1. La 30a edició de la Schubertíada tindrà lloc de l’11 al 28 d’agost a la Canònica de Santa Maria de Vilabertran
  2. El 2n Festival Jordi Savall se celebrarà de l’11 al 15 d’agost Reial Monestir de Santes Creus


Vilabertran{"name":"2022/08/08/09/35/a8053410-5e30-4309-a760-3b01a5649c7e.jpg","author":"ACPC ","type":"0","location":"0","weight":294422}



Aquest dijous 11 d’agost s’inauguren dos dels festivals més importants del mes d’agost als monuments de Catalunya: el 2n Festival Jordi Savall al Reial Monestir de Santes Creus (Alt Camp) i la 30a Schubertíada a la Canònica de Santa Maria de Vilabertran (Alt Empordà). Dues grans propostes en entorns únics i incomparables per gaudir del patrimoni monumental i musical a casa nostra. La consellera de Cultura, Natàlia Garriga i Ibáñez assistirà als dos esdeveniments.


30è aniversari de la Schubertíada a Vilabertran

La Schubertíada, un referent a Catalunya i en el circuit internacional que enguany celebra la seva 30a edició, dedicat al lied alemany, a la cançó poètica i a la música de cambra, oferirà de l’11 al 28 d’agost divuit concerts a la Canònica de Santa Maria de Vilabertran.

El festival proposa en la seva 30a edició una gran varietat de repertori de gran riquesa, diversitat i equilibri. En l'àmbit instrumental, destaquen tres grans sonates per a piano de Mozart, que cada cop costa més escoltar en recitals; la primera integral de les sonates i partites per a violí de Bach amb violinistes catalans; L’art de la fuga de Bach en formació de quartet de corda; i un homenatge al gran compositor rus Aleksandr Skriabin, un gran innovador del pianisme europeu, combinat amb obres mestres de Frederic Chopin.

En el vessant de la cançó poètica el públic trobarà una àmplia presència de Schubert, així com de Wolf, Schumann, Garreta, Toldrà, Serra, Strauss, Grondahl, Fauré, Poulenc, Korngold, Mahler, Brahms, Klein i una reforçada presència de ballades i lieder de Carl Loewe.

Entre les novetats d’enguany, hi ha divuit artistes que passaran per primer cop per la Schubertíada, entre els quals destaquen la soprano Marlis Petersen, la mezzo Catriona Morison, el tenor Roger Padullés, el baríton Johannes Martin Kränzle i el pianista Seong-Jin Cho.

Una de les cites importants d’aquesta edició de la Schubertíada tindrà lloc el 21 d’agost: la commemoració de la 30a edició amb artistes i repertori favorits de Jordi Roch, fundador de la Schubertíada. Hi participaran la soprano Julie Fuchs, el baríton Matthias Goerne, així com els pianistes Daniel Heide i Alexander Schmalcz i el Quartet Atenea que interpretarà l’estrena mundial el quartet de corda del mestre Antoni Ros Marbà. També destaca l’actuació del Quartet Casals, que clausurarà, com cada any, el festival al monument el diumenge 28 d’agost.

Més informació

Venda d’entrades



Santes Creus 2021 {"name":"2022/08/08/09/36/c67f7db0-2467-41e4-b062-ef643ce963ac.jpg","author":"ACPC- Peñarroya ","type":"0","location":"0","weight":3035064}


2n Festival Jordi Savall al Reial Monestir de Santes Creus

El Festival Jordi Savall és una de les altres cites imprescindibles d’aquest estiu als monuments de Catalunya. És un festival de música antiga dirigit per aquest reconegut intèrpret i director que tindrà lloc en diverses dates de juliol i d’agost en espais patrimonials que formen part de la Ruta del Cister. De l’11 al 15 d’agost es podrà gaudir de 10 concerts al Reial Monestir de Santes Creus.

El seu objectiu és reivindicar la importància de la recuperació del patrimoni cultural i musical històric al segle XXI així com promoure el reconeixement i la difusió del llegat musical creat durant la llarga i prolífica trajectòria del mestre Savall.

El Festival Jordi Savall 2022 posa el seu eix en la pau, amb un programa de concerts i músiques de diverses procedències que vol contribuir a construir societats més empàtiques i dialogants. En aquest sentit, un dels concerts més importants d’aquesta segons edició tindrà lloc l’11 d’agost, dia en què el monument cistercenc acollirà un primer concert dedicat als refugiats, amb la participació del conjunt Orpheus 21 i la col·laboració de músics de diversos països de la Mediterrània i d'Europa. Aquest gran concert en commemoració de la Pau es durà a terme als exteriors del monestir amb un programa que recupera grans obres de G. F. Händel i J. F. Rebel, com els Firework Music de Händel que celebraven el 1749 la Pau d'Aquisgrà.

Durant els següents dies, del 12 al 15 d’agost, els diversos espais del monestir acolliran diferents concerts dels principals conjunts musicals de Jordi Savall: Hespèrion XXI (Basel, 1974), La Capella Reial de Catalunya (Barcelona 1987), i l’orquestra Le Concert des Nations (París, 1989).

En la programació d'enguany, hi haurà concerts en diferents horaris del dia, dos dels quals tindran lloc a les 12.00 del migdia amb els dos grups emergents de música antiga, Cantoría i Dichos Diabolos, escollits a la convocatòria que va fer el festival per atraure talent jove. A la tarda, a les 19.30 hores actuaran en diferents espais el violinista Tcha Limberger amb el seu trio, el músic iranià Mostafa Taleb, la Jove Capella Reial de Catalunya dirigida per Lluís Vilamajó i la violinista Lina Tur Bonet.

Els concerts protagonitzats per Jordi Savall ens proposen un viatge a través de la història, amb un programa dedicat a Alfons X El Savi, fins a músiques del Renaixement amb el "Cançoner del Duc de Calàbria". També es podrà escoltar música del Barroc francès amb el programa "Tous les matins du monde" (programa que enguany celebra els 31 anys de l’èxit mundial d’aquesta pel·lícula per la qual Jordi Savall va rebre el Premi Cèsar), així com un concert d'homenatge a Sant Ignasi de Loyola.

El Festival Jordi Savall compta amb la col·laboració del Departament de Cultura.

Més informació

Venda d’entrades


“Viu el patrimoni”, més de 100 activitats aquest estiu

Aquests dos grans festivals de música es programen dins la campanya d’activitats d’estiu “Viu el patrimoni”, que ofereix més d’un centenar de propostes arreu del territori organitzades pels monuments i museus gestionats per la Generalitat de Catalunya. Es pot consultar tota la programació a patrimoni.gencat.cat/estiu