- La iniciativa promou el nou carnet de guia oficial habilitat, una identificació que aporta més garanties als visitants i que permet dotar les experiències turístiques de més valor afegit
- La promoció de la figura de guia habilitat es vehicula a través dels canals online de les 12 oficines que l’Agència Catalana de Turisme (ACT) té arreu del món
El Departament d’Empresa i Treball, per mitjà de la Direcció General de Turisme (DGT), ha engegat una campanya de promoció del nou carnet de guia oficial en favor dels professionals habilitats per la Generalitat. L’objectiu d’aquesta acció és combatre l’intrusisme i impulsar propostes d’alt valor afegit per als visitants.
Estar en possessió d’aquesta identificació emesa per la Direcció General de Turisme indica que la Generalitat ha validat que aquella persona compleix uns requisits específics: la professionalitat del guia de turisme, una major qualitat en el desenvolupament de l’activitat i la seguretat que la persona que l’ostenta compleix uns estàndards en l’exercici de la seva feina.
Aquesta acció promocional es vehicula a través dels canals online de les 12 oficines que l’Agència Catalana de Turisme (ACT) té als mercats de França, Regne Unit i Irlanda, Europa Central, Espanya i Portugal, Països Nòrdics, Itàlia i Israel, Benelux, Països de l’Est, Àsia-Pacífic, Xina, Nord-amèrica i Sud-amèrica. Per la directora general de Turisme, Marta Domènech i Tomàs, amb aquesta iniciativa “volem posar en relleu l’oferta de guiatge i informació turística de qualitat i apostem per una destinació amb personal professionalitzat que aplica bones pràctiques i vetlla per la convivència entre visitants i ciutadania”. En aquest sentit, “busquem impulsar la contractació d’aquests professionals que vetllen per la realització d’una activitat turística de qualitat i respectuosa amb l’entorn” ha afegit Domènech.
El vídeo de la campanya ja està disponible en aquest enllaç: https://youtu.be/OaFYsOAdZFg
El carnet de guia habilitat
A Catalunya, l’activitat de guia de turisme és de lliure prestació en compliment de la directiva de serveis de la Unió Europea. Amb l’objectiu de preservar i difondre la cultura i el patrimoni català, la Generalitat de Catalunya va aconseguir el 2002 que per desenvolupar l’activitat de guia de turisme a l’interior dels monuments declarats Bé Cultural d’Interès Nacional (BCIN) i dels museus inscrits al Registre de Museus de Catalunya s’hagi de disposar de l’habilitació corresponent, atorgada o reconeguda per l’Administració de la Generalitat.
La normativa turística catalana preveu sancions per aquelles persones que no tenen carnet oficial i porten grups a l’interior de museus i monuments on per exercir l’activitat cal disposar d’aquesta habilitació. Així mateix, la falsificació de carnets és un delicte penal.
El nou carnet ha estat dissenyat en consens amb les dues associacions de guies de turisme de Catalunya (Associació de Guies de Turisme de Catalunya-AGUICAT i l’Associació Professional de Guies Turístics de Catalunya-APIT). Així, la presidenta d’APIT Barcelona, Inés Calzado Villavecchia, ha recalcat que “estem agraïts a la Generalitat per donar a conèixer al món la figura dels guies de turisme habilitats i per parlar de la importància d'apostar per la qualitat i l’excel·lència de les nostres visites guiades”. Per la seva banda, Macarena Bergada, presidenta d’AGUICAT, ha manifestat que “els guies habilitats som ambaixadors a la nostra pròpia terra, som la imatge de Catalunya per a les persones que ens visiten i per al públic local que vol conèixer el seu patrimoni. El carnet és una garantia de qualitat i com a professionals promovem un turisme responsable i sostenible. El suport de les institucions ens ajuda a millorar el prestigi de la nostra professió que és una de les més maques que existeixen: compartim el que som amb qui ens ha vingut a conèixer”.
Referent en informació turística
Catalunya, destinació referent en informació turística de qualitat, s’ha sumat al programa impulsat per l’European Cities Alliance per acollir un informador o informadora turística de les oficines de turisme de les ciutats ucraïneses sòcies: Kyiv, Lviv i Odessa. Aquesta estada, que tindrà lloc properament, permetrà al professional seleccionat visitar i conèixer, en una formació d’una setmana de durada, les bones pràctiques de les oficines amb les que compta la Generalitat arreu del territori (Barcelona, Girona, Lleida, Tarragona i Terres de l’Ebre).
La xarxa d’Oficines de Turisme de la Generalitat de Catalunya forma part de l’European Cities Alliance, l’aliança europea d’organismes de promoció turística, convention bureaux i organitzacions de màrqueting turístic de ciutats. Ser membres d’aquesta organització permet a les oficines compartir bones pràctiques i treballar reptes comuns a totes les destinacions perquè esdevinguin llocs idonis per viure, treballar, reunir-se i conèixer.
Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________
- Twitter: @turismecat | @empresacat | @treballcat
- Youtube: https://www.youtube.com/turismecat