- Segons el Servei Meteorològic de Catalunya, les pluges més intenses han de ser fins avui al migdia sobretot a les comarques centrals
- Protecció Civil de la Generalitat demana a la ciutadania evitar apropar-se, tant a peu com amb cotxe, a les zones inundables i limitar al màxim la mobilitat mentre duri l’episodi més intens
- Fins ara, el telèfon d’emergències 112 ha rebut 172 trucades per aquest episodi de pluja intensa
Protecció Civil de la Generalitat ha passat de prealerta a alerta el Pla INUNCAT per l’actualització del Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) que preveu que les pluges intenses s’han de mantenir avui a gran part del territori.
Segons el Servei Meteorològic de Catalunya (SMC), les pluges s’han de mantenir intenses aquest matí i fins al migdia especialment a les comarques de la Catalunya Central, litoral i prelitoral de Barcelona. De cara a la tarda, la probabilitat que es superin els 20 l/m2 en 30 minuts és més baixa, però pot afectar qualsevol comarca catalana. Ja de cara a la nit, les precipitacions es restringirien al Pirineu Occidental i comarques de les Terres de l’Ebre.
Els xàfecs previstos sovint aniran acompanyats de tempesta i fenòmens de temps violent (fort vent, calamarsa, esclafits o tornados).
Des d’aquest matí, les fortes pluges ja han afectat moltes comarques del litoral i prelitoral de Barcelona, i el telèfon d’emergències 112 ha rebut un total de 172 trucades, la gran majoria al Baix Llobregat (59) i al Vallès Occidental (48).
Protecció Civil de la Generalitat recomana a la ciutadania molta precaució en la mobilitat per les zones que es puguin veure afectades per aquest episodi de precipitacions, i també en les activitats a l’aire lliure.
Cal evitar aparcar el vehicle en rieres o punts subterranis inundables, i no creuar mai rius o rieres si baixen amb aigua, sobretot a les zones on s’esperen intensitats i acumulacions més importants.
Davant d’aquesta situació, Protecció Civil recorda les següents recomanacions:
- Fes seguiment de l’evolució meteorològica a través dels mitjans de comunicació.
- Si has d’agafar el cotxe, prèviament cal informar-se de l’estat de la xarxa viària.
- Evita circular o apropar-te, tant amb vehicle com a peu, en llocs on hi pugui haver acumulació d’aigua, així com rieres i torrents davant la possibilitat de crescuda sobtada del nivell de l’aigua
- Si et sorprenen precipitacions importants a l'exterior, en un lloc urbanitzat busca refugi dins d'un edifici segur i tanca bé portes i finestres. A la muntanya, dirigeix-te a punts enlairats que estiguin lluny dels marges de rius i de les lleres de barrancs, rambles o torrents
- A casa, no baixis a les zones inundables de casa teva com ara el soterrani, el garatge, etc. Queda't a les zones altes
Per a qualsevol emergència trucar al telèfon únic d’emergències 112.
Trobareu tots els consells per pluges al web interior.gencat.cat i podeu fer seguiment de les incidències i evolució de l’episodi al compte de twitter, facebook i instagram @emergenciescat