Ferrocarrils

FGC

Surt a informació pública l'estudi informatiu per a la supressió del pas a nivell d'Igualada i la integració urbana del traçat de la línia de Ferrocarrils fins a l'estació

query_builder   12 juliol 2022 12:03

event_note Nota de premsa

Surt a informació pública l'estudi informatiu per a la supressió del pas a nivell d'Igualada i la integració urbana del traçat de la línia de Ferrocarrils fins a l'estació

  1. La proposta inclou la remodelació de l’àrea que actualment ocupa l’estació i les vies tot creant un nou espai intermodal entre el tren, bus, bicicleta, taxi i altres serveis de micromobilitat
  2. Ferrocarrils estudiarà i consensuarà conjuntament amb el territori qualsevol proposta de modificació de l’actual servei de la línia Llobregat-Anoia

L’estudi informatiu per a la supressió del pas a nivell de la línia Llobregat-Anoia de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) a la ciutat d’Igualada i la urbanització del traçat fins a l’estació terminal ha sortit avui a informació pública al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya. A partir de demà, s’obre un període de 30 dies hàbils perquè particulars, entitats i institucions puguin analitzar-lo i presentar, si s’escau, propostes i al·legacions.

L’objectiu d’aquesta actuació és eliminar l’actual pas a nivell que hi ha a l’avinguda Montserrat i, a partir d’aquest punt, realitzar la integració urbana del ferrocarril fins a l’estació, que serà soterrada i s’ampliarà. L’estudi ha aprofitat tots els treballs previs, per actualitzar-los i ampliar l’actuació prevista en el seu moment.

FGC
Proposta de nova estació.
{"name":"2022/07/12/12/15/51f1358d-3ef9-4b15-b9f7-876e057d3d8b.jpg","author":"FGC","type":"0","location":"0","weight":193306}

Per a la nova estació, la solució que es planteja és la construcció d’un espai intermodal com a punt generador de mobilitat on confluirien la línia dels ferrocarrils, diferents línies d’autobusos, taxis, bicicletes i altres serveis de micromobilitat. En aquest sentit, l’estudi ha tingut en compte una visió a curt i a mig-llarg termini a fi d’integrar l’estació d’autobusos i un possible nou aparcament soterrat per a uns 200 vehicles (inclosos vehicles elèctrics i per a persones amb mobilitat reduïda), per tal de facilitar l’intercanvi modal.

FGC
Proposta d'urbanització.
{"name":"2022/07/12/11/54/461d13a2-62f1-493b-92c8-d9a64db8e650.jpg","author":"FGC","type":"0","location":"0","weight":206509}

L’actuació inclou també la recuperació de l’espai urbà en superfície. En aquest sentit, es podrà donar continuïtat al passeig de Mossèn Jacint Verdaguer i endreçar l’entorn integrant la urbanització de l’avinguda Montserrat i el pont de la Riera d’Òdena, ampliant la passarel·la de vianants i recuperant l’espai de l’antiga traça al costat de l’escola.

D’altra banda, Ferrocarrils estudiarà i consensuarà conjuntament amb el territori qualsevol proposta de modificació de l’actual servei de la línia Llobregat-Anoia per tal de presentar formalment les propostes de millora. En aquest sentit, qualsevol millora en aquesta línia s’ha de produir amb l’entrada en servei de la connexió de les línies Llobregat-Anoia i Vallès, a partir de 2027, una actuació que ha començat ara i que, un cop finalitzada, permetrà reconfigurar l’actual servei Llobregat-Anoia per a fer-lo més competitiu. Des de Ferrocarrils s’encetaran tots els debats que siguin necessaris per pactar la millor proposta possible per al Llobregat i al Bages.

La prioritat de l’actual Contracte Programa de Ferrocarrils 2022-2026 és ampliar la connexió metropolitana de la línia Llobregat-Anoia amb la penetració dins de Barcelona, amb les tres noves estacions a Hospital Clínic, Francesc Macià i Gràcia; també realitzar les integracions urbanes del ferrocarril dins de les ciutats de Manresa i Igualada, amb la construcció de noves estacions i la millora de la intermodalitat; i al ramal Manresa, ampliar la línia cap al Parc de l’Agulla. En aquest àmbit, a més, el Govern també té en estudi els perllongaments cap a Súria i Sallent.