La consellera de Treball, Mar Serna, i l’alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, juntament amb Helena Guardans, presidenta executiva de SELLBYTEL España, empresa líder mundial en outsourcing, han inaugurat la nova seu de la companyia, de més de 4.000 metres quadrats, al districte 22@ de Barcelona (Avinguda Diagonal, 197) En aquestes oficines es situen part dels més de 1.000 empleats que la companyia té a Catalunya. Actualment, Barcelona representa ja el 25% de les operacions que porta a terme el grup a tot el món.

Durant l’acte d’inauguració, la consellera de Treball, Mar Serna, ha explicat que “aquesta és l’aposta que hem de fer i aquesta empresa representa l’aposta per la formació, com fa el Govern de Catalunya, impulsant el canvi de model de creixement, el canvi de model econòmic, amb la formació de les persones”. “Tenim potencial emprenedor, tenim bons fonaments i això no és només un desig, és una realitat, com veiem en aquesta empresa, i moltes altres que estan fent un teixit productiu que ens farà sortir abans de la crisi i per tant més reforçats”.
Per la seva banda, l’alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, ha volgut destacar la “gran notícia que significa que una empresa com Sellbytel inauguri oficines a Barcelona, en un districte com el 22@, un districte que significa un motor econòmic per la nova Barcelona que estem construint entre tots. Sellbytel ha volgut instal·lar-se a Barcelona ja que aquesta ciutat representa una garantia de qualitat de vida; per la nostra ciutat és un honor que una empresa dirigida per una dona catalana emprenedora, i que es caracteritza per posar en valor els seus treballadors, ens hagi escollit per instal·lar les seves oficines”.
El Grup SELLBYTEL va néixer a Alemanya fa 22 anys i, en l’actualitat, compta amb més de 4.000 treballadors i treballadores, i 23 seus en diferents parts del món. L’any 2001, SELLBYTEL funda l’empresa a Espanya, juntament amb Helena Guardans, qui passa a ser la presidenta executiva de la companyia, consellera del grup i la seva responsable pel mercat espanyol, on està present amb oficines a Barcelona, Madrid i València.
El Grup disposa, només a Catalunya, de més de 1.000 treballadors, un 70% dels quals són estrangers i provenen de més de 20 països diferents. Els equips de treball estan formats en la seva major part per persones de la mateixa nacionalitat que els consumidors o usuaris als que s’han de dirigir i reben una formació específica d’entre 3 i 4 setmanes sobre el projecte en el qual col·laboren i la feina que hauran de realitzar. Cada persona treballa exclusivament per a un client i un mateix projecte pot ser atès fins en 17 idiomes diferents.
Barcelona constitueix la seu que ofereix serveis multilingües centralitzats en un únic punt per a tota Europa, Orient Mitjà i Àfrica.
SELLBYTEL Group és una de les companyies especialistes en externalització de serveis líders al món. Amb oficina central a Nuremberg, és la primera empresa d’Alemanya en serveis de vendes i suport. Porta a terme activitats en més de 27 idiomes a tot al món i, a més d’Alemanya i a Espanya, disposa d’oficines a Anglaterra, França, Índia, Rússia, Europa Oriental i Sud-Àfrica.