A la trobada hi han assistit directius de les empreses que disposen del Segell, encapçalats pel president executiu de la Fundació Catalunya Cultura i de Fluidra, Eloi Planes. Les 14 empreses que han estat reconegudes amb aquesta distinció són les següents: Fundació Banc Sabadell, Fundació Fluidra, Grup Giró, Sorigué, DKV, ara.cat, Fundació Carmen & Lluís Bassat, Moventia, Llet Nostra, Agrienergia, Eurofragance, Marc Martí, Damm i Kave Home, que ha estat la darrera a rebre’l, el passat mes de juliol.
Aquest Segell és una iniciativa pionera en el sector que dona la possibilitat a les empreses de formar part d’una iniciativa de foment de la Responsabilitat Social en pro de la cultura. El sistema d’avaluació per obtenir-lo es basa en diversos criteris: el lideratge organitzacional que exerceix l’empresa en la promoció de la cultura, les accions de promoció que du a terme, i l’impacte social, territorial i comunicatiu que tenen aquestes actuacions.
La consellera Garriga ha posat en valor les aliances entre el sector cultural i empresarial com a garantia de la sostenibilitat del sector cultural. “Vull agrair-vos el vostre compromís fent costat a la cultura com a eina de progrés, innovació i transformació social, i felicitar-vos per l’obtenció d’aquest segell que ho acredita”, i ha afegit: “A través d’aquest compromís feu possible que molts projectes culturals creixin, es consolidin i, el que és més important, siguin eines útils per al desenvolupament de les persones i el progrés de la societat”.
La consellera també ha agraït l’impuls d’aquesta iniciativa a la Fundació Catalunya Cultura i ha dit que “des del Govern tenim clar que la cultura és una eina d’empoderament personal i de transformació social. Per això estem treballant en una Llei de Drets Culturals pionera, que ha de garantir que tota la ciutadania de Catalunya tingui accés i participi plenament de la cultura, sense que ningú no en quedi exclòs”.
Garriga ha esperonat també les empreses a fer servir la llengua catalana: “Necessitem que tingueu en compte, també, la llengua catalana, part indispensable del nostre patrimoni cultural, com a element d’identificació, riquesa i cohesió social, i que la llista d’empreses compromeses amb la cultura i la llengua creixi any rere any”.
Per la seva banda, el president executiu de la Fundació Catalunya Cultura i de Fluidra, Eloi Planes, ha destacat: "Ens sentim molt feliços de ser aquí amb un projecte que vam començar amb molta il·lusió i que busca reforçar la xarxa del món cultural des del món empresarial. Som empreses de tots els sectors, d’àmbits diferents a les quals ens uneix la cultura; un element vertebrador que suma i ens fa més forts”, i ha afegit: “El Segell ajuda a sumar i a fer xarxa per la cultura. Hem de ser més i fer més".
Què aporta el Segell d’Empresa Compromesa amb la Cultura
El Segell s’adreça a empreses de tot tipus de volum de negoci que donin suport a la cultura en qualsevol dels seus àmbits i avala el lideratge, l’excel·lència i el compromís de les companyies amb la cultura.
En concret, el Segell vol donar visibilitat i reconèixer:
Les bones pràctiques de les empreses, la vinculació i el suport a la cultura.
L’acció transformadora amb impacte social.
La identificació amb els valors de la cultura: talent, excel·lència, innovació, cohesió social, empoderament, pensament crític i creativitat.
La participació activa en l’ecosistema que impulsa les aliances estratègiques en l’àmbit cultural.
Una altra de les iniciatives que ha impulsat la Fundació Catalunya Cultura per donar visibilitat a les empreses compromeses amb el sector cultural és el Premi Empresa Cultura, un guardó que s'atorga anualment a una empresa en concret que destaqui per les activitats que desenvolupa a favor de la cultura.
Constituïda el 23 d’octubre de 2014, la Fundació Catalunya Cultura treballa per impulsar un nou marc de col·laboració entre el sector privat, la societat civil i la cultura, amb l’objectiu de promoure la creació de nous instruments de finançament que permetin dur a terme i mantenir els projectes d’àmbit cultural.