Empresa i Treball

S¿aprofitarà l¿estada a Califòrnia per conèixer propostes enoturístiques exitoses.

Catalunya promociona per primera vegada l'oferta de turisme enogastronòmic al Napa Valley Festival

query_builder   13 juliol 2022 12:08

event_note Nota de premsa

Catalunya promociona per primera vegada l'oferta de turisme enogastronòmic al Napa Valley Festival

  1. Aquesta acció s’emmarca en l’estratègia per situar Catalunya com el referent europeu en turisme enogastronòmic
  2. Un 14% dels turistes que visiten Catalunya per conèixer els seus vins i cellers són nord-americans


Catalunya serà present per primera vegada al Napa Valley Festival de Califòrnia, un dels certàmens de referència de música, òpera i dansa dels Estats Units i cita obligatòria dels amants del vi que cada any reuneix a més de 10.000 persones. Aquesta setmana una delegació encapçalada per la directora general de Turisme del Departament d’Empresa i Treball, Marta Domènech i Tomàs, es desplaçarà fins aquesta coneguda zona vitícola nord-americana per donar a conèixer i promocionar l’oferta de turisme enogastronòmic de Catalunya. A més, s’aprofitarà l’estada per conèixer de primera mà propostes exitoses d’enoturisme, tant de Napa com de Sonoma.

Concretament, durant els dies del festival, del 15 al 24 de juliol, es comptarà amb un espai expositiu on es podrà trobar informació sobre l’oferta turística catalana en enoturisme i el Raimat Arts Festival que se celebrarà del 14 al 16 d’octubre al Castell de Raimat (Lleida). Per tal que les persones assistents al festival puguin conèixer els vins i caves catalans, es faran tastos a càrrec d’un sommelier. Els cellers participants seran Raventós Codorniu (Raimat i Artesa), Familia Torres, Perinet i Caves Suriol.

D’altra banda, l’Agència Catalana de Turisme (ACT) participarà a la gala benèfica del festival Art for All patrocinant la subhasta d’un viatge a Catalunya. Els diners recaptats durant aquesta gala es destinaran a fomentar que la música sigui accessible per a tothom.Finalment, en el marc del Napa Valley Festival, l’ACT també donarà suport al dinar que es farà al celler Artesa a Napa per promocionar el Raimat Arts Festival.

Segons la directora general de Turisme, Marta Domènech i Tomàs, poder ser present en aquest festival “és una gran oportunitat per donar a conèixer Catalunya i la seva àmplia oferta enoturística entre un dels nostres principals públics objectiu. L’americà és un mercat que ens interessa perquè els seus viatgers no es concentren en uns mesos determinats sinó durant tot l’any i realitzen una despesa molt per sobre de la mitjana”. “Napa Valley és un referent i volem conèixer com s’han desenvolupat i gestionat les propostes enoturístiques que ofereix”, afirma Domènech.

En aquest sentit, la delegació catalana visitarà empreses catalanes amb cellers en aquesta zona com ara Marimar Estate (Familia Torres) i Alpha Omega (Perinet); Castello di Amorosa, propietat d’una de les famílies pioneres en el sector vitícola a Napa, així com Trefethen Family Vineyards, un dels cellers de referència en producció orgànica i sostenible. A més, es mantindran reunions amb els ens de promoció turística de Califòrnia i de Napa Valley per treballar estratègies de màrqueting i de gestió del model turístic aprofundir en l’oferta enoturística i conèixer i analitzar l’estratègia de posicionament mundial que han fet. Finalment, es visitaran les instal·lacions del Culinary Institute of America (CIA) i es mantindrà una reunió amb el seu gerent per establir vincles i estudiar possibles aliances.

Estratègia per convertir Catalunya en el referent europeu en turisme enogastronòmic

Aquesta acció s’emmarca dins l’estratègia que ha impulsat el Departament d’Empresa i Treball, mitjançant la Direcció General de Turisme, per convertir Catalunya en la gran referència europea en turisme enogastronòmic. Durant els propers 5 anys es treballarà per estructurar una oferta de valor atractiva, competitiva i segmentada per tipus de públic, i basada en el model 4D (desestacionalització, diversificació, desconcentració i augment de la despesa) i 4S (segura, saludable, singular i sostenible).

El desplegament d’aquest pla preveu comptar amb 8 milions d’euros provinents dels fons europeus Next Generation, en el marc del Pla Nacional de Turisme Gastronòmic. Així mateix, la Direcció General de Turisme aportarà 4 milions d’euros més, el que suposarà una dotació pressupostària total de 12 milions d’euros.

Perfil del turista nord-americà atret per la viticultura

Un 14% dels turistes que visiten Catalunya per conèixer els seus vins i cellers són nord-americans. Tenen una mitjana d’edat de 50 anys, estudis universitaris, són majoritàriament autònoms i de classe mitjana-alta. El motiu majoritari per fer aquest tipus de visita és perquè els agrada el món del vi.

L’enoturisme és una activitat que els nord-americans gaudeixen amb amics, la majoria fa les visites per mitjà d’un grup organitzat i solen planificar el viatge amb antelació. En general, la visita a un celler forma part d’una sortida on es fan altres activitats, bàsicament culturals. Les agències de viatges són el principal canal de coneixement i reserva, seguides dels hotels o allotjaments.

Els viatgers nord-americans atrets pel món del vi dormen principalment en hotels (de 4 o 5 estrelles) i allotjaments rurals. Un 30% arriba al celler amb cotxe llogat. Pel que fa al nivell de satisfacció de la visita, més de la meitat la valoren com a molt per sobre del que s’esperaven.

En general el turista enogastronòmic fa una major despesa (3,5 vegades més que la mitjana). En el cas dels nord-americans, quan visiten un celler gasten una mitjana de 25 euros en productes i solen ser dels que més compren.


Segueix-nos a les xarxes _________________________________________________________

  1. Twitter: @turismecat|@empresacat | @treballcat
  2. Youtube: https://www.youtube.com/turismecat