- Catalunya és l’única destinació turística que participa de manera activa en les activitats d’aquest esdeveniment.
- L’Agència Catalana de Turisme (ACT) hi assisteix amb dues carpes ubicades a les terrasses del Kursaal, un dels escenaris del festival, amb les marques Terres de Lleida i Pirineus de Lleida com a protagonistes.
- Els restauradors lleidatans Pepin Cuellar i Sergi Miranda oferiran tasts gastronòmics típics de la zona i quatre grups de jazz, també de Lleida, comparteixen cartell amb la resta d’artistes que actuen al festival.
- A més de les activitats pensades per als assistents, l’ACT organitza demà una presentació professional davant d’agents de viatge i turoperadors bascos per fer extensiva l’oferta turística catalana als potencials turistes.
Des d’avui i fins el pròxim diumenge, Catalunya aprofita l’oportunitat que suposa el Festival Heineken Jazzaldia de Sant Sebastià per promocionar-se com a destinació turística i fidelitzar els 400.000 bascos que la visiten cada any.
L’Agència Catalana de Turisme (ACT) ha concentrat l’oferta turística en dues carpes de 25 m2 cada una, ubicades a les terrasses del palau de congressos Kursaal, on Lleida té un paper destacat. També hi seran presents la Diputació de Barcelona i el Patronat de Turisme Costa Brava Girona, que precisament l’any passat ja va assistir a aquest esdeveniment amb la commemoració del centenari de la seva marca turística.
La presència de Catalunya en aquest festival –única destinació turística que hi participa activament–, suposa una ocasió ideal per apropar als assistents la seva oferta de turisme cultural i musical. Catalunya acull nombroses cites musicals al llarg de tot l’any, especialment a l’estiu, com ara festivals internacionals tan prestigiosos como els de Torroella de Montgrí, Castell de Peralada, Cantonigrós i el Sònar i Primavera Sound, a Barcelona.
La nota gastronòmica serà a la carpa de l’Espai Catalunya Topalekua (Comunitat Catalana al País Basc), on els restauradors lleidatans Pepin Cuellar i Sergi Miranda oferiran tasts de plats elaborats amb productes típics del territori, com ara la vedella Bruneta del Pirineu, coca de recapte, embotits artesans de la Seu, crema catalana i milfulles de poma de Lleida, acompanyats amb vins de la DO Costers del Segre.
A més de la promoció turística, a la 45ena edició del Festival Heineken Jazzaldia també hi actuen quatre grups de jazz catalans: Antoni Tolmos Trio, Alfons Enjuanes Quartet, Pixie Dixie y Xavier Monge Trio.
Presentació professional
No només hi ha activitats dirigides als assistents al festival de jazz de Sant Sebastià, l’ACT també organitza demà la presentació professional “Catalunya & Jazzaldia, Lleida Gastronòmica”, dirigida a agents de viatge i turoperadors bascos amb l’objectiu de fer arribar l’oferta catalana als potencials turistes.
L’acte, a càrrec del director de l’ACT, Ignasi de Delàs, i del president de la Diputació de Lleida, Jaume Gilabert, se centrarà en la cultura i la música de les marques Terres de Lleida i Pirineus de Lleida que, gràcies a les inauguracions de l’aeroport de Lleida-Alguaire i del palau de congressos La Llotja, han augmentat significativament la seva projecció internacional.