igualtat i Feminismes han ofert una recepció a Palau als representants de les entitats del col·lectiu LGBTI+, amb motiu del Dia de l’Orgull
- Verge ha defensat que avui “també és un dia de reivindicació per a l’alliberament LGBTI+, i ho continuarà sent fins que no s’eradiquin les múltiples desigualtats, discriminacions i violències”.
El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha defensat aquest matí, amb motiu de la commemoració del Dia Internacional per l’Alliberament LGBTI+, la necessitat que tothom “pugui ser com és i que la societat ho reconegui amb tots els drets”.
Amb aquest missatge el cap de l’Executiu, acompanyat de la consellera d’Igualtat i Feminismes, Tània Verge, ha rebut al Palau de la Generalitat els representants de les entitats del col·lectiu LGBTI+ per commemorar el Dia de l’Orgull.
Aragonès ha insistit que la responsabilitat del Govern amb el col·lectiu “no es limita a un sol dia, sinó a cada dia”, de la mateixa manera que les polítiques LGBTI+ i feministes “no es limiten a un sol departament, sinó al conjunt del Govern”. I ha recordat que la creació del Departament d’Igualtat i Feminismes respon a la necessitat de fer aquestes polítiques tranversals, perquè “la lluita és cada dia i a tot arreu”. “Ho és davant de la desigualtat econòmica, de la discriminació de les persones racialitzades, davant de les situacions d’irregularitat administrativa o de les discriminacions per edat, origen o per expressions culturals. No es tracta d’entrar a competir entre discriminacions, sinó que es tracta de vèncer i superar totes aquestes discriminacions alhora”, ha subratllat.
I guanyar aquesta batalla, ha dit, “només serà possible amb aquesta aliança a favor dels drets i les llibertats individuals i col·lectives, entre institucions i moviments d’empoderament popular i ciutadà”.
Per la seva part, la consellera Verge ha reivindicat que “avui és el dia de l’Orgull i és el dia per visibilitzar les diferents orientacions sexuals i identitats de gènere amb tot l’orgull”, perquè “tenim dret a ser qui som, sense que ningú ens qüestioni”. Alhora, la consellera ha defensat que avui “també és un dia de reivindicació per a l’alliberament LGBTI+, i ho continuarà sent fins que no s’eradiquin les múltiples desigualtats, discriminacions i violències”.
Verge ha reconegut la gran aportació del teixit associatiu LGBTI+ del nostre país, “que ha fet avançar les polítiques LGBTI en el conjunt d’institucions”. “La lluita pels drets LGBTI+ ha de ser de tothom, perquè és una lluita pels drets humans que ens interpel·la a totes en tots els àmbits de la vida”, ha conclòs la consellera d’Igualtat i Feminismes.